Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nokturnal Mortum nytt

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nokturnal Mortum nytt

Post by VonMĂŒnchhausen »

Men lufta gÄr sÄ j****g ut av ballongen fra og med coveren. Som i seg selv var ikke dÄrlig, bare unÞdvendig, men alt etter den: reinspikka driiit.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Hvilken lÄt covrer de?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Aner ikke. FĂžyer seg egentlig greit inn sammen med resten av skiva.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

De covrer denne gjengen her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Komu_Vnyz

Originalen:
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

VonMĂŒnchhausen wrote:Men lufta gĂ„r sĂ„ j****g ut av ballongen fra og med coveren. Som i seg selv var ikke dĂ„rlig, bare unĂždvendig, men alt etter den: reinspikka driiit.
Det er jo et j****g langt album sÄ selv om du skipper de fire siste lÄtene sÄ sitter du vel igjen med spilletid nok til et standard album. Jeg har kun hÞrt coveren og Wolfish Berries. Coveren er bra den, men Wolfish Berries er en relativt kjedelig lÄt. Gleder meg til Ä hÞre resten av skiva.

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Albumet Ă„pner sterkt med Molfa som stĂ„r igjen som beste lĂ„t og kanskje den som er mest Voice of steel'ish, men det aller meste er meget bra pĂ„ skiva. Molfa, sammen med With Chort in My Bosom (spor 3), Song of the Snowstorm (spor 5) og Wild Weregild (spor 8 ) stĂ„r igjen som favoritter og det er vel kun Black Honey (spor 10) og In the Boat with Fools (spor 7) som er direkte svake og blir skippet. Wolfish Berries (spor 6) er heller ikke pĂ„ hĂžyde med det beste, men helt grei lĂ„t i NM sammenheng. FĂžrste halvdel av albumet er nok et Ăžye pĂ„ terningen serkere enn siste, men skiva avsluttes sterkt med Night of the gods og outroen. Produksjonen er massiv og totalt sett sĂ„ er Đ†ŃŃ‚ĐžĐœĐ° pĂ„ hĂžyde med det aller beste bandet har gjort. Jeg er imidlertid overreasket ovar at Verity fĂžles som en sĂ„pass naturlig etterfĂžlger til The Voice of steel med tanke pĂ„ at det kun er Varggoth og trommisen igjen fra den skiva, men det er utvilsomt betryggende.

Jeg har et hÞyt Þnske om Ä se bandet live, men det ser fortsatt ut som at jeg eventuelt mÄ reise langt...

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Men sÄ j****g kjipt at vinylen er sÄ dyr!

Samme gjelder voice of steel, forĂžvrig.

User avatar

blizzard
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by blizzard »

Har nettopp bestilt denne.
Gleder meg til skiva kommer!
Tror ganske sikkert at jeg vil oppleve mange gode og heftige timer i selskap med denne, som jeg har og fortsatt gjĂžr med spesielt Weltanshauung og The Voice Of Steel.

User avatar

blizzard
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by blizzard »

blizzard wrote:Har nettopp bestilt denne.
Gleder meg til skiva kommer!
Tror ganske sikkert at jeg vil oppleve mange gode og heftige timer i selskap med denne, som jeg har og fortsatt gjĂžr med spesielt Weltanshauung og The Voice Of Steel.
Ikke sÄ umiddelbar som "Voice Of Steel", men etter noen spillinger hever skiva seg som god gammaldags surdeig og faller mer og mer i smak.

Er det mulig Ä fÄ dette fantastiske bandet til Infernofest., tro?
For dette bandet har ikke vÊrt der enda, regner jeg med...? Har ikke fulgt med sÄ godt de siste Ärene, som den "satte" tilÄrskomne lokalavisjournalisten jeg er blitt... : :oops:

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

FÞrste halvdelen av Voice of steel er nesten perfekt, mens resten ikke holder like hÞyt nivÄ. Verity har ogsÄ et par lÄter som ikke er helt der oppe, men likevel vil jeg si at Verity er helheltlig sterkere enn Voice Of steel. Jeg tviler pÄ at noen kommer til Ä booke Nokturnal Mortum til Norge, men jeg krysser fingrene for at noen tÞrr. Midgardsblot hadde vÊrt en perfekt setting for Nokturnal Mortum.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Det er vel bare Ä benke seg med popcornet allerede hvis sÄ skjer.

Locked Previous topicNext topic