Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nye sjangere i doom-forumets beskrivelse?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Bytte?

Ja, nok pjatt om liksom doom.
33
62%
Nei, synth og opera er bra, Sabbath er tull
7
13%
Når f**n ble Scream et demokrati?
13
25%
 
Total votes: 53
User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Stian wrote:Finnes sikkert allerede, sjekk www.opeth.com .

neinei, det er her du skulle brukt darkdatespøken
Digitus Impudicus!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Har brukt den alt. Forøvrig mye av det samme. Darkdate er en fusjon av Windir, Opeth, Type O Negative og My Dying Bride, ispedd en god del Nightwish.

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

så vel det vel. syns vel den passa bedre der da, vel.

hadde vært kult hvis darkdate var et band. folkeblack med lange progressive låter, sort humor, j****g treigt tempo og operavokal
Digitus Impudicus!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Haha!

User avatar

Jønsberg
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 01 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jønsberg »

Phoncible wrote:
Gimp wrote:Hva med "goth/pretensious/angst/fashion/teen" forum :roll:

greit navn det, doom passer jo også godt inn!

Nei, for vi ønsker å fokusere på det doom handler om. Trad, Stoner, Drone, Sludge, (renspikket) death/doom og funeral doom(funeral har tildels rett hva gjelder dette...).
Escape from those rotten body
It's creation of death, can do nothing
Full of lusts, can't feel sins
Cast you a golden magic! Baphomet!
Image

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Så du ga etter for presset fra den gemene stonerhop, Runar? Tsk, tsk.

Edit: Hadde glemt detaljene i denne diskusjonen, men nå leste jeg den på nytt og det demra hva tvisten gikk ut på. I alle fall, thumbs up for Runar! Jeg støtter den nye forumbetegnelsen fullt ut.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Heisann! Forandring fryder.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Gladøks wrote:Så du ga etter for presset fra den gemene stonerhop, Runar? Tsk, tsk.
Altfor mange hadde problemer med å skjønne at forumet ikke bare var til doom – så jeg tenkte folk kunne få det inn med teskje. Stolt nå!

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Runar wrote:
Gladøks wrote:Så du ga etter for presset fra den gemene stonerhop, Runar? Tsk, tsk.
Altfor mange hadde problemer med å skjønne at forumet ikke bare var til doom – så jeg tenkte folk kunne få det inn med teskje. Stolt nå!

Ja, du har forsåvidt et godt poeng der. :)
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Jeg drister meg til å sparke igang denne diskusjonen igjen. Det har vært godt med aktivitet på doom-forumet i 2007 og det har vært et klart flertall tråder om musikk i sjangerne Dirant foreslår i første post, sammenliknet med tråder om symfonisk, gotisk og opera metal.

Hva man skal gjøre med symfonioperaen vet jeg ikke helt ettersom det skrives for lite om dette til å ha et eget forum. Men jeg synes det skrives nok om doom metal til at vi kan få et rent doom-forum nå. Så jeg foreslår at de høyere maktene vurderer Dirants forslag en gang til!
ROCK!

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Domination wrote:Jeg drister meg til å sparke igang denne diskusjonen igjen. Det har vært godt med aktivitet på doom-forumet i 2007 og det har vært et klart flertall tråder om musikk i sjangerne Dirant foreslår i første post, sammenliknet med tråder om symfonisk, gotisk og opera metal.

Hva man skal gjøre med symfonioperaen vet jeg ikke helt ettersom det skrives for lite om dette til å ha et eget forum. Men jeg synes det skrives nok om doom metal til at vi kan få et rent doom-forum nå. Så jeg foreslår at de høyere maktene vurderer Dirants forslag en gang til!

Hvis dere har flertallet av trådene, så trenger dere i alle fall ikke bekymre dere for at forumtittelen eller tilskudd av gothic metal skulle ødelegge for stonermoroa deres. Så ro dere ned. Forumet fortsetter å være for både doom og gothic metal.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

poolish
B
B
Posts: 3
Joined: 22 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by poolish »

Jeg syns Doom og "Gothic Metal, Opera Metal, Symphonic Metal" bør deles opp i to forum.

Det blir ikke mye jeg er inne på dette forumet.

Hører veldigt mye på doom, og litt på Gothic Metal, Opera Metal, Symphonic Metal.

Jeg syns det blir for uoversiktligt når dette er blanda. Jeg har liten interesse av å lese om nye Gothic Metal, Opera Metal, Symphonic Metal band osv. Det holder masse med det jeg hører å fra før. Doom derimot er jeg veldigt interesert i å lese om nye band, skrive om band osv.

Når du må lete deg gjennom masse tråder for å finne det du vil. Å du har kansje band der som du ikke har hørt om før. så gidder du ikke bruke masse tid på å sjekke det opp. pga. du vet ikke om det er doom eller "gothic, opera, Symphonic".

Jeg syns disse stilene er så ulike hverandre at dem bør deles i to forum. Hadde det vært et rent Doom forum, Så hadde jeg brukt mye tid inne på dette. sånn det er nå blir det alt for uoversiktligt.

User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Såvidt jeg har sett er det jo faktisk en del tråder om symfonisk metall, og goth s**t også, da må jo de selvfølgelig ha ett sted å skrive. Om de glir fint inn i doom delen av forumet, det vet jeg ikke. Hva med generell metall?

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

General metal-forumet skal nå liksom være for tråder som handler om flere/alle sjangre på ei gang - ikke en "restkategori" for sjangre som ikke passer inn noen andre steder.

Forøvrig er denne debatten avgjort og avrunda for lengst. Gothic metal forblir på samme forum som doom metal. *slår klubba i bordplata*
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Malebolgia
Be
Be
Posts: 4
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Malebolgia »

Stykk det hele opp i funeral doom, doom/death, classic doom, stoner doom, gothic doom, osv. Det tror jeg vil være veldig bra bl.a. for galaksens videre utvikling. :o
Eller la det hele være og javel greit.
Opeth kan være bra selv om darkdaters tror de liker det. :x
Image

User avatar

Topic author
Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Malebolgia wrote:Stykk det hele opp i funeral doom, doom/death, classic doom, stoner doom, gothic doom, osv. Det tror jeg vil være veldig bra bl.a. for galaksens videre utvikling. :o
Eller la det hele være og javel greit.
Opeth kan være bra selv om darkdaters tror de liker det. :x

Who's more prejudiced, Opeth fans or other people. Opeth fans, you know why? CAUSE WE HATE OPETH FANS TOO!
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Topic author
Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Kom på dette igjen, f**n så bra forslag av denne 'Dirant'. Kjenner det er uaktuelt å sette opp Gothic/Doom som favorittsjanger, men hadde glatt satt opp Doom alene.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Går helt fint.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Locked Previous topicNext topic