Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvilket board style foretrekker du?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Velg en

Artodia: Air Red
9
26%
Artodia: Mobile and SEO
0
No votes
Cooperative
1
3%
ggValentine
0
No votes
IDLaunch_Black
3
9%
proglass_red
0
No votes
Rainbow Pearl
1
3%
shadow_lite
0
No votes
subsilver2
15
44%
alle suger
5
15%
 
Total votes: 34
User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Hvilket board style foretrekker du?

Post by MikkelRev »

ja? For meg står det mellom IDLaunch og Artodia Air.

Edit: lagt til alternativ.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

IDLaunch har avatarfeltet på feil side, og proglass red er for lav kontrast. Bruker Subsilver2 og det er ganske knall.

Rødt forum er for noobs, og sånn kommer det alltid til å være.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Nei, IDLaunch har den på riktig side, det er bare du som har vent deg til feil side :p Man leser jo fra venstre til høyre, og teksten er jo viktigere enn persondata om skribenten? Subsilver2 er med kun for å slippe 4000 klager av "oss som vil ha gamle scream tilbake". Utenom Artodia Mobile, er det den stylen med minst funksjoner og finesser. Skal se om jeg kan øke kontrasten på proglass red.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Nøyaktig hva er det du sikter til når det gjelder for lav kontrast på proglass_red? Er det forliten forskjell på bakgrunnsfargene på postene i en tråd, eller?


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Jepp, i tillegg er den skittenrosaen ikke særlig fin. Best kontrast er det på IDLaunch, men jeg kjøper ikke argumentet om leseretning. Har vært på nettfora i 15 år og aldri sett noen som har avatar og nick på høyresiden.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Sliter med å finne noen gode fargekomboer på de post-bakgrunnsfargene...

Har endret litt på Cooperative, så ingen hvite rammer lenger.

Btw, å ha avatarfeltet på høyre side er faktisk default i phpBB 3. Selv er jeg ikke spesielt pro det ene eller det andre. Jeg tenker at det har med vanesak (og smak) å gjøre.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Har aktivert to ekstra styles.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

IDLaunch_Black fungerer best foreløpig. Lite rot og fint organisert. Uvant med avatar på høgresida, då, men det kan jo vere ei vanesak som nevnt.


User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

Jeg tipper at folk vil at forumet skal se ut som det alltid har gjort. Så trenger vi egentlig 8 stiler å velge mellom?

edit: idlaunchblack var fin, ja. Valentines-stylen var forferdelig, haha. <3 <3 <3

send them to sleep

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Onyx wrote:

Jeg tipper at folk vil at forumet skal se ut som det alltid har gjort. Så trenger vi egentlig 8 stiler å velge mellom?

Vi må ha et blått forum for å tilfredsstille tilhengerne av det blå forumet (subsilver2, evt. Rainbow Pearl).

Vi må ha et rødt forum for å tilfredsstille tilhengene av det røde forumet (Cooperative, evt. proglass_red)

Vi må ha et mobilvennlig forum siden vi lever i 2013 og nesten alle har smartphones (Artodia: Mobile and SEO)

Vi må ha et moderne feature-rikt 2013-vennlig high-end style (IDLaunch_Black, evt. Cooperative, Rainbow Pearl og proglass_red)

Vi må ha en stil som jentene om bord kan bruke (ggValentine).

Vi må ha en lettvekter med få farger og få funksjoner (shadow_lite, evt. Artodia og subsilver2)

Bare MÅ ha det!

Neida, strengt tatt trenger vi bare en eneste style. Men hvorfor ikke litt gratis valgmuligheter?


User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

aillt e sjithæsli

Neidå, rainbow pearl har absolutt potensiale, og er klart best så langt. Men går det an å bytte den heilt ugudeleg stygge oransje skillestreken mellom postane til ein litt mørk raudfarge?

You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Fikk også litt sans for Rainbow Pearl.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

@MikkelRev : Utrolig godt jobba så langt. Ser kjempebra ut.
Noen tilbakemeldinger angående noen av stilene (hvis du bryr deg):
Jeg syns tråd-oversikten i subsilver2 er ganske stygg. Fontene er store og det ser ganske barnslig ut. Inne i trådene ser det bra ut.
Shadow_lite var nok favoritten min, ettersom den passet bra til stilen på den nye siden (men jeg hater at avatarene er på høyre side. Aner ikke om det er mye arbeid å forandre det, så det er noe jeg kan venne meg til). Men Shadow_lite mangler quick reply? Det er litt trist.

Nok en gang, heia deg.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Takk for det:)
Hvordan synes du fontene bør forandres til da i subsilver2?

Tanken med shadow_lite er som det antydes i navnet, en ryddig, enkel og minimalistisk style. Så har aktivert og installert minimalt med funksjoner og MODs for den.

Det har vært default i phpBB siden 2007 å ha avatarfeltet på høyre side, så alle nyere board styles (som er basert på prosilver) har den der, mens gammeldagse board styles som er basert på subsilver2, har den på venstre side. Sorry, men tror ikke jeg gidder å jobbe med å skifte side...


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

[thumbnail=center][/thumbnail]
Sånn ser det ut på gamle forumet.

[thumbnail=center][/thumbnail]
Sånn ser det ut på det nye.

Synes skriften er så ufattelig stor, mye mer behagelig å lese mindre skrift, pluss at det ser mer oversiktlig og ordentlig ut. Tviler på at vi har noen forumbrukere som er så gammel at det er behov for så stor tekst? Nå kommer jeg sannsynligvis ikke til å bruke den stilen uansett, men jeg tror det hadde holdt å skru ned på skriftstørrelsen.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Synes shadow_lite er mest behagelig å se på, men det er greit å ha tilgang til de nye funksjonene også, så da ble idlaunch_black det greieste alternativet.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

@Ukjent: bedre nå?

@Øl: men fjerner jeg oransjefargen er det jo ikke lenger Rainbow Pearl :o
Synes det gjør seg med litt oransj, men om mange mener det samme som deg så får jeg vurdere det.



drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

IDLaunch_BLACK(?) (og proglass_red) ser bra ut, men liker ikke at proflibilde og alt det andre er på høyre side av skjermen (jeg har lest, og leser fortsatt mange forum, men jeg har aldri kommet over et eneste ett hvor profilbilde osv er på høyre side). Også kunne det vært fordelaktig å enten endre på "Joined: bla bla bla" slik at den enten fordeles over to linjer, eller tas vekk, slik at kolonnen med profilbildet osv kan gjøres smalere, og dermed gi enda litt mer plass til forum/innlegg.

Agh, se bilde under. Noe sånt hadde vært digg.

Hadde i alle fall vært fint med et alternativ som har de samme funksjonene som IDLaunch_BLACK, og like "minimalistisk" utseende, men som er mer ala det jeg skisserer over. Less is more! ;)

Eksempel på hvordan det kan være (fra diskusjon.no). De bruker riktignok annen software, men tipper at man har mange av de samme mulighetene når det kommer til utseendet.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Jeg vet ikke hvorfor phpBB har valgt å sette avatarfeltet på høyre side, men det har nå vært default siden 2007, og å flytte de over til venstre side krever mye manuelt pirkearbeid. Gå inn på User Control Panel (UCP) og velg ggValentine, så får du gammeldags subsilver2-basert stil med avatarfelt på venstre side. Helst burde jeg vel legge inn 5426 stiler, sånn at alle blir helt fornøyd, men da hadde ikke nettstedet blitt lansert i år iallefall;)

Vil du ha minimalistisk stil, så velg shadow_lite eller Artodia Mobile. Kan sikkert gjøre shadow_lite enda mer "lite" (lett) om det er ønskelig.



drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

https://www.phpbb.com/kb/article/prosil ... s-on-left/

Så et sted at f.eks IDLaunch_BLACK er basert på prosilver, så kanskje det er håp? ;)

Ellers er shadow_lite fint som det er. Er bare disse profilene på høyre som "irriterer" meg, hehe.


Locked Previous topicNext topic