Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva syns du om Screamboardet?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Din mening om Screamboardet

1 - total slakt
13
11%
2
10
9%
3
19
17%
4
32
28%
5
28
25%
6 - livet mitt er Screamboardet
12
11%
 
Total votes: 114
User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Finnes en del forum som egner seg bedre til å diskutere musikk enn dette, men underholdningsverdien her en uhorvelig høy. :D
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Finfint forum til å diskutere musikk!

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Bra forum. 5

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Har vært avhengig av forumet siden 2004, så det må vel være noe som er bra med det. Musikkdiskusjonene blir mest interessant for min del når jeg og de få andre med en ganske lik smak min egen diskuterer band/skiver osv..., men underholdningsverdien er stor uansett.
慨世憂国

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Onyx wrote:Haha, når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor jeg var dritaredd KFD før i tida. Han må da ha myknet betraktelig de senere åra!


Welhaven wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:
Welhaven wrote:Lenge siden en skikkelig god krangletråd her. Kan dette forresten ha noe med at det er blitt litt smånaziztiske, moderatortendenser her inne?
Hallo? Jeg modererer ikke krangletråder med mindre de utarter seg i drøye personangrep, så der du på feil fuckings bærtur.
Hei, chill out. Det var bare et uskyldig spørsmål...


HAHA, the good ol' days :lol: En snart fire år gammel tråd, gitt...
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Topic author
herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

En av mine mer konstruktive tråder dette. Godt at det var denne som kom fram igjen ihvertfall :-({|=

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Jaggu! En del gamle fjes i denne tråden som har forsvunnet med årene.

Forøvrig;

Uten Affelaff: 4,5
Med Affelaff: 6

Konklusjon: 6
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Skal vie livet mitt til Affen.
慨世憂国

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Onyx wrote:Haha, når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor jeg var dritaredd KFD før i tida. Han må da ha myknet betraktelig de senere åra!

Det er sånn det går med Höyre-folk når de kommer opp i alderen veit du.

Image
Eläkööt supikoirat!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Onyx wrote:Haha, når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor jeg var dritaredd KFD før i tida. Han må da ha myknet betraktelig de senere åra!


torjo wrote:For 2-3 måneder siden sendte jeg en Word-kopi av tråden til Arntor, som la den ut hos en webhost. Vet ikke om den fortsatt eksisterer. Husker ikke linken. Arntor kan sikkert fikse det om noen er interessert i å lese.
Finnes den enda...!?!?!

Tviler på det!
Jeg kan printe den ut og ta den med på Rock-In eller Unholy en gang. :wink:
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Jeg syns vi har fått litt for mange spambots, og da mener jeg ikke Affen.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Vet ikke helt lenger. Før var det pga av musikken...

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Jeg synes screamboardet har blitt mye sjeldnere.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

smeghead
Belieber
Belieber
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by smeghead »

Stian wrote:Babymetal; Yngve forteller at det kommer reportasje om Arctic Serenades og mannen bak dette selskapet, Torodd Fuglesteg, på heavymetal.no. Metalion kommenterer at Fuglesteg ikke er helt navle. Fuglesteg inn. Melder at Metalion er ei rørebøtte og en sullik som rævkjørte sitt eget selskap, Head Not Found. Så er det tre sider med munnhuggeri, før Glencoe melder sin ankomst. Angivelig samboer til Torodd F, som tar hans parti, og forteller verden at Torodd er en helt, og at det er bedre å prøve og feile enn å ikke prøve i det hele tatt, etc. Hele veien her og etterpå suppleres det med ufinheter fra Skrapparkar og undertegnede. Et stort antall sider med hysterisk krangel pågår, og blant annet tidligere artister under Fuglesteg melder seg på og gir ham inn. Mange gamle historier gjenfortelles, som at Frost og Satyr banka på hos Fuglesteg med øks, og at flyere ble delt ut hvor det sto at Fuglesteg var en feit idiot eller noe. Så viser det seg at Glencoe ikke er noen ringere enn Fuglestegs alter ego, altså en fiktiv kjæreste som han har laget selv for å forsvare seg. (Norman Bates, anyone?) Etter hvert blir folk litt lei, og Torodd/Glencoe setter sluttstrek et parogtjue ganger.

Konklusjon; Ja, Metalion var ei rørebøtte, og måtte gi seg som forretningsmann. Og ja, Fuglesteg er spik hakke gæærn.

Men dette yter ikke tråden rettferdighet, den burde vært lest.

ach Ové, jeg fikk aldri med meg den tråden der sjøl. men jeg fikk med meg denne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=194336


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Hvorfor vanker du her?
Fordi jeg kjeder meg på jobben og dette er et av de forumene hvor det er litt poster i løpet av en dag. Forumer er aldri bedre enn de som poster der og sånn sett har nok Scream tapt seg litt for meg, da jeg ikke deler musikksmak med så veldig mange her lenger.


Er du her for musikkens del eller har du fått et tips av en kamerat om at her skjer det ting?
I utgangspunktet musikk, men man er da på jobb i 8 timer om dagen og da hender det man finner andre interesante ting også.

Er designen bra?
Er ikke så opptatt av det. Det fungerer.

Synes du moderatorene har en fin linje?

Synes generellt scream forumet modereres altfor hardt. Trives bedre med sider som Metal Sludge, der kun spam og posting av andres personlige informasjon (tlf nr adr osv) er det eneste som blir sletta og fører til banning. Sensur har jeg aldri vært noen fan av, men legger merke til at flertallet her ønsker en viss grad av sensur og da får man jo bare rette seg etter det om man ønsker å være her.

Blir det mye svada?
Synes det er et ganske uinteressant spørsmål. Er en tråd populær og folk poster der, synes jeg de skal få lov til det uansett om det er svada. Tråder som er upopulære forsvinner fra første siden av seg selv da folk ikke poster på dem....... men igjen, her virker det som de fleste av forumets brukere ønsker sensur og da får man jo rette seg etter det.

Er forumet brukervennlig?
Helt greit. Ikke av de mest moderne, men ikke helt steinalder heller.

Er kategoriene oppdelt sånn som du vil ha det?
Ja

Er Screamforumet ditt nettverk til lykke?
Nei, det er tidfordriv og innimellom et sted jeg oppdager ny musikk.


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Terningkast 6. Utrolig morsomt, har oppdaga flere suverene band og fått meg mange venner! tjoho!
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Takk og lov at kirkebranntråden endelig ble sletta. Det er helt forferdelig å lese hvordan en gjeng umodne tenåringer (og tilsvarende) bruker screamforumet for å provosere og dyrke egoet sitt.

Jeg skal ikke fortelle Frode Øien hvordan han skal drive sin egen virksomhet, men min mening er i alle fall at det er på tide at Screamforumet blir voksent. Her burde det egentlig handle om metal i alle fasonger, men musikkdiskusjonene drukner tidvis i irrelevante temaer og personlige utskjellinger som moderatorene burde slå mye hardere ned på.

Her hører mange av oss på musikere som har rundet 60 år, og vi er interesserte i å følge seriøse diskusjoner rundt bandene, men så må vi altså på kjøpet holde ut disse barnslighetene fra "Internett-krigerne". Sword and steel er byttet ut med tastatur og mus.

Noen bruker popcorn-smileys og tar hele greia som underholdning, men etter hvert som jeg blir eldre (ca. 40) blir jeg for det første bare mer og mer flau over nivået her, og for det andre fører det til at mitt eget engasjement på forumet går kraftig ned.

Jeg synes Screamforumet har potensiale til å være et meget godt sted for musikkinteresserte, i kraft av antallet brukere, men jeg tror man må drive knallhard moderering i musikkforumene. Press alle former for usaklighet over i Off-topic, og sørg for at musikkdiskusjonene er så "rene" som mulig. Lag om så en "Usaklige kommentarer til musikkforumet"-tråd i Off-topic, slik at "morogutta" får ut litt steam.

Jeg er innom flere andre metallforum (helst utenlandske), som sikkert mange her, og det slår meg hvilken befrielse det er å lese kunnskapsrike og saklige innlegg der. Hva er i veien for at vi kan få til noe lignende på Norges viktigste metalforum? Svar: At eier og moderatorer tar tak og innfører strengere regler for hva som er akseptabelt.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Angelgrinder
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Angelgrinder »

Helt ok med svada her og der, men direkte personangrep av typen Acrid kom med i den kirkebrenner tråden er totalt over the line uansett diskusjonstema og uenighet. Nå vet jeg ikke om det var fler av dem, så jeg har bare hans som eksempel, men den var drøy. Fint at den forsvant. Om man skal ha NOEN regler på ett slikt sted, så bør det være en grense med slikt.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?

User avatar

Knugen
Belieber
Belieber
Posts: 50
Joined: 31 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Knugen »

f**n, nå har jeg tydeligvis gått glipp av noe.
If you don`t like Image you don`t like metal!!

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

Kirkebrann-tråden - good riddance.

Locked Previous topicNext topic