Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Bør 'off topic' få lov til å bli?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Bør 'off topic' få lov til å bli?

Ja, slik det var
116
56%
Ja, men med strengere moderering av tull
51
25%
Nei, men da trengs det nye alternativer for ikke-metal relatert musikk, film osv.
18
9%
Nei, dette er screammazine sitt forum for f**n. Metal eller forsvinn
23
11%
 
Total votes: 208
User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Blodkjeft wrote:
torjo wrote:
Onkel Ond wrote:Vil også være viktig å være konsekvent i modereringen, for å unngå en del ekstra gnåling.

Det er det evige problemet.
Det er tilnærmet umulig å være helt konsekvent. Dette er ikke ment å være noen heltidsjobb.

Et par stykker til i moderatorstaben hadde hjulpet en god del.

Med flere moderatorer øker dog muligheten for _inkonsekvent_ moderering ;)

Godt poeng, men det kan løses på en OK måte hvis moderatorene har klare retningslinjer. Det bør ikke være for mange moderatorer, men slik det har vært nå, med bare KFD og meg (pluss sjefen), så har det vært komplett umulig å holde en fullstendig konsekvent linje.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Send inn igjen off-topic, så kanskje vi slipper tråder som utvikler seg slik som denne.
Behold within, and not above,
One star in sight!

Image

User avatar

Xinopay
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 25 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Xinopay »

torjo wrote:
Blodkjeft wrote:
torjo wrote:
Onkel Ond wrote:Vil også være viktig å være konsekvent i modereringen, for å unngå en del ekstra gnåling.

Det er det evige problemet.
Det er tilnærmet umulig å være helt konsekvent. Dette er ikke ment å være noen heltidsjobb.

Et par stykker til i moderatorstaben hadde hjulpet en god del.

Med flere moderatorer øker dog muligheten for _inkonsekvent_ moderering ;)

Godt poeng, men det kan løses på en OK måte hvis moderatorene har klare retningslinjer. Det bør ikke være for mange moderatorer, men slik det har vært nå, med bare KFD og meg (pluss sjefen), så har det vært komplett umulig å holde en fullstendig konsekvent linje.

Og det er dette jeg mener også. Med litt strengere regler for hva som er lov, og ikke lov ville off topic blitt et mer "matnyttig" tillegg til de andre subforumene. Som jeg nevnte tidligere, kunne det ha vært en enkel måte å rapportere til moderatorer slik at det slapp å lete gjennom alle tråder og poster etter ting som er "unødvendig". Jeg har en liten mistanke om at det er en moderator her inne som også figurerer på Something Awful, og vet hvordan forumene der fungerer, og det er den modellen jeg tenker på.

Og som noen andre nevnte: off topic-forumet er på en måte et slags "fristed" fra en del av de andre forumene på nettet, det er mye moro der inne, og for det meste slipper man de hundrevis av idiotene som figurer på en del andre forum på nettet, f.eks diskusjon.no eller f******a.com som er stjerneeksempelt på et idiot-forum.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Mephistofeles wrote:Send inn igjen off-topic, så kanskje vi slipper tråder som utvikler seg slik som denne.
Ser du på postdatoene så utviklet tråden seg slik mens fortsatt off-topic var her.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

evilbanana wrote:
Akula wrote:
evilbanana wrote:men er forumet til for brukerne, eller fordi de som oppretta det skal sitte å runke mens de regner ut hvor mange prosent av brukerne som har 100% av postene sine på progforumet? jeg bare spør jeg.
Jeg har en svak følelse av at det ikke er kommentarer som det der som får Off-Topic til å gjenoppstå.
:lol:
var en kommentar til uttalelsen om at scream ikke var en lekeplass. det er da ikke en konsentrasjonsleir heller!
Scream-forumet er ingen lekeplass, og det er frivilig å være her så det er selvfølgelig ingen konsentrasjonsleir. Utrolig teit sammenligning forresten. Hvor tar du det fra?

Forumet er ikke til for brukerne i den grad at dette er et demokrati i form av hva som skal være her. Forumet er privat og tilhører Scream Magazine.
Jeg har opprettet forumet og har vel cirka ingen poster i progforumet. Så du er velidg langt bak mål i dine uttalelser her.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

Du har faktisk hele 12 poster i Prog-forumet 8O

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

HeimBrent wrote:Du har faktisk hele 12 poster i Prog-forumet 8O

Hvor mange har jeg?
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

InsideTheWire
B
B
Posts: 3
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by InsideTheWire »

Steve-Peck wrote:
Runar wrote: For å tilføre noe på 2, så er det også mulighet for at de med f.eks. 1000-2000 poster kan starte tråder, mens andre kun for lov til å skrive i allerede opprettete tråder.
En slik begrensning kan fort føre til at nye brukere skriver mange "unødvendige" poster i musikkforumene for å oppnå større postcount.

Enig, det betyr jo at de som posthorer mest får størst rettigheter.

Bedre å basere det på hvor lenge man har vært aktiv eller noe.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Bør baseres på hvor mange skiver en har.

User avatar

StRommel
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by StRommel »

Jepp... og det skal være Kiss , AcDC og Judas Priest skiver ..

Med en post i uka kommer metalsjanger til å være glemt og død (sammen med alle dere andre) før jeg får skriverettigheter, dersom det skal gå på postcunt.

User avatar

Grimgore
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 06 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimgore »

Stian wrote:Bør baseres på hvor mange skiver en har.
Wihey! Da er jeg rankert nr. nest-sist på lista antagelig. Har ca. 30 skiver...
Image
Image


Neslepaks
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 04 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Neslepaks »

bra tiltak siden alle metal-folk er dønn seriøse

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

savner off topic je! :cry:
Duvende bryster.

User avatar

rassh
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by rassh »

Få opp et "annen musikk"-forum fort som svint pokker, i alle fall - det trengs med eller uten offtopic.

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

evilbanana wrote:mens de regner ut hvor mange prosent av brukerne som har 100% av postene sine på progforumet?

Liker ikke denne uthengningen av prog-forumet som nerde-stedet ingen av de kule Screamerne vil bli sett å henge.... Eh.. Ok da, så er det litt nerdested.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

fantomas wrote:
evilbanana wrote:mens de regner ut hvor mange prosent av brukerne som har 100% av postene sine på progforumet?
Liker ikke denne uthengningen av prog-forumet som nerde-stedet ingen av de kule Screamerne vil bli sett å henge.... Eh.. Ok da, så er det litt nerdested.
Mye interessante innlegg på prog-forumet, men selv har jeg uendelig lite å bidra med der.
Noe av det fine med Screamforumet var jo at det var noe for enhver. Nå er det ikke noe sted å gjøre av tullpratet, men det er jo lov å håpe at det ikke sprer seg inn i dertil uegnete tråder.

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Akula wrote:
fantomas wrote:
evilbanana wrote:mens de regner ut hvor mange prosent av brukerne som har 100% av postene sine på progforumet?
Liker ikke denne uthengningen av prog-forumet som nerde-stedet ingen av de kule Screamerne vil bli sett å henge.... Eh.. Ok da, så er det litt nerdested.
Mye interessante innlegg på prog-forumet, men selv har jeg uendelig lite å bidra med der.
Noe av det fine med Screamforumet var jo at det var noe for enhver. Nå er det ikke noe sted å gjøre av tullpratet, men det er jo lov å håpe at det ikke sprer seg inn i dertil uegnete tråder.

Ja meget sant.. Jeg er for fjerningen av Offtopicen, men mulig det fortsatt kan bli slit med moderering for de som driver med slikt, ettersom lufting av diverse frustrasjonselementer kan finne veien inn på fora der de ikke hører hjemme. Jeg er allerede irritert (bare av subjektiv grunn selvsagt) over hvor mye prog-metall kontra prog-rock som diskuteres på prog-forumet, men hvis folk skal begynne å besudle trådene der inne med svada, kommer jeg til å implodere...
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Skulle hatt en metal-svada tråd der jeg kan skrive ting som "til og med Warrant er bedre enn Rhapsody" isteden for å ødelegge seriøse power metal tråder med min spydighet hehe.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Akula wrote:
fantomas wrote:
evilbanana wrote:mens de regner ut hvor mange prosent av brukerne som har 100% av postene sine på progforumet?
Liker ikke denne uthengningen av prog-forumet som nerde-stedet ingen av de kule Screamerne vil bli sett å henge.... Eh.. Ok da, så er det litt nerdested.
Mye interessante innlegg på prog-forumet, men selv har jeg uendelig lite å bidra med der.
Noe av det fine med Screamforumet var jo at det var noe for enhver. Nå er det ikke noe sted å gjøre av tullpratet, men det er jo lov å håpe at det ikke sprer seg inn i dertil uegnete tråder.

Kan kanskje også bli mer svada ellers siden det ikke er egen tråd for det lenger :D

User avatar

Ulvir
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ulvir »

Nå har prøveperioden holdt på lenge nok.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Locked Previous topicNext topic