Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Åpne forumet for nye brukere?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Åpne forumet for nye brukere?

Post by Kjellvete »

Hadde det ikke vært en idé å få inn noe nytt blod her? Forumet begynner å ligne en gammel brun pub der stamgjestene sitter på sine faste plasser og diskuterer de samme tingene dag ut og dag inn.
Musikkdiskusjonene er nærmest en saga blott og de som har potensiale dør ut ganske fort siden det kanskje bare er 3-4 stk som interesserer seg for nettopp det bandet.

Mitt forslag er å enten åpne forumet helt for registrering eller i det minste få ut informasjonen om hvordan man registrerer seg her.
En notis i Scream Magazine kan umulig skade

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Joggu enig! Det ble vel litt strengere fordi vi ble angrepet av sånne spambots, men det er allikevel tidenes vanskeligste forum å få innpass i. Leser stadig vekk om folk som har prøvd å registrere seg. Og møtte forumlurkere i flertall senest nå på onsdag på byen, så det er mange der ute som vet om forumet også, men ikke skriver, i tillegg til de som ikke vet om det. Notis i blekka er kjempeidé. Frode kan jo ta det med i lederen, at man kan diskutere månedens tema på forumet, og så kan Runar legge ut lederen under feedback hver måned som egen topic.

I tillegg kunne man lagt ut mer eksklusivt materiale på siden. Sweden Rock legger jo for eksempel ut de minst interessante anmeldelsene kun på nett, slik at alle får, selv om de ikke er store nok til å få spalteplass.

I det hele tatt er det mye som kunne og burde gjøres med nettstedet. Vi ser jo hvilket avsindig potensiale det har. Både jeg og Affen blir jo gjenkjent på gata pga forumet. (og fordi vi er særs vakre)


User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

Jeg har et par duplikatkontoer til salgs, høystbydende.

The lime of the ancient marinade.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Blant annet en mye røffere profil enn den sofistikerte du bruker nå, hvor navnet er et anagram, location på Dæl'enga og profilbilde med øldrikking.

Dr Espen and Mr Pseen.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Jaaa, jeg lurka jo rundt her i årevis før jeg fant ut åssen enn registrerte seg..og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er den eneste som vil inn i varmen.... For informasjon så fant jeg faktiskt forumet gjennom søk på nettet. Scream-forumet dukka opp hele tia....om det sier noe om forumet eller meg lar jeg være usagt ;)

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stian wrote:

Både jeg og Affen blir jo gjenkjent på gata pga forumet. (og fordi vi er særs vakre)

Haha, verste er at det er sant. Alle vet hvem en del av oss er, pga Screamboardet.

Og det er utrolig mange som bare er inne og leser, men som ikke skriver nettopp fordi de ikke får registrert seg. På tide med nytt blod ja. Lenge siden vi hadde en skikkelig musikkdiskusjon her. Alle de seriøse trådene dør ut etter 2 dager. Husker en gang i tida man kunne starte tråder om Circus of Power, Slave Raider, M.O.D. osv, og faktisk få en diskusjon rundt det. Og da om bandene, ikke bare masse usaklig p**s fra folk som ikke liker det. Men det er lenge siden, det...

Image

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

Helt enig. Boardet dør jo sakte ut om vi ikke får inn noen nye folk. Litt greit å ikke slenge dem full av dritt de første 3 dagene også om de registrere seg.

Skulle ikke alt fornyes og bli nytt og fantastisk?

"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Støtter trådstarter fullt ut i det her. Savner å lese flere entusiastiske og lange poster om spennende temaer og band, ettersom det ofte ender med at jeg blir interessert selv. Savner nye personligheter og meninger, rett og slett.

慨世憂国

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Hvorfor får ikke folk registrert seg? Har det skjedd noe med forumet, eller er folk idioter?


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

DOH wrote:

Hvorfor får ikke folk registrert seg? Har det skjedd noe med forumet, eller er folk idioter?

Du kommer til en blank skjerm om du prøver å registrere deg, og slik har det vært et par år nå. Det blir aldri gjort noe med. Heller ikke forslaget om å oppgradere forumet til siste versjon av phpBB. Denne versjonen er over 7 år gammel. Blir litt snakk om å fikse dette iblant, så blir det glemt.

Forslag: oppgrader til siste versjon av phpBB. Siste versjon har også bedre håndtering av spambotproblemet, slik at vi kan ta inn nytt friskt blod uten problemer og vi får et forum som er tilpasset 2012 og ikke steinalderen.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Runar i april 2009 wrote:

Kommer ny webside i en forhåpentligvis nær fremtid. Asgeir har designet klart, så det er bare et spørsmål om tid.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Jeg vet rett og slett ikke hva som skjer nå. Vi ble enig om en ny webside i 2009 og at jeg da skulle slutte som webmaster her. Derfor har jeg ikke oppgradert eller prøvd å fikse registreringsproblemet. Så etter det har hele siden ligget i en slags limbo.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Ut fra inntrykket man får på staben i bladet og ellers, er det vel ikke noe stort internt press for å gjøre det bedre heller. Virker jo som om hele forumet blir sett på som en klamp om foten mer enn en ressurs for bladet.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Er planen å la det råtne på rot?


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Helt enig! Det er lenge siden jeg merket at musikkdiskusjonenene mistet både brådd og entusiasme. Jeg henger mest på ekstremmetall og heavy metal og det er vesentlug ferre innlegg nå enn for ett eller to år siden.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

BlueGrot wrote:

Er planen å la det råtne på rot?

Etter det jeg har forstått, er planen: vi får se hva som skjer.

Er fristet til å ta på meg oppgraderingsjobben selv, om ingen andre har tid. Har ikke erfaring med phpbb, men kan php og sql, så skal nok finne ut av ting.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

MikkelRev wrote:
BlueGrot wrote:

Er planen å la det råtne på rot?

Etter det jeg har forstått, er planen: vi får se hva som skjer.

Er fristet til å ta på meg oppgraderingsjobben selv, om ingen andre har tid. Har ikke erfaring med phpbb, men kan php og sql, så skal nok finne ut av ting.

Vet du hva; jeg tar deg på ordet. Så får jeg egentlig bare overta igjen webmaster-rollen. Jeg skammer jo meg litt over at vi har en så dårlig nettside, så jeg er veldig klar for å få ting i orden igjen.

Jeg kontakter deg etter Inferno så får vi orden på ting.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Det må du bare gjøre:) Men har dessverre null tid før mai.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

No problem. Når det har vært over fire år siden sist oppdatering så tåler vi en måned til. :D


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Mikkel Rev satt og skrev phpbb på ei lita tavle. Runar sa hipp hurra.


Locked Previous topicNext topic