Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ban user funksjon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Positivt eller negativt?

Positivt
25
38%
Negativt
40
62%
 
Total votes: 65
User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

necronomicon wrote:
Runar wrote:
necronomicon wrote:
Runar wrote:
necronomicon wrote:Barnslig. Lage en tråd om rasisme og stenge ute alle rasistene. Fargerik diskusjon. Not.

Og feigt.

Det er kjedelig nok her fra før.
Det er ikke lov. Misbrukt slår tilbake mot en selv.

Boardet er heller ikke her for underholdningens skyld, selv om de fleste har misforstått akkurat det.

Det jeg mener med kjedelig er at diskusjonene her er enten for usaklige og tamme uansett. Det nytter ikke å stenge ute folk fra en tråd, da det lager enda mindre diskusjon...
Poenget med funksjonen er å fjerne det usakelige, altså svadaen som dukker opp. Ikke de som diskuterer seriøst.
Brukerene vil ikke få mulighet til å stenge ute de som diskuterer seriøst.

Men om dere alikevel må følge med på at folk som ikke fortjener det ikke blir utestengt fra tråden; kan ikke heller dere stenge ute folk?
Det er sjeldent så alvorlig at man trenger å bli bannet. Da er det bedre å bare bli utestengt fra tråden man har skrevet dritt i. Pluss at man kan se hvem som har blitt kastet ut fra mange tråder, som kan føre til utestengelse fra hele forumet.

User avatar

necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

Runar wrote:
necronomicon wrote:
Runar wrote:
necronomicon wrote:
Runar wrote:
necronomicon wrote:Barnslig. Lage en tråd om rasisme og stenge ute alle rasistene. Fargerik diskusjon. Not.

Og feigt.

Det er kjedelig nok her fra før.
Det er ikke lov. Misbrukt slår tilbake mot en selv.

Boardet er heller ikke her for underholdningens skyld, selv om de fleste har misforstått akkurat det.

Det jeg mener med kjedelig er at diskusjonene her er enten for usaklige og tamme uansett. Det nytter ikke å stenge ute folk fra en tråd, da det lager enda mindre diskusjon...
Poenget med funksjonen er å fjerne det usakelige, altså svadaen som dukker opp. Ikke de som diskuterer seriøst.
Brukerene vil ikke få mulighet til å stenge ute de som diskuterer seriøst.

Men om dere alikevel må følge med på at folk som ikke fortjener det ikke blir utestengt fra tråden; kan ikke heller dere stenge ute folk?
Det er sjeldent så alvorlig at man trenger å bli bannet. Da er det bedre å bare bli utestengt fra tråden man har skrevet dritt i. Pluss at man kan se hvem som har blitt kastet ut fra mange tråder, som kan føre til utestengelse fra hele forumet.

Var ikke banning jeg mente. Men utestengelse fra tråden... Men ja, jo.
Vanligvis ville jeg sagt Power to the People, men ikke i dette tilfellet.
Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

necronomicon wrote:Vanligvis ville jeg sagt Power to the People, men ikke i dette tilfellet.
Er du redd for litt polsk riksdag?
Image

User avatar

necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

Kill.f**k.Die. wrote:
necronomicon wrote:Vanligvis ville jeg sagt Power to the People, men ikke i dette tilfellet.
Er du redd for litt polsk riksdag?

Den skjønte jeg ikke. :(
Jeg er bare redd for å bli utestengt fra hver eneste tråd, for til og med når jeg er saklig fatter ikke folk hva jeg mener.

Start med det i august, da er jeg sjeldent her igjen!
Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

necronomicon wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:
necronomicon wrote:Vanligvis ville jeg sagt Power to the People, men ikke i dette tilfellet.
Er du redd for litt polsk riksdag?

Den skjønte jeg ikke. :(
I den polske riksdagen en eller annen gang før krigen fikk alle representantene vetorett. Dermed ble ingenting gjort.

necronomicon wrote:Jeg er bare redd for å bli utestengt fra hver eneste tråd, for til og med når jeg er saklig fatter ikke folk hva jeg mener.
Jeg skal være enig i at jeg ikke helt stoler på dømmekraften til alle, men dine poster er ikke poster som det ville vært naturlig å utestenge deg for. Det er uansett forskjell på å være hissig/usaklig og å spamme. Det er spammen som er målskive her.
Image

User avatar

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

For the record: Hvis jeg starter en musikktråd og folk bare skriver, homoband, emodritt og annen usaklig p**s er det på huet og rævva ut av tråden.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Onkel Ond wrote:For the record: Hvis jeg starter en musikktråd og folk bare skriver, homoband, emodritt og annen usaklig p**s er det på huet og rævva ut av tråden.
Det er klart. Altså, det er forskjell fra et "innlegg som er litt usaklig" og "usaklig p**s".
Image

User avatar

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Kill.f**k.Die. wrote:
Onkel Ond wrote:For the record: Hvis jeg starter en musikktråd og folk bare skriver, homoband, emodritt og annen usaklig p**s er det på huet og rævva ut av tråden.
Det er klart. Altså, det er forskjell fra et "innlegg som er litt usaklig" og "usaklig p**s".
Rightiyo k-nigga.
Og det må heller ikke tolkes dithen at negative meninger forsvinner, bare de der folk ikke gidder være saklig.
At folk sporer av litt er ofte bare artig, så lenge det ikke tar over hele tråden.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

Hill-tråden til Sorg er et godt eksempel på at man IKKE bør få banne brukere fra å skrive i div. tråder.
Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

necronomicon wrote:Hill-tråden til Sorg er et godt eksempel på at man IKKE bør få banne brukere fra å skrive i div. tråder.
Men Sorg kunne jo bare fått dem bannet fra akkurat den tråden. Og for de som har drevet med ordspill på hill, så er det sikkert revnende likegyldig.
Image

User avatar

necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

Ikke ødelegg screamboardets sjarm :(
Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

necronomicon wrote:Ikke ødelegg screamboardets sjarm :(
Det er et godt poeng. Jeg er ikke for at alle skal banne alle som er usaklige hver gang.
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Runar wrote:Boardet er heller ikke her for underholdningens skyld, selv om de fleste har misforstått akkurat det.

Jøss. Fortell meg så hvorfor boardet er her.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Stian wrote:
Runar wrote:Boardet er heller ikke her for underholdningens skyld, selv om de fleste har misforstått akkurat det.

Jøss. Fortell meg så hvorfor boardet er her.
Seriøse musikkdiskusjoner, finne ut hvilken band som skal spille, nyheter innenfor metalverden, kjøp og salg, feedback til scream osv.

Ikke for at folk som kjeder seg skal slå i hjel tid.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Har alltid trodd at kultur er underholdende.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Stian wrote:Har alltid trodd at kultur er underholdende.
Jo, selvsagt. Men med "underholdende" mente jeg tidsfordriv.
Ikke noe galt i at noen slår ihjel noen timer her heller. Ikke det jeg mener. Men det er ikke det som forumet er her først og fremst for.

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

kan "administrasjonen" komme til å se hvem som har blitt banna fra hvilke tråder? sånn at de kan slå tilbake på banning på feil grunnlag (f.eks. om jeg banner kfd fordi jeg ikke vil ha motstand i en politikk-diskusjon) ?
hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

evilbanana wrote:kan "administrasjonen" komme til å se hvem som har blitt banna fra hvilke tråder? sånn at de kan slå tilbake på banning på feil grunnlag (f.eks. om jeg banner kfd fordi jeg ikke vil ha motstand i en politikk-diskusjon) ?
Jepp, det stemmer.

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Runar wrote:
evilbanana wrote:kan "administrasjonen" komme til å se hvem som har blitt banna fra hvilke tråder? sånn at de kan slå tilbake på banning på feil grunnlag (f.eks. om jeg banner kfd fordi jeg ikke vil ha motstand i en politikk-diskusjon) ?
Jepp, det stemmer.
da blir det jo ikke så krise. men regn med en del gnål i begynnelsen om ikke annet.
hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

evilbanana wrote:kan "administrasjonen" komme til å se hvem som har blitt banna fra hvilke tråder? sånn at de kan slå tilbake på banning på feil grunnlag (f.eks. om jeg banner kfd fordi jeg ikke vil ha motstand i en politikk-diskusjon) ?
Det skulle tatt seg ut om man fikk banne moderatorer!
Image

Locked Previous topicNext topic