Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Hva syns du om Screamboardet?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Din mening om Screamboardet

1 - total slakt
13
11%
2
10
9%
3
19
17%
4
32
28%
5
28
25%
6 - livet mitt er Screamboardet
12
11%
 
Total votes: 114
User avatar

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Posts: 96
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr. Wildside »

Bugge wrote:NÄ synes jeg det var litt ufint Ä bare nevne en person her, Angelgrinder. Er slettes ikke bare en person som tok det litt vel langt. Er nesten sÄ jeg mener at de han tok det ut pÄ fortjente det.

What he said

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Bugge wrote:NÄ synes jeg det var litt ufint Ä bare nevne en person her, Angelgrinder. Er slettes ikke bare en person som tok det litt vel langt. Er nesten sÄ jeg mener at de han tok det ut pÄ fortjente det.

Som nevnt, vet ikke om det var fler av samme typen derfor har jeg bare ett eksempel Ä vise til som jeg synes var i overkant drÞyt. om noen fortjener slikt eller ikke fÄr sÄ vÊre, men det bÞr vÊre i reglementet at nÄr slike tuing ytres er ting gÄtt for langt fÞr moddene har ryddet opp.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Posts: 96
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr. Wildside »

Nils BarvÄg wrote:Takk og lov at kirkebranntrÄden endelig ble sletta. Det er helt forferdelig Ä lese hvordan en gjeng umodne tenÄringer (og tilsvarende) bruker screamforumet for Ä provosere og dyrke egoet sitt.

Det er ingen tvang Ä lese trÄder du ikke finner interessant, og dersom noen Þnsker Ä provosere og dyrke egoene sine, ja, sÄ mÄ de fÄ lov til det, i alle fall sÄ lenge det er innenfor rimelighetens grenser.
Den trÄden burde forÞvrig ogsÄ vÊrt plassert et annet sted enn der den var....i tillegg burde den vÊrt moderert bedre, men slettingen er jeg imot.


Nils BarvÄg wrote:Jeg skal ikke fortelle Frode Øien hvordan han skal drive sin egen virksomhet, men min mening er i alle fall at det er pÄ tide at Screamforumet blir voksent. Her burde det egentlig handle om metal i alle fasonger, men musikkdiskusjonene drukner tidvis i irrelevante temaer og personlige utskjellinger som moderatorene burde slÄ mye hardere ned pÄ.

I de forskjellige musikk-foraene sÄ bÞr det selvfÞlgelig vÊre hovedvekt pÄ musikk-relaterte diskusjoner, men det er utopi Ä tro at utenom-musikalske innlegg ikke vil forekomme....med mindre det vil bli nazi-moderering vel og merke, noe jeg ikke hÄper det vil bli, for det er viktig med et forum hvor det er hÞyt oppunder taket og man blir ikke moderert ihjel nÄr man mener noe, det vÊre seg bÄde pÄ det musikalske og det utenom-musikalske plan.

Nils BarvÄg wrote:Her hÞrer mange av oss pÄ musikere som har rundet 60 Är, og vi er interesserte i Ä fÞlge seriÞse diskusjoner rundt bandene, men sÄ mÄ vi altsÄ pÄ kjÞpet holde ut disse barnslighetene fra "Internett-krigerne". Sword and steel er byttet ut med tastatur og mus.

Noen bruker popcorn-smileys og tar hele greia som underholdning, men etter hvert som jeg blir eldre (ca. 40) blir jeg for det fÞrste bare mer og mer flau over nivÄet her, og for det andre fÞrer det til at mitt eget engasjement pÄ forumet gÄr kraftig ned.

Igjen sÄ er det snakk om hva man selv velger Ä lese....og er det diskusjoner hvor du skjÞnner at det bare er tull og tÞys, svada og atter svada, ja, da er det bare Ä la vÊre Ä fÞlge med, ikke verre enn det.
Men i musikk-relaterte temaer sÄ bÞr det selvfÞlgelig modereres bedre, i alle fall dersom det sklir skikkelig ut....litt svada innimellom har aldri drept noen. Og det kan ogsÄ gjÞre diskusjonene mer "levende" dersom det kan "sprites" opp med litt uskyldig svada som gÄr litt utenom det aktuelle temaet.

Nils BarvÄg wrote:Jeg synes Screamforumet har potensiale til Ä vÊre et meget godt sted for musikkinteresserte, i kraft av antallet brukere, men jeg tror man mÄ drive knallhard moderering i musikkforumene. Press alle former for usaklighet over i Off-topic, og sÞrg for at musikkdiskusjonene er sÄ "rene" som mulig. Lag om sÄ en "Usaklige kommentarer til musikkforumet"-trÄd i Off-topic, slik at "morogutta" fÄr ut litt steam.

Jeg er innom flere andre metallforum (helst utenlandske), som sikkert mange her, og det slÄr meg hvilken befrielse det er Ä lese kunnskapsrike og saklige innlegg der. Hva er i veien for at vi kan fÄ til noe lignende pÄ Norges viktigste metalforum? Svar: At eier og moderatorer tar tak og innfÞrer strengere regler for hva som er akseptabelt.

Jeg er tildels enig i det fÞrste du nevner, men blir modereringen altfor knallhard i musikkforaene, sÄ vil det bare fÞre til at det kan kun vÊre et fÄtall igjen som i det hele tatt gidder Ä diskutere....men mye av det som forekommer i musikk-foraene burde sÄ absolutt vÊrt i off-topic.

NÄr det gjelder det andre sÄ er det klart at man til tider skulle Þnske at dette forumet hadde vÊrt som det og det forumet, men jeg syns Scream-forumet har sin sjarm og egenidentitet som faktisk fungerer til sitt bruk, men at det burde nok vÊrt bedre moderering til tider, sÄ lenge man ikke blir moderert ihjel.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Formen er vel noe av grunnen til populariteten. Mengden brukere ville selvsagt sunket betraktelig om man fikk et sÄnn sterilt nerdeforum som man finner andre steder. Men at man burde holde de mest flÄsete og utbredte avsporingene til egnede steder, kan jeg sikkert vÊre enig i.

Men pÄ den annen side merker jeg pÄ meg selv at nÄr man vanker i et miljÞ og har en livsstil som gjÞr at man fÄr alt det "faglige" inn med lufta en puster, sÄ er det digg Ä ha et forum som dette hvor likesinnede kan avreagere med mer usakligheter. Og nÄ er det slik standarden er her, at det er tillatt, og det er jeg kjempefornÞyd med. At folk som kanskje ikke har brukt sÄ stor andel av livet sitt pÄ metalrelaterte ting fÞler for Ä holde dette rendyrket og saklig, er jo forstÄelig, men som sagt ikke den bruken jeg primÊrt Þnsker Ä ha pÄ et slikt forum.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Enig med Stian.
Har vÊrt borte og uten nett i helga, sÄ har ikke fÄtt med meg hva som har skjedd i kirkebrenner-trÄden etter fredag, ei heller at den er sletta...
Image


Sigurd
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigurd »

Mye enig med Wildside, Stian og Affen, selv om jeg skjÞnner poengene til BarvÄg. Problemet er vel Ä skulle hÄndheve utsilingen av svada fra musikktrÄdene for en moderator; det vil jo innebÊre arbeid 24/7. Dessuten er jeg enig med Stian i at det er fint med litt "luft" rundt diskusjonene, ser ikke noen grunn til at dette skal bli et 100 % saklig debattforum.

NÄr dét er sagt bÞr kanskje hver og en bli flinkere til Ä unngÄ flÄsete kommentarer i musikktrÄder med et spesifikt tema, men jeg har vanskelig for Ä se for meg at dette skal kunne lÞses ved hjelp av moderering.


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Enig med Stian, og de som er enige med han og tror forumet hadde tapt mer enn det hadde tjent pÄ Ä vÊrt moderert strengere.
Innen rock og metal er det ogsÄ en del utenom musikalske ting som er viktig for folk. Om det er syn pÄ religion, image eller hva det skulle vÊre.
Glam hadde ikke vÊrt den sjangeren det er uten image, det hadde ikke BM heller og da er det naturlig at det dukker opp litt "utenom musikalske" poster/trÄder innimellom.

Ellers skjÞnner jeg veldig godt hvorfor kirkebranner trÄden ble slettet. Fortsatt ikke noe for sensur, men med den var det helt sikkert greit nok.
Synes uansett den blir litt far fetched Ä bruke som eksempel da trÄden ikke handlet om musikk i det heletatt. Det var ingen god musikktrÄd som spora av og blei en farse, det var en utenom musikalsk nyhetssak som allikevel hÞrer til BM..... Det var det det starta som og det var det det endte opp som.

SÄ har noen lest igjennom 20 sider, eller hvor lang den blei til slutt, av den trÄden og ergra seg over usakligheten og at den spora av fra musikkdiskusjonen, som ikke var der i utgangspunktet, er man litt pÄ viddene.

TrÄden burde nok vÊrt posta i et off topic forum, men regner med at den ikke blei flytta da kirkebranner og gravstÞtte velting, som sagt, hÞrer til BM miljÞet historisk sett.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

JonathanSaxx wrote:tror forumet hadde tapt mer enn det hadde tjent pÄ Ä vÊrt moderert strengere.

SĂ„nn generelt enig.

For Þvrig mener jeg at det er antallet og ikke lengden som gjÞr svadatrÄder stÞyende.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Locked Previous topicNext topic