Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Organisering av forumer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Et forum for konstruktiv kritikk (vi vil ha!) og et for kritikk som ikke er konstruktiv (dette var drit!)? Rart man ikke skjønner meningen?

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

LeifK wrote:

"Problemet" ligger vel i at, om en påpeker noe som kan forbedres ved bladet, så er det nærliggende å komme med forslag om hvordan det kan gjøres også. I samme forum.

Fint du skriver "problemet" i gåseøyne ettersom det for meg er en enkel og grei måte å holde oversikt over det som kommer inn. At det er nærliggende har jeg alltid vært klar over, men synes spesielt de nummer-tilbakemeldingene er flott å ha i et eget forum. At andre kan synes det virker overflødig skjønner jeg, men for meg som tar tilbakemeldinger og forslag på alvor har det en betydning.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Porcus wrote:

Et forum for konstruktiv kritikk (vi vil ha!) og et for kritikk som ikke er konstruktiv (dette var drit!)? Rart man ikke skjønner meningen?

Den posten skjønte jeg mindre meningen av. Men det viktigste er vel at vi som skal lese dette har en mening. For meg handler det om organisering.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Se på trådene i begge forumene. Ser det ut som om folk skjønner hvor man skal poste?

Eller helt generelt: "jeg synes ikke det var noen god måte å gjøre det på. Hva med å gjøre det slik i stedet?". Høres det ut som noe en post i Suggestions eller i Feedback?


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

MikkelRev wrote:

"jeg synes ikke det var noen god måte å gjøre det på. Hva med å gjøre det slik i stedet?". Høres det ut som noe en post i Suggestions eller i Feedback?

Det før punktum, er muligens feedback? Det etter punktum, er muligens suggestion? Uhensiktsmessig, vil jeg si.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Det største problemet med å ha tilbakemeldinger og forslag adskilt i to forskjellige forumer er kverulanter som ikke tar et svar for et svar. Noen ganger overlapper temaer hverandre uten at det er noe vits å gjøre noe stort nummer ut av det.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Nei, det største problemet er at noen tydeligvis ikke forstår at forslag er en form for tilbakemelding.


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Det som manglet. Bluegrot som kommer med frekkheter. Jo, jeg vet godt hva et forslag er. Og jeg foretrekker å ha de i et eget underforum. Kanskje det er et stort problem for deg, men det fungerer for meg.

Hvorfor er det så viktig for dere få her, som ikke vil gi dere, at disse to forumene skal slås sammen, når mottakerne foretrekker denne systematiseringen? Om noen brukere skal ha så store problemer med å plassere sin post i riktig forum av disse to, så er det ikke så nøye, vi ser den nok.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Runar wrote:

Hvorfor er det så viktig for dere få her, som ikke vil gi dere, at disse to forumene skal slås sammen, når mottakerne foretrekker denne systematiseringen?

Jeg synes ihvertfall det er vesentlig mindre grobunn til rot og misforståelser om man skiller mellom blad og nett, enn å skille mellom forslag og tilbakemelding.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Derfor det eksisterer moderatorer, nemmelig :)

Selv synes jeg at de to forumdelene kan bli værende som di er. If it ain`t broken...

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Veadtuck wrote:

Derfor det eksisterer moderatorer, nemmelig :)

Selv synes jeg at de to forumdelene kan bli værende som di er. If it ain`t broken...

Som sagt:

Se på trådene i begge forumene. Ser det ut som om folk skjønner hvor man skal poste?

Om du tenker at moderatorene (er vel kun tre aktive) rydder opp i de trådene som er feilplassert av Feedback og Suggestions, så er det bare å ta en titt i begge forumene. Jeg hadde ikke skjønt hvilket av de to forumene jeg var i av å se på postene om jeg ikke visste det. Det er et klart skille mellom nett og blad, men det er nærmest umulig å gjøre et skarpt skille mellom en tilbakemeldings- og en forslagstråd. Ville du sagt at denne tråden her er en tilbakemeldings- eller en forslagstråd?


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Synes folk stort sett er flinke med å legge det i rett forum.

Men klart; å ha et for nettsiden og et for magasinet hadde også fungert bra. Men siden postene skal nå ut til de samme folkene så har jeg ikke følt at det var så viktig.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

MikkelRev wrote:
Veadtuck wrote:

Derfor det eksisterer moderatorer, nemmelig :)

Selv synes jeg at de to forumdelene kan bli værende som di er. If it ain`t broken...

Som sagt:

Se på trådene i begge forumene. Ser det ut som om folk skjønner hvor man skal poste?

Om du tenker at moderatorene (er vel kun tre aktive) rydder opp i de trådene som er feilplassert av Feedback og Suggestions, så er det bare å ta en titt i begge forumene. Jeg hadde ikke skjønt hvilket av de to forumene jeg var i av å se på postene om jeg ikke visste det. Det er et klart skille mellom nett og blad, men det er nærmest umulig å gjøre et skarpt skille mellom en tilbakemeldings- og en forslagstråd. Ville du sagt at denne tråden her er en tilbakemeldings- eller en forslagstråd?

Har liksom ikke sett at det har vært noe større problem

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Veadtuck wrote:

Selv synes jeg at de to forumdelene kan bli værende som di er. If it ain`t broken...

Det ser tydeligvis ikke ut til å fungere etter hensikten. Men det kan jo fungere for det.

(For øvrig fungerer doom-forumet helt greit som det interessante hardrock-forumet. Men det er jo en annen sak.)

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Har nå fått viljen min og skilt Scream-forumene med et for bladet og et for nettstedet istedetfor et for forslag og et for tilbakemeldinger :)

Noen innspill på musikkforumene? Har lagt ut et par nye subforums under Hard Rock og Heavy Metal som test.


User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

MikkelRev wrote:

Har nå fått viljen min og skilt Scream-forumene med et for bladet og et for nettstedet istedetfor et for forslag og et for tilbakemeldinger :)

Det tror jeg var bra.

Noen innspill på musikkforumene? Har lagt ut et par nye subforums under Hard Rock og Heavy Metal som test.

Du kunne vel med fordel gjøre det samme på Extreme. Det er jo dobbelt så stort som Hard Rock og dekker mange ulike stiler. Kanskje tre subfora hadde gjort seg: Death, Black, Thrash, så får resten gå i hovedforumet.

Image

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

What he said. Dei "tre store" kan godt ha sine eigne underforum. Vi kan og behalde White Metal-forumet, så kan Affen få proselytere der i fred. :P

Ellers:

  • Film og Musikk-subfora under Culture Vulture

  • Science & Religion som eit subforum til Politics&News Feed i staden for eige hovudforum.

  • Foto/biletforum under Miscellaneous.

  • Norske forumnamn og -skildring.

You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Er det noe vits i å fragmentere shitten så j****g da? Om man interesserer seg for death metal, så er det vel ikke en så fjern tanke at man har en viss interesse for black og thrash også. Blir bare rot og mindre innhold om man skal ha en drøss småforumer.


User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

1.21 GIGAWATTS wrote:

Er det noe vits i å fragmentere shitten så j****g da? Om man interesserer seg for death metal, så er det vel ikke en så fjern tanke at man har en viss interesse for black og thrash også. Blir bare rot og mindre innhold om man skal ha en drøss småforumer.

Det er ikke det det går på. Tenk heller at du er i Thrash-humør, og vil sjekke ut litt annen Thrash. Da er det irriterende å måtte brøyte gjennom masse DM og BM.

Image

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Bakdelen med å fragmentere for mye er at det lettere kan oppstå sjangerkrangel hvor tråden hører hjemme, og i tillegg flere forumer man må klikke seg inn på for å få med seg alt.

Det å ha 5 Off Topic-forumer på et HARDROCK & METAL-forum burde vel egentlig være mer enn nok luksus?

Kunne jo også gått an å ha eget METAL-relarterte forum for bøker, filmer og foto, eller et for selvkomponert metalrelatert kunst som ikke er musikk (for det har vi jo demoforumet til). Blabla. Eller noe sånt.


Locked Previous topicNext topic