Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Dimmu Borgir - Eonian

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Dimmu Borgir - Eonian

Post by Anders S »

Image

Hva synes folket?

Førsteinntrykket er at de første fire låtene og de tre siste høres litt for tamme og "sangbare" ut. The Empyrian Phoenix, Lightbringer og I Am Sovereign derimot var ganske solide, men ikke på høyde med det beste de har gitt ut. Noe skuffet, selv om jeg ikke ventet noe stort.
慨世憂国

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Jeg er positivt overrasket. Snurret plata 4-5 ganger og syns den er ganske bra. Lett den beste siden SBD.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Jeg syns albumet er meget bra. Jevnt over kun sterke låter, selv om Interdimensional Summit er i overkant cheesy. Det er flere hint til EDT og eldre skiver og atmosfæren er mer riktig enn på lenge. Favorittlåter foreløpig er Ætheric, I am sovereign, Lightbringer og Archaic Correspondence. Det er tidlig å konkludere med noe nå, men jeg ser ikke bort fra at denne kan ende opp som det beste Dimmu Borgir har gjort siden PEM.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Har kvitta meg med alt av Dimmu bortsett fra spiritual og enthrone. Kommer neppe til å legge noe innsats i å høre denne skiva fra a til å. Har hørt begge singellåtene. Den ene hadde et kult riff, men ellers lite av interesse.

User avatar

Topic author
Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Har snurret skiva rundt 10 ganger nå. De første låtene har en del bra partier, men er ikke helt solgt; noen partier blir nesten koselige, haha. Men begynner å få sansen for de siste låtene også. Flott stemning. Tror det her er det første Dimmu-albumet som har vokst på meg siden SBD, er ikke lei ennå. Synes albumet kan minne litt om Hollenthon - Opus Magnum til tider
慨世憂国

Locked Previous topicNext topic