Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Mogwai

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mogwai

Post by IDKFA »

Mogwai kom med ny skive for et par dager siden. Ka tycks? Svinfet mener nå jeg, men jeg er en stk. blasert fanboy.

En låt fra skiva her:
[youtube][/youtube]

Synes Mogwai har blitt bedre med åra, i motsetning til mange jeg kjenner som digger de eldre sakene.


User avatar

Olsen
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olsen »

Et av mine favorittband! Gleder meg stort til denne skiva.

Har dog ventet med å høre den til jeg får boksen i posten, bør vel skje veldig snart.


User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Sisteskiva er selvfølgelig bra, men jeg har lest en del negativt om LP versjonen av den. Nemlig at lyden skal være ødelagt. Noen som har hørt den?


User avatar

Topic author
IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

manimal wrote:

Sisteskiva er selvfølgelig bra, men jeg har lest en del negativt om LP versjonen av den. Nemlig at lyden skal være ødelagt. Noen som har hørt den?

Ikke hørt, men om det stemmer så er det jo j****g kjipt. Mogwai er hva jeg liker å kalle "vinylband".


User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Det virker som det bare er noen få som har fått defekte kopier. De fleste er visstnok helt i orden.


User avatar

Buman
Belieber
Belieber
Posts: 108
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buman »

Begynner å sette seg. Mye bra å høre på "Rave Tapes". Mogwai gir sjeldent ut noe dårlig, men fikk aldri forrigeskiva helt til å funke.


User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Mykje litt uengasjerte greier på den nye, eller? Synes ein del av låtane ikkje har noko særleg retning, at det stort sett høyres ut som, for å parafrasere Mogwai sjølve, fire vaksne menn som berre spelar akkordar. Rave Tapes har forsåvidt sine augneblinkar, til dømes "Hexon Begon" og "The Lord is Out of Control", men låtar som "Repelish" trekker ned inntrykket av skiva, syns eg.

This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Jeg likte forrige skiva veldig godt. Rave tapes har jeg ikke fått hørt nok på enda. Har måttet investere en god del tid i de fleste skivene deres, så jeg avventer å gi noen bastant kritikk, men jeg synes det låter bra foreløpig. Sitter med følelsen av at den er litt svakere enn forrige plata riktignok.


Locked Previous topicNext topic