Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Finsk black metal

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Finsk black metal

Post by TheUnborn »

Medicinmannen wrote:Ungdommens Kulturmønstring møter nynazisme representert av en gjeng rølpete, voksne mannfolk? Bra kombo, det.
Haha, skal ta det med meg!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Medicinmannen wrote:[youtube][/youtube]

Mer flaut får det vel knapt blitt. UKM-konsert med voksne menn. ÜBERMENSCH! MASTER RACE!
Tøyeste å se dette på et youtube klipp. Skiva er fet (etter få runder i spilleren), og de gjorde en maks knall gig i Milano i fjor.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

White Death-plata er svært så bra!

Det er ikkje eit NSBM-band, Medicinmannen, viss du er bekymra for slikt.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Turid wrote:
ConnorMcCloud wrote:Image
https://youtu.be/zZA49frVgUk
Image
Grusomt cover, men så har vel aldri coverart vært Barathrum's sterkeste side. Låta var i kjent Barathrum stil, på både godt og vondt.

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

dauinghorn wrote:Huff da... UKM, haha! Treffende sammenligning. Klippet fra den kommende skiva som ligger på bandcamp låter ikke så ille da.

Ny Goatmoon-skive ute også:

[youtube][/youtube]
Er så absurde og rimelig "perverse" utgivelser.. så f******a hatefullt, galt og kleint vakkert til tider (i mangel på en sikkelig beskrivelse av musikken)..haha.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Goatmoon ass. Klarer ikke la vær å digge musikken, haha. Kleint er faktisk en god beskrivelse... Akustisk black metal live?! Har kun Finnish Steel Storm, Varjot og Voitto a Valhalla. Synes alle har mye bra.

User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

Har ikke hørt noe særlig goatmoon etter finnish steel storm, kjøpte varjot også var det j****g mye fløyte og nordisk visvas i musikken. Synes Panphage fixer den balansen mellom cheesy norrønt/harsk lyd mye bedre.

Håper Keres gjør litt mer av musikken sin tilgjengelig snart og, de nye greiene er j****g bra.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Nye Goatmoon, White Death, Clandestine Blaze, Fatherland og Bloodhammer fullengdere skal i hvert fall i hus her. Finland fortsetter å levere godsaker som vanlig.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Foss wrote:Har ikke hørt noe særlig goatmoon etter finnish steel storm, kjøpte varjot også var det j****g mye fløyte og nordisk visvas i musikken. Synes Panphage fixer den balansen mellom cheesy norrønt/harsk lyd mye bedre.

Håper Keres gjør litt mer av musikken sin tilgjengelig snart og, de nye greiene er j****g bra.
Panphage er et ukjent navn for meg. Må sjekkes ut! Goatmoon er tidvis veldig "jolly"... Men av en eller annen merkelig grunn funker det om humøret er rett (type hyttetur på Valdres).

Bestilte CD-utgaven av Stella Polaris samt Anvil Strykez fra HHR for noen uker sida. Blir gøy.

User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

dauinghorn wrote:
Foss wrote:Har ikke hørt noe særlig goatmoon etter finnish steel storm, kjøpte varjot også var det j****g mye fløyte og nordisk visvas i musikken. Synes Panphage fixer den balansen mellom cheesy norrønt/harsk lyd mye bedre.

Håper Keres gjør litt mer av musikken sin tilgjengelig snart og, de nye greiene er j****g bra.
Panphage er et ukjent navn for meg. Må sjekkes ut! Goatmoon er tidvis veldig "jolly"... Men av en eller annen merkelig grunn funker det om humøret er rett (type hyttetur på Valdres).

Bestilte CD-utgaven av Stella Polaris samt Anvil Strykez fra HHR for noen uker sida. Blir gøy.
Panphage bør du definitivt søke opp. Har den type oppesen riffinga uten å dette i den gryta jeg synes goatmoon datt i. Noe fet bøllekoring osv også. Det ble gitt ut en cd med demoene nylig som sikkert er å få tak i for en billig penge.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Böh! wrote:Det er ikkje eit NSBM-band, Medicinmannen, viss du er bekymra for slikt.
Bekymra og bekymra. Antok bare at det var det med tanke på heilinga i starten av klippet.

Hovedproblemet med finsk black metal for min del, er at det er så sykt harry. (Black) metal er seff harry i utgangspunktet, men 95% fra Finland blir i overkant. Både estetikken og musikken. Den glad-riffinga og den gneldre-vokalen ALLE bandene har gir meg kløe. Sleng på panda-sminke og tights så er man i mål.

Når det er sagt, så har Finland band som Kadotus og Behexen som jeg synes har levert mye solide greier. Håper førstnevnte slipper noe nytt snart.
Purity comes when death is all.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Vel, (Finsk) black metal har aldri slått meg som harry, mye annet enn akkurat det. Fuckings gjennombedritne Vassendgutane er harry.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Harry var kanskje feil ord. Simpelt er vel mer passende.
Purity comes when death is all.

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Nesten historisk kveld i Helsinki på laurdag. IC Rex spelar sin andre konsert i historia. Warloghe spelar sin fyrste sidan 1999. Cosmic Church spelar sin siste. Eg gler meg!
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

Sprekker av misunnelse. Jeg unner dere ingen glede.

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Da kan eg glede deg med å si at det var dritfett.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Böh! wrote:Da kan eg glede deg med å si at det var dritfett.
Forstod det slik at det var fotoforbud (noe jeg støtter 100%) og at det dermed ikke vil komme noen klipp på Youtube etc, men hvordan var Warloghe?
Vil de spille flere gigs mon tro, hørte du noe? Alle banda leverte?
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Warloghe slo deg rett i trynet. Null fiksfakseri. Cosmic Church var óg magisk. IC Rex måtte dessverre avlyse, og Urn var drit. Eg skal undersøke om fleire Warloghe-konsertar er planlagt.

Oppdatering: Ifølgje min finske bekjente skal Warloghe-fyren ha sagt i eit intervju på laurdag at "ein aldri skal seie aldri, men eg trur at dette er den siste Warloghe-konserten". Dette sa han på finsk, altså.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Böh! wrote:Warloghe slo deg rett i trynet. Null fiksfakseri. Cosmic Church var óg magisk. IC Rex måtte dessverre avlyse, og Urn var drit. Eg skal undersøke om fleire Warloghe-konsertar er planlagt.

Oppdatering: Ifølgje min finske bekjente skal Warloghe-fyren ha sagt i eit intervju på laurdag at "ein aldri skal seie aldri, men eg trur at dette er den siste Warloghe-konserten". Dette sa han på finsk, altså.
Perkele, vittu! Høres ut som en fjær i hatten dette ass.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

Ny runde med plater fra Cirlce of Ouroboros, Keres, Cosmic Church osv. fra Kuunpalvelus nå. Sikkert lurt å være kjapp hvis man er keen på å få tak på noe. Keres/CC skiva kommer også på vinyl.

Locked Previous topicNext topic