Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Finsk black metal

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Finsk black metal

Post by Leper Lord »

Får mer og mer sansen for musikk fra dette landet. Har kjennskap til noe, men langt fra nok. Håper folk kan komme med noen anbefalinger av hva som er verdt å sjekke ut, både gammelt og nytt.

Kan starte med å slenge ut Rahu. Ga ut et av de beste metalalbumene i 2012 for min del (coverarten er outstanding også). Egentlig kan alt fra bandet anbefales, demoene er noe av det bedre.

Image


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Av dagens aktive band: Cosmic Church, Rahu, Horna, Behexen, Cornigr, Aura Saturnal, Ride For Revenge, Sargeist, Venus Star, Keres, Vordr, Gandr, Hammer, Clandestine Blaze, The True Werwolf, Kadotus, Diaboli, Archgoat, Numinous, Inferi, Obscure Burial, IC Rex og Noenum, for å nevne noen. Alle veldig bra band.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Kadotus trekker det lengste strået for min del, Behexen på andreplass. Dødsbra band begge to. Ellers liker jeg Archgoat, Vordr og et par andre band, men kan styre meg for mesteparten i Satanic Warmaster-gata, selv om SW-konserten på NBM III var j****g kul og at bandet har noen kule skiver. Synes musikken ofte blir for tynn og kjedelig, rett og slett. Skal sjekke ut flere av de bandene MARDVK nevner, etter hvert.

Purity comes when death is all.

User avatar

Topic author
Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leper Lord »

Medicinmannen wrote:

Kadotus trekker det lengste strået for min del, Behexen på andreplass. Dødsbra band begge to. Ellers liker jeg Archgoat, Vordr og et par andre band, men kan styre meg for mesteparten i Satanic Warmaster-gata, selv om SW-konserten på NBM III var j****g kul og at bandet har noen kule skiver. Synes musikken ofte blir for tynn og kjedelig, rett og slett. Skal sjekke ut flere av de bandene MARDVK nevner, etter hvert.

Har aldri helt kommet inn i Kadotus, av ukjent grunn. Tror rett og slett jeg bare må gi de mer lyttetid. Hvilket album setter du høyest?

MARDVK wrote:

Av dagens aktive band: Cosmic Church, Rahu, Horna, Behexen, Cornigr, Aura Saturnal, Ride For Revenge, Sargeist, Venus Star, Keres, Vordr, Gandr, Hammer, Clandestine Blaze, The True Werwolf, Kadotus, Diaboli, Archgoat, Numinous, Inferi, Obscure Burial, IC Rex og Noenum, for å nevne noen. Alle veldig bra band.

Takktakk, en del der jeg ikke har hørt :D

Hadde et ganske stort kick på Cosmic Church - Ylistys for ikke så lenge siden. Kanonplate! Må få surra meg til å høre på den split tapen med CoO.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Mortualia!

Virker ikke som et veldig populæt band, men jeg er fan. Litt spesiell vokal, men jeg digger det.


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Numinous som M-duk nevner er fabelaktig. Undervurdert skive!

Ellers meget mye bra der...
Kommer nesten alt for mye fett fra Finland.

Beherit, Goatmoon, Baptism, White Wolf Kommando, Uncreation's Dawn er enda fler...

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Morkenstubbe wrote:

Goatmoon

[youtube][/youtube]

De første 15 sekundene. :grin:


User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Leper Lord wrote:
Medicinmannen wrote:

Kadotus trekker det lengste strået for min del, Behexen på andreplass. Dødsbra band begge to. Ellers liker jeg Archgoat, Vordr og et par andre band, men kan styre meg for mesteparten i Satanic Warmaster-gata, selv om SW-konserten på NBM III var j****g kul og at bandet har noen kule skiver. Synes musikken ofte blir for tynn og kjedelig, rett og slett. Skal sjekke ut flere av de bandene MARDVK nevner, etter hvert.

Har aldri helt kommet inn i Kadotus, av ukjent grunn. Tror rett og slett jeg bare må gi de mer lyttetid. Hvilket album setter du høyest?

Det må helt klart bli "Vaienneet Temppelit". Bunnsolid skive fra start til slutt!

Purity comes when death is all.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Raate bør vel også nevnes. Burzum-inspirert BM (Type Hvis lyset tar oss). Begge platene er av topp kvalitet.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

sumostig wrote:
Morkenstubbe wrote:

Goatmoon

[youtube][/youtube]

De første 15 sekundene. :grin:

Ler en uke...!

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Archgoat og Beherit for min del

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Impaled Nazarene, til og med Latex Cult, er greier det.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Siden de ikke er nevnt, Hail, og gammel Barathrum er ikke til å forakte.
Armaneschaft er også fett.


User avatar

Topic author
Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leper Lord »

M-77 wrote:

Raate bør vel også nevnes.

Wow, lastet ned Sielu, linna. Helt super! Veldig kult med den akustiske gitaren oppi det hele. Takk :)


User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Godt å høre. Selv synes jeg at "Menetyksen tie" er enda bedre!

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Archgoat er noe av det feteste. Det første materialet til Beherit er det derimot lite som slår. Ellers er alt det jeg har hørt ut av det Marduk ramset opp over her svært bra.

Morkenstubbe wrote:
sumostig wrote:
Morkenstubbe wrote:

Goatmoon

[youtube]]

De første 15 sekundene. :grin:

Ler en uke...!

Klassiker!

慨世憂国


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Olavr wrote:

Siden de ikke er nevnt, Hail

Vanskelig å ikke støtte denne. En fororferdelig deilig mix av His Majesty at the Swamp og Drawing Down the Moon. Suverent!

Og Musta Surma må nevnes. Knallband!



Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Unbeing »

Rahu, Cornigr, Behexen og Clandestine er vel de jeg liker best på lista til MARDVK. SW har jeg aldri fått foten for, synes det er spede saker. Men fyren har jo vært involvert i en rekke band, er det noen av de som bør sjekkes ut?



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Unbeing wrote:

Rahu, Cornigr, Behexen og Clandestine er vel de jeg liker best på lista til MARDVK. SW har jeg aldri fått foten for, synes det er spede saker. Men fyren har jo vært involvert i en rekke band, er det noen av de som bør sjekkes ut?

Av de mer ekstreme bandene han har vært med i er Incriminated best. Han har jo også vært med i Horna, men Horna ble utrolig mye bedre etter at han stakk. Bestial Noise, Pest, og heavy metalbandene Armour og Heavy Cross er også solide saker.


User avatar

Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Finland er vel blant de landene som leverer mest og på jevnt veldig høyt nivå nowadays.


Locked Previous topicNext topic