Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Dokumentarfilm-tråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dokumentarfilm-tråden

Post by Morkenstubbe »

Particle Fever (2013).
"Physicists are on the cusp of the greatest scientific discovery of all time -- or perhaps their greatest failure."

http://www.imdb.com/title/tt1385956/

kan lastes ned som rip fra nrk på torrentz. Kan også beskues på Cinemateket.

Artig!

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Har ligget på netflix en stund og. Bra film og tema.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

sumostig wrote:

Helt f******a bra!

Netflix?

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Jepp. Norsk.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Splendatory.

thorel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by thorel »

Harryhausen-dokumentaren er dritfet. Digger det han gjorde, men skal mye til for at jeg orker å se filmene egentlig.

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Man går glipp av en rekke fantastiske filmer ved å ha en sånn kjedelig innstilling. The Beast from 20,000 Fathoms, Jason and the Argonauts, The 7th Voyage of Sinbad og Clash of the Titans er alle helt fantastiske. Her snakker vi om fire mesterverk og must-sees. Rent gull.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Ja, f**n. Konge.

Johnny Bravo
Poser
Poser
Mood:

Post by Johnny Bravo »

Clash of the Titans er lett topp ti filmer. Tidlig barneskolealder var det max dritfett de gangene TCM kjørte den seint på kvelden etter Cartoon Network var ferdig. Gadd ikke legge seg da. Argonauts er vel muligens den eneste andre filmen han har mekka effekter i som jeg kan ha sett en gang. Må gjøres noe med i grunn.

OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Bra innstilling! Har inntrykk av at veldig mange (alt for mange) folk tror at disse filmene kun har gode spesialeffekter og avskriver de av den grunn, og at det er det. Joda, Ray Haryhausen er stjerna i alle disse filmene, mannen var jo et geni og herja jo som et udyr i jobben sin, men filmene er jo så veldig mye mer enn bare de dritfete effektene. The Beast from 20,000 Fathoms er en fantastisk monsterfilm, og Jason and the Argonauts, The 7th Voyage of Sinbad og Clash of the Titans er j****g gode eventyrfilmer. Kremfilmer!

Også har man jo filmer som It Came from Beneath the Sea, Earth vs. the Flying Saucers, 20 Million Miles to Earth, The Golden Voyage of Sinbad og Sinbad and the Eye of the Tiger som ikke er helt der oppe med de filmene ovenfor, men det er fremdeles snakk om gode filmer. Liker man gigantiske monsterfilmer ser jeg ingen grunn til å ikke se It Came from Beneath the Sea. Ikke på nivå med de beste i sjangeren, men meget bra lell, også har den et drøyt kult monster.

Nam!

skaumannen
Belieber
Belieber
Mood:

Post by skaumannen »

http://www.dailymotion.com/video/xnu340 ... shortfilms

"Choosing to Die"
Utrolig sterk dokumentar om assistert selvmord. Forfatteren Terry Pratchet er diagnostisert med alzheimers og vurderer assistert selvmord. I denne dokumentaren treffer han folk som er berørt av tematikken, og han blir med når en person begår assistert selvmord.

Lenge siden en dokumentar har gjort så sterkt inntrykk. Anbefales!

"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Enda flere digge dokumentarer, noen litt eldre, men fortsatt aktuelle..

Blue Gold: World Water Wars (2008)
"Wars of the future will be fought over water as they are over oil today, as the source of human survival enters the global marketplace and political arena. Corporate giants, private investors, and corrupt governments vie for control of our dwindling supply, prompting protests, lawsuits, and revolutions from citizens fighting for the right to survive. Past civilizations have collapsed from poor water management. Can the human race survive? "

Heist: Who Stole the American Dream? (2011)
Heist: Who Stole the American Dream? reveals how American corporations orchestrated the dismantling of middle-class prosperity through rampant deregulation, the outsourcing of jobs, and tax policies favoring businesses and the wealthy. The collapse of the U.S. economy is the result of conscious choices made over thirty five years by a small group: leaders of corporations and their elected allies, and the biggest lobbying interest in Washington, the U.S. Chamber of Commerce. To these individuals, the collapse is not a catastrophe, but rather the planned outcome of their long, patient work. For the rest of the country, it is merely the biggest heist in American history.

Dinosaur 13 (2014)
A documentary about the discovery of the largest Tyrannosaurus Rex fossil ever found.

Earthlings (2005 Documentary)
Using hidden cameras and never-before-seen footage, EARTHLINGS chronicles the day-to-day practices of the largest industries in the world, all of which rely entirely on animals for profit.
+
Matvareindustriens hemmeligheter (Food, Inc. org. titel) (2008)
An unflattering look inside America's corporate controlled food industry.

Style Wars (1983)
Some call it tagging, some call it writing, still others call it bombing--it's all graffiti. Whether it's art or not is another matter, but it's undeniably illegal. Tony Silver and Henry Chalfant's historic PBS documentary Style Wars tracks the rise and fall of subway graffiti in New York in the late 1970s and early 1980s. At the peak of its popularity, graffiti was as much a part of B-boy culture as rapping, scratching, and breaking. The filmmakers present a sympathetic, but well-rounded portrait of their subject through extensive interviews with taggers--notably Seen, Kase, and Dondi--art collectors, transit authorities, and even Maayor Ed Koch, who would eventually put the hammer down. Along the way, they documented the burgeoning breakdance scene, with a focus on the world-famous Rock Steady Crew. The soundtrack features selections from Grandmaster Flash, the Treacherous Three, and other tagger-approved icons of old-school hip-hop. --Kathleen C. Fennessy

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".

BornTooLate
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BornTooLate »

Så, hvor mye grein du av Earthlings? Eller, jeg mener: i hvor mange uker lo du?

They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Han hatet vel en evighet.

Purity comes when death is all.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Åhhhhhåh... som jeg lo... enn å le så godt..som jeg gjorde. latter forlenger livet vet dere.. lo en uke... og hatet en uke...det går vel opp i opp?

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

PENTAGRAM-dokumentaren på Netflix var over all forventing. Bobby Liebling, for ein mann.

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Noen som har noen tips til dokumentarer om film, veldig gjerne dokumentarer som omhandler horror og exploitation? Hva MÅ man sen, og hva burde man holde seg unna? Har sett følgende filmer:

Never Sleep Again: The Elm Street Legacy (10/10)
Ray Harryhausen: Special Effects Titan (10/10)
Machete Maidens Unleashed! (9/10)
Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation! (9/10)
Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel (9/10)
Rewind This! (9/10)
Best Worst Movie (9/10)
American Grindhouse (8/10)
Year of the Living Dead (8/10)
Bringing Godzilla Down to Size: The Art of Japanese Special Effects (8/10)
The Sci-Fi Boys (7/10)
Roger Corman: Hollywood's Wild Angel (7/10)
These Amazing Shadows (7/10)
The Slanted Screen (7/10)

Også har jeg en del på watchlista. Neste blir nok Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th og Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape. Ser veldig frem til begge, men spesielt Crystal Lake Memories blir nok bra. 400 minutter om Friday the 13th. Mmmmmmmh! Håper den kan matche den fantastiske Never Sleep Again: The Elm Street Legacy.

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape falt ekstremt godt i smak. Litt kort, men innholdet er såpass bra at jeg fint greier å overse det.

fantomas
Poser
Poser
Mood:

Post by fantomas »

Vet ikke om det går under dokumentarfilm, men "Jodorowsky's Dune" (2014) var erkefet og MÅ sees av alle som liker Dune eller 70s sci-fi.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Favourite genre: Hard Rock
Mood:
Korea North

Post by Shrinebuilder »

den vil jeg se

Locked Previous topicNext topic