Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

TROLLING pÄ forumet

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

TROLLING pÄ forumet

Post by VonMĂŒnchhausen »

Er det mulig at folk kan gi f**n?

Aner ikke hvem som startet og ikke er det interessant heller. Jeg er bare DRITLEI av at trÄder jeg er interessert er fylt opp av sÞppel og visstnok er noen av forsÞplerne dritlei av at "deres" trÄder ogsÄ fylles opp av drit.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Er en fin balansegang mellom det som er litt av Scream-Ă„nden med humor og sleivspark, som har vĂŠrt der helt fra begynnelsen, og det som bare blir irriterende. Litt av problemet er vel at det begynner Ă„ bli tynt med moderatorer her.

Det siste jeg gjorde i gÄr, var Ä lÄse en trÄd som gikk gal vei. Etter det trakk jeg meg, en moderator som skal gjÞre jobben skikkelig, bÞr ha mye mer tid til overs enn det jeg har for tiden. Dessuten har jeg ingen interesse av Ä fÞlge med pÄ trÄder som ikke har med musikk Ä gjÞre. Ønsker heller ikke at det skal bli stilt spÞrsmÄl ved min habilitet, siden jeg kjenner enkelte bedre enn andre her til boards.

Edit: SkjÞnner dog ikke helt at du linker til Äpningsposten din her i Earth-trÄden, innlegget til Marken der kan du vel ikke mene er trolling?


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Det blir jo bare personlig. Det er veldig vanskelig Ä skille trolling fra litt usakligheter som faktisk trengs for litt morro. Affen burde jo selvsagt vÊrt kicka for lenge siden, men jeg vet jo at jeg selv kan skrive noe skit iblant. Vi har jo jenter som kun henger pÄ Off Topic ogsÄ, men det ser jeg ikke noe problem i. Dette har jo blitt mer et samfunn med Metal som utgangspunkt, og med tanke pÄ antall brukere som er registrert her og innom daglig, synes jeg det er rart Scream Magazine ikke utnytter dette bedre med reklamering. Dette mÄ da vÊre norges stÞrste metal-forum?

NĂ„ sklei jeg over i noe helt annet her ser jeg... BĂžr jeg kickes?

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Topic author
VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

LeifK wrote:

Er en fin balansegang mellom det som er litt av Scream-Ă„nden med humor og sleivspark, som har vĂŠrt der helt fra begynnelsen, og det som bare blir irriterende. Litt av problemet er vel at det begynner Ă„ bli tynt med moderatorer her.

Joda, enig der, men nÄr det blir sÄ jÊÊlig avslÞrende at det bare er for Ä kaste drit og egle sÄ kan det ha seg til h*****e vekk.

LeifK wrote:

Det siste jeg gjorde i gÄr, var Ä lÄse en trÄd som gikk gal vei. Etter det trakk jeg meg, en moderator som skal gjÞre jobben skikkelig, bÞr ha mye mer tid til overs enn det jeg har for tiden. Dessuten har jeg ingen interesse av Ä fÞlge med pÄ trÄder som ikke har med musikk Ä gjÞre. Ønsker heller ikke at det skal bli stilt spÞrsmÄl ved min habilitet, siden jeg kjenner enkelte bedre enn andre her til boards.

Og det er greit nok. Som jeg skrev i mnd-stafetttrÄden, sÄ har jeg faktisk vÊrt skuffet over at du har hevet deg pÄ den dritkastingtrenden som foregÄr her inne. Ikke for det, du er er person men musikkinteresse og meninger som alle andre, sÄ det synet henger vel mer sammen med at du er den i Scream Mag som jeg har hatt mest sansen for nÄr det kommer til kvaliteten til artikler/omtaler.

LeifK wrote:

Edit: SkjÞnner dog ikke helt at du linker til Äpningsposten din her i Earth-trÄden, innlegget til Marken der kan du vel ikke mene er trolling?

Kan godt vÊre at den havnet feil. Trodde den skitkastinga og latterliggjÞringen av Earth-bandnavnet (og Weedeater) var i den trÄden. Det var ikke innlegget til Marken jeg siktet til.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Det har vÊrt klaget over for hissig moderering her fÞr, og jeg er glad for at det har bedret seg. Hvis dette skal vÊre et forum for Ä fylle inn meninger i ferdigdesignete skjemaer, sÄ blir det rimelig uinteressant. Hvis LeifK leverte inn stjerna for Ä unngÄ Ä fristes av avtrekkeren, sÄ var det formodentlig en riktig avgjÞrelse.

For Þvrig kan det ikke vÊre veldig lett Ä vÊre moderator nÄr man fÄr sÄnne krav med trolleklaging dagen etter at man har fÄtt kjeft for Ä moderere vekk ufine kommentarer i en dÞdsfall-trÄd. Rolleskifte natta over.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Topic author
VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

MARDVK wrote:

Det er veldig vanskelig Ă„ skille trolling fra litt usakligheter som faktisk trengs for litt morro.

Uenig. En del av tingene som forekommer i de trÄdene jeg har postet denne trÄden i er bare fordummende/irriterende/unÞdvendig provokasjon/trolling.


User avatar

Topic author
VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Porcus wrote:

For Þvrig kan det ikke vÊre veldig lett Ä vÊre moderator nÄr man fÄr sÄnne krav med trolleklaging dagen etter at man har fÄtt kjeft for Ä moderere vekk ufine kommentarer i en dÞdsfall-trÄd. Rolleskifte natta over.

Det har gÄtt meg hus forbi. Jeg er en aktiv bruker pÄ Scream, men ikke i samme grad som de som er mest hissig pÄ avtrekkeren.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

MĂŒnchhausen: Tar det til etterretning, selv om jeg mener at jeg ikke har gjort noe annet enn Ă„ stikke hodet fram i noen trĂ„der om band det er veldig "riktig" Ă„ like her inne. Metal-purist pĂ„ min hals har jeg da alltid vĂŠrt.

Ellers skal du ha takk!

Porcus: Det var en av de viktigste Ă„rsakene ja.

Men nÄ er ikke dette en trÄd om meg, sÄ nÄ skal jeg la det ligge.


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Litt action har forumet bare godt av, sÄ lenge det ikke tar helt av til det banale.
For min del lengter jeg ikke etter fred og harmoni her, men forstĂ„r hvor MĂŒnch vil hen.


User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

FĂžlger lite med skjĂžnner jeg...

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

VonMĂŒnchhausen wrote:
MARDVK wrote:

Det er veldig vanskelig Ă„ skille trolling fra litt usakligheter som faktisk trengs for litt morro.

Uenig. En del av tingene som forekommer i de trÄdene jeg har postet denne trÄden i er bare fordummende/irriterende/unÞdvendig provokasjon/trolling.

Enig i det, men nÄr man slipper triggerhappy moderatorer ut pÄ boardet med beskjed om Ä skjerpe inn, er det mye morro som ryker noe det en gang gjorde ogsÄ, og det var lite populÊrt. Det er ikke verre enn at enkelte skjerpes inn.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Litt trolling er helt greit. Noen ganger bryr det meg, andre ganger ikke.
Noen ganger fĂžler man for Ă„ trolle litt, andre ganger ikke. FĂžrer det til banning er nok heller ikke det verdens undergang.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

VonMĂŒnchhausen wrote:
Porcus wrote:

For Þvrig kan det ikke vÊre veldig lett Ä vÊre moderator nÄr man fÄr sÄnne krav med trolleklaging dagen etter at man har fÄtt kjeft for Ä moderere vekk ufine kommentarer i en dÞdsfall-trÄd. Rolleskifte natta over.

Det har gÄtt meg hus forbi. Jeg er en aktiv bruker pÄ Scream, men ikke i samme grad som de som er mest hissig pÄ avtrekkeren.

Vel, det var omtrent det samme LeifK svarte da det ble klaget over at det ikke akkurat gjaldt likebehandling i forhold til andre trÄder der det ikke var "forumelitens" tÊr det ble trÄkket pÄ. Det er selvsagt ikke "rettferdig" at man slipper unna med Ä vÊre ufin bare man gÄr i trÄder som moderatorene ikke har personlig interesse av, men det er heller ikke slik at en moderator vil fjerne det han ikke ser.

Det er ulemper ved Ä ha lav moderatorkapasitet, og i verste fall kan Scream bestemme seg for Ä legge ned forumet dersom det kommer -- og blir stÄende -- for mange uheldige episoder som de mest idiotiske minusvariantene i pressa velger Ä blÄse opp (du husker muligens at det har skjedd).

Men den trollinga du klager over, er (i tillegg til at vi snakker om andre brukere) noe helt annet. Den kan vÊre litt smÄirriterende, men selv om det skjer "ofte" i termer av antall postinger, er det sjelden eller aldri de aktuelle brukerne lykkes i Ä kuppe en trÄd. Tvert imot, vil jeg si, de bidrar heller til reklame for de bandene de hater. Pluss at de fremstiller seg selv i et dÄrlig lys. Jeg ser ingen grunn til Ä innfÞre et stalinistregime i moderering, og aller minst for Ä beskylde troll mot seg selv. (I en parentes bemerket: jeg har ved minst én anledning beskyldt en moderator for Ä fjerne en trÄd fordi han kom uheldig ut av den.)

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Synes nÄ personangrepene og mobbinga som foregÄr her er adskillig verre enn trollinga.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Vel, vi trenger en ny moderator nÄ som Leif har kastet inn hÄndkle. Det er alltids vanskelig Ä finne rett person da det trenges en person som ikke er for triggerhappy, men samtidig sÄpass engasjert at man modererer i forumets bete hensikt.
VonMĂŒnchhausen, tror du at du er klar for den oppgaven?


User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Stian wrote:

Synes nÄ personangrepene og mobbinga som foregÄr her er adskillig verre enn trollinga.

Kommer ikke personangrepene og mobbinga som fÞlge av hÄlpÞs trolling?
No trolling = no hassel.

"I loved you in Bloodsport"

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Han er jo tidenes sutrebukk! Jeg foreslÄr ConroyBumpus.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Joakim wrote:
Stian wrote:

Synes nÄ personangrepene og mobbinga som foregÄr her er adskillig verre enn trollinga.

Kommer ikke personangrepene og mobbinga som fÞlge av hÄlpÞs trolling?
No trolling = no hassel.

Jo, men det er litt forskjell pÄ om jeg sier til deg at Arckanum suger og at du kaller meg en feit idiot.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Stian wrote:

Synes nÄ personangrepene og mobbinga som foregÄr her er adskillig verre enn trollinga.

Enig! Ble direkte dÄrlig da jeg sjekket gode greier-trÄden i gÄr for fÞrste gang pÄ leeenge. DÄrlig av det enkelte skriver om andre der, og dÄrlig fordi jeg det siste halve Äret mer eller mindre har "glemt" at jeg har vÊrt moderator her.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Runar wrote:

vi trenger en ny moderator

Jeg foreslÄr Tomas. 25000 postinger, sÄ da har han tid. Datafyr, sÄ da skjÞnner han teknologien. Bergenser, sÄ da er han vant til Ä fÄ skyllebÞtter ;)

Edit: StÞtter ogsÄ forslaget om Bumpus.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Locked Previous topicNext topic