Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

2016 Tilbakeblikk

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

2016 Tilbakeblikk

Post by MikkelRev »

Mens året er i ferd med å gå tom for dager, kan vi bruke denne tråden til å reflektere på året som har vært før vi ser frem mot det kommende året hvor vi skal bli enda et år eldre. I år har jeg vært på forumet i hele 10 år(!) Som jeg ante meg ved inngangen til dette året, ville dette musikkåret bestå av både oppturer og nedturer. Og jammen fikk jeg rett.

Cirith Ungol spilte sin første konsert på 25 år, og ut fra Youtube-klippene å dømme, skulle man ikke tro det har gått mer enn 1 dag siden forrige konsert. Og neste år blir det for første gang i deres 45 år lange karriere endelig konsert i Europa. Metallica ga ut nytt album som er det nærmeste 80-talls de har gjort siden det svarte. Det etterlengtede Helloween-reunionet som alle andre enn Affen og Marken har drømt om i alle år, har endelig blitt offisielt.

Nedturene er når artister parkerer tøflene sine (som Lyncho så fint kaller det): Prince, David Bowie, Glenn Frey (Eagles) Keith Emerson og Greg Lake (ELP), Leonard Cohen, Rick Parfitt (Status Quo) og George Michael er de jeg kommer på i farten. Jeg tør ikke tenke på hvem som joiner dem neste år, blir lei meg bare av tanken, men det blir nok noen triste overraskelser, og noen vi hadde ventet, men som likevel kommer som et sjokk når nyheten kommer.

Kjør debatt.

np Status Quo - Quo (albumet fra 1974)