Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Bør 'off topic' få lov til å bli?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Bør 'off topic' få lov til å bli?

Ja, slik det var
116
56%
Ja, men med strengere moderering av tull
51
25%
Nei, men da trengs det nye alternativer for ikke-metal relatert musikk, film osv.
18
9%
Nei, dette er screammazine sitt forum for f**n. Metal eller forsvinn
23
11%
 
Total votes: 208
User avatar

Topic author
Lachrymol
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bør 'off topic' få lov til å bli?

Post by Lachrymol »

Tenkte det for en sjelden gangs skyld faktisk var på sin plass med en poll. Problemstillingen burde være kjent for de fleste innen nå.

En sjanse til å la demokratiet seire.
I thought I could organise freedom

How Scandinavian of me

User avatar

Avsky
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 06 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Avsky »

neh, whats done is done.

User avatar

Acrid
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Acrid »

...


Centurion
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Centurion »

Synes Off Topic kan gravlegges for godt. Det kan erstattes med egen del for musikk som ikke er metal og film. Synes og folk bør ha en viss postcount som er samlet utenfor Off Topic for å få skrive der. Bare sånn at ikke de som er "aktiv" fordi de skriver om ræva si på Off Topic automatisk er inne.

Dette skal liksom være et metalforum der Off Topic er et ekstra alternativ. Om over 70% av aktiviteten er på Off Topic er det et Off Topic-forum med Metal som alternativ. Og det var vel neppe meningen...

User avatar

Grimkvlt
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimkvlt »

Off-topic uten moderering annet enn i ekstreme tilfeller, men kan godt være med inntakskrav, som foreslått over.
Langt hår og headbanging er homo.

User avatar

Raudskjegg
Be
Be
Posts: 4
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Raudskjegg »

Kan ikke helt skjønne hvorfor folk har noe i mot at off topic eksisterer. Liker man det ikke, kan man jo holde seg unna.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Screamboardet er overhodet ikke et demokrati.

User avatar

luzi
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 13 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by luzi »

Hysj! Vi er på skolebenken, kan ikke ha slikt tullesnakk i metalltimen.

Det må dere da fatte og begripe.
I ain't short, I'm funsized!

milligram design | bartificial | earth, ween & wire | last.fm

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

luzi wrote:Hysj! Vi er på skolebenken, kan ikke ha slikt tullesnakk i metalltimen.
Det må dere da fatte og begripe.
Beklager så mye og takk for irettesettelsen. Jeg innser nå at jeg trengte den. UNNSKYLD!

User avatar

Gaffel
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 31 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gaffel »

luzi wrote:Hysj! Vi er på skolebenken, kan ikke ha slikt tullesnakk i metalltimen.

Det må dere da fatte og begripe.
:lol:
Off topic burde bli som det var. Det her er ræva.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg vil ha off-topic slik det var før! :(

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Jeg er for at vi skal la det gå en prøveperiode på en måned eller to for å se hvordan vi klarer oss uten off-topic-forum. Vi har sikkert godt av det. Selv om det er smått kjedelig på boardet i dag i forhold til hvordan det var i går.

Siden ingen av alternativene i pollen samsvarte helt med mitt syn, har jeg ikke stemt.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Topic author
Lachrymol
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lachrymol »

Grimkvlt wrote:Off-topic uten moderering annet enn i ekstreme tilfeller, men kan godt være med inntakskrav, som foreslått over.

Og hva for slags kriterier skulle legges til grunn for "opptak" der. Med all respekt å melde, men å ha forum der ikke alle får lov å delta er i beste fall fullstendig unødvendig og i værste fall fascisme.

Skal det gå på å være "kjent" her og ha opparbeidet seg en respekt hos de som eventuelt avgjør "medlemsskapet"? Flotte greier, da ender man opp med et forum der alle er enige om alt. Skal det gå på ansinitet? Innmeldelsesdato eller antall poster? Er det da slik å forstå at en duggfersk metalfan ikke kan ha noe fornuftig å melde om andre ting?

Skjønner at en slik løsning kan virke enkel og forlokkende, men de fleste med noe fornuft ser forhåpentligvis at slik kan ikke et forum fungere.

(Dette er ikke et personlig angrep på deg Grimkvlt. Det er bare tilfeldig at jeg siterte deg. Du uttrykte et forslag som jeg har sett hos mange her, og det er ment som en felles kommentar til det.)

Piaf: Et altenativ kunne evt vært det motsatte, med tilgang for alle, men med lavere terskel for å bli kastet ut ved "dårlig" oppførsel.
I thought I could organise freedom

How Scandinavian of me

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Jo, men syns det bør kreves at vedkommende er innom metal relaterte tråder også. Eller utestengelse. Men dette er sikkert umulig å kontrollere.

User avatar

Blodkjeft
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Blodkjeft »

Er for å ha off topic, men kan gjerne "tømme søpla" jevnt og trutt. Ville tro å jevnlig tømme hele greia er lettere enn å begynne å ordne med flere moderatorer/strengere moderering.

Screamforumet er selvsagt ikke mer ett "demokrati" enn din nærmeste pub - er du for høylydt og bråkete i svadaen din, kan det tenkes at en blir bedt om å ta seg en pause. Og hvis det ligger igjen kliss, søl og søppel etter en "svadaseanse", kan det være på sin plass å få rydda unna litt før festlighetene tar til igjen. Synes sjøl at jeg får være høylydt nok, samt lire av meg (mer enn) nok svada både her og ute på byen.


Centurion
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Centurion »

Grimkvlt wrote:Off-topic uten moderering annet enn i ekstreme tilfeller, men kan godt være med inntakskrav, som foreslått over.

Om det var mitt forslag du tenkte på nå (siden det står ovenfor) så mente ikke jeg et nytt Off Topic med inntakskrav, men et forum for nonmetal og film (og kanskje litt flere ting) med inntakskrav.

Det har vært snakk om inntakskrav til OT før som er basert på postcount. Det er jo helt idiotisk. OT har så mye aktivitet fordi de samme gamle med 24642.5 poster sitter akkurat der og vaser om politikk, muslimer, fyll og den nye kvisa de har fått midt på ettelleranna. Det er ikke 70% aktivitet på OT fordi folk joiner for å være der (mitt intrykk).

Om spørsmålet er OT som krever en viss poscount i de andre forumene så tar det neppe lang tid før man er tilbake til det samme gamle uansett.

User avatar

Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

UndeadFlowerKing wrote:Jeg vil ha off-topic slik det var før! :(

Ditto.

User avatar

Grimkvlt
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimkvlt »

Det beste hadde vært at en viss prosentandel av alle poster måtte være på andre forum enn off-topic var vel helst løsningen jeg tenkte på, men det er vel kanskje umulig å få til, og til og med det ville nok ført til spam. Tror jeg er uenig med meg selv nå.
Langt hår og headbanging er homo.

User avatar

Olsen
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olsen »

Tippeligakonkurransen ble borte en runde før slutt? Grattlere!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Olsen wrote:Tippeligakonkurransen ble borte en runde før slutt? Grattlere!

Jeg kan flytte den midlertidig til hardrock-forumet. Hardrock og fotball hører sammen. :wink:

Eventuelt Announcements. Eller hvor Runar mener det måtte passe. Jeg har sendt ham PM.
Ta tårnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic