Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Summoning

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste utgivelse ?

Lugburz
0
No votes
Minas Morgul
2
6%
Dol Guldur
7
23%
Nightshade Forests EP
2
6%
Stronghold
7
23%
Let Mortal Heroes Sing Your Fame
1
3%
Lost Tales EP
1
3%
Oath Bound
5
16%
Old Mornings Dawn
6
19%
 
Total votes: 31

sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Summoning

Post by sumostig »

Med mindre Sigh skulle finne på å få ut Heir to Despair i løpet av 2018 har vi neste års album of the year her. f**n så stort, episk og flott.

Image

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Da var'n ute...noen som har hørt gjennom hele ennå?
Veit at det var en leak ute på nettet, men nekter å høre før jeg får hjem den.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Har reservert den hos Unborn, gleder meg til gjennomlytting med stearinlys og rødvin.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Jeg har hørt deler av flere av låtene og det låt overraskende slapt og uinteressant. Sliter litt med gitarlyden også. Men jeg satser at at jeg får et bedre inntrykk når jeg får hørt gjennom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

Vorax wrote:Jeg har hørt deler av flere av låtene og det låt overraskende slapt og uinteressant. Sliter litt med gitarlyden også. Men jeg satser at at jeg får et bedre inntrykk når jeg får hørt gjennom.
Enig, det var et skuffende førsteinntrykk man fikk servert denne gangen. Gjenbruk observeres også. Vi får satse (håpe) på at dette er en vokser!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

herr_ost wrote:
Vorax wrote:Jeg har hørt deler av flere av låtene og det låt overraskende slapt og uinteressant. Sliter litt med gitarlyden også. Men jeg satser at at jeg får et bedre inntrykk når jeg får hørt gjennom.
Enig, det var et skuffende førsteinntrykk man fikk servert denne gangen. Gjenbruk observeres også. Vi får satse (håpe) på at dette er en vokser!
Jeg har gitt den noen runder nå og Silvertine, Herumor og tittelsporet har vokst noe, men jeg syns fortsatt skiva er ganske uinteressant og dvask. Gjenbruk av samplinger fra Old Mornings dawn gir meg følelsen av at dette er andresortering fra forrige skive.

User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by herr_ost »

Helt kurant å ta seg god tid med utgivelser, men å bruke fem år på å finpusse og utgi overskuddsmateriale føles vel noe slapt. Har det vært mye østerriksk sinnasnekker og ostepop på Protector og Silenius i det siste, mon tro? Men plata er jo behagelig å lytte til, det skal den ha.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Det var ikke bare god stemning under prosessen:

«C had Bowar: What led to the nearly five year span between albums?
Protector: This long pause was definitely not planned. Only a few months after the last release I worked on the remaining song fragments and was quite happy with the result. i already started to mix the new songs as I thought they should sound in order to present it to Silenius. That’s the regular way of creating songs. Normally I mix the songs as I like them and then call Silenius to give some feedback and change some details according to his opinion. But this time it was different. He did not criticize details, he criticized the complete songs totally. It was not about changing details, but about remixing and restructuring most songs totally.

What followed next was a long time of total stagnation and frustration. Silenius gave me orders on how the songs should sound, while I had not the slightest idea what problems he had this the sound. This terrible, boring period lasted more than two years, until i finally told him that I am no longer in the mood to be in a band where all spontaneous atmosphere has gone and making music is rather like going to a job. This led to some discussions and to the conclusion that we simply have to bring the album to an end, without turning around every small detail a thousand times, over and over again. Finally that crisis was over and we could agree with everything, but anyway those boring two years were a lost time for Summnoning, in my opinion»

http://www.heavymusichq.com/summoning-interview/


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Ikke metal, ikke Summoning, men pretty damn close:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Tenebres wrote:Ikke metal, ikke Summoning, men pretty damn close:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]
s**t, herlig musikk. Bare synd jeg akkurat er ferdig med LOTR. Meget passende soundtrack.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Digg. Denne er også vakker!

[youtube][/youtube]

User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

Thangorodrim er vel en av de bedre innenfor dungeon synth, sammen med blandt andre Old Tower. Låt litt mere epic og "snillt" enn tidligere den nye her. Lag en dungeon synth-tråd, davel? Er jo tross alt en av tidenes sjangere.

Nye Summoning har jeg blandede følelser for så langt etter tre-fire runder. Digg, men mangler liksom noe, uten at jeg helt greier sette fingeren på det.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

IDKFA wrote:Thangorodrim er vel en av de bedre innenfor dungeon synth, sammen med blandt andre Old Tower. Låt litt mere epic og "snillt" enn tidligere den nye her. Lag en dungeon synth-tråd, davel? Er jo tross alt en av tidenes sjangere.
Jafaen! De tidligere Thangorodrim-skivene og Old Tower tar opp arven etter Mortiis era 1 på en helt fantastisk måte. Taur Nu Fuin, Towers of the Teeth, Gil​-​Estel, Spectral Horizons og The Rise Of The Specter er alle blant det aller, aller beste sjangeren har og by på. Helt der oppe med eldgammel Mortiis, og noen av mine favoritter i nyere tid.

Siste Thangorodrim har utvilsomt mer til felles med Summoning enn Mortiis. Bra saker, men liker de eldre greiene bedre.


https://www.youtube.com/channel/UChmm35 ... uUsoatAgjA

Her lastes det opp mye bra dungeon synth og lignende greier. Anbefaler spesielt Jim Kirkwood. Ikke helt dungeon synth, men djevelsk bra. E av de beste oppdagelsene mine i nyere tid.

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Var først enig i at denne var en anonym affære, men i det siste har den vokst voldsomt og nå synes jeg den er helt sjefolainen.
Det virker helt enkelt som om Summoning ikke er kapable til å lage middelmådig musikk.
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Bestilte denne nå. Har ikke store forventninger, spesielt ikke etter å ha lest om låtskrivningsprossessen, men likte Old Mornings Dawn såpass godt at det er verdt å ta sjansen.
慨世憂国

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Albumet fikk en del spilletid hos meg, men albumet føles fortsatt som annenrangs Summoning.

User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

Skiva har vokst her i gården

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Vorax wrote:Albumet fikk en del spilletid hos meg, men albumet føles fortsatt som annenrangs Summoning.
Enig her.
慨世憂国

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Tror jaggumeg at (nesten)tittelsporet er kandidat til å være deres beste sang noensinne.
I øvrig så er også resten av plata sinnsykt bra.

Bravo Summoning, bravo !
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

Mye Summoning-lytting det siste halvåret her i gården. 'Oath Bound' seiler opp som ny favoritt, men rådigger alle unntatt Lugburz. Har vel forandret svaret mitt i denne pollen sikkert fem ganger siden tråden startet nå.

Locked Previous topicNext topic