Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Anime

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Anime

Post by Johnny Tombthrasher »

FÞler for Ä gjense bÄde Berserk og Rurouni Kenshin.
Min signatur er elendig.

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Noen som har sett Angel's Egg (klinger mye bedre pÄ japansk: Tenshi no Tamago!)? HÞres digg jalla ut.
Wikipedia wrote:It features very little spoken dialogue, and its sparse plot and visual style have led to it being described as an "animated painting".

(...)

Helen McCarthy in 500 Essential Anime Movies called it "an early masterpiece of symbolic film-making", stating that "its surreal beauty and slow pace created a Zen-like atmosphere, unlike any other anime".

User avatar

Emperoar
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Emperoar »

Asperger dedikert nekro-liker. Ergo Proxy er fortsatt best.
As a black metal artist, I can tell you that I don't need anybody giving me a path to the future

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Aspergers Inc. wrote:Noen som har sett Angel's Egg (klinger mye bedre pÄ japansk: Tenshi no Tamago!)? HÞres digg jalla ut.
Wikipedia wrote:It features very little spoken dialogue, and its sparse plot and visual style have led to it being described as an "animated painting".

(...)

Helen McCarthy in 500 Essential Anime Movies called it "an early masterpiece of symbolic film-making", stating that "its surreal beauty and slow pace created a Zen-like atmosphere, unlike any other anime".
Ja, den er veldig treig, men visuelt stilig.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Sette avspillingshastigheten pÄ 0,13x, droppe syre. HÞres ut som en fet helaften.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Gorgar wrote:Ser pÄ Cowboy Bebop. HÄper det tar seg opp, for etter tre episoder er ikke dette mer enn helt greit.
Denne posten skjĂžnner jeg ingen verdens ting av. Cowboy Bebop er jo helt fenomenalt fra fĂžrste stund og til det er ferdig. Intet mindre enn briljant! Cowboy Bebop er en serier som ofte blir omtalt som noe av det beste innen anime, og jeg synes ikke serien har noen som helst problemer med Ă„ leve opp til det. Plot, karakterer, animasjon og soundtrack er helt superb. Det aller beste ved serien er faktisk animasjonen som er en ren fryd for Ăžyenene. Det er sjeldent man ser like god animason, vĂŠre det filmer, serier, japan, USA eller hva f**n. Helt suverent!

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

sumostig wrote:Siden VonMĂŒnchhausen er Ă„pen for serier slenger jeg ut noen anbefalinger, selv om vi ser ut til Ă„ ha vidt forskjellig smak i anime og det mest sannsynelig er total bommerter som vanlig:
Gungrave (action)
Berserk (action)
Cowboy Bebop (neo-noir/space western)
Hellsing Ultimate (action/horror)
Trigun (action/space western)
Black Lagoon (action/krim)
Elfen Lied (sci-fi/horror)

Dette er i tillegg veldig korte serier, sÄ det er ingen krise om man skulle finne pÄ Ä mislike disse seriene. Uten at jeg helt greier Ä se at det skal vÊre mulig. Krem!
TTT, men nÄ blir Black Lagoon sjekka ut og Cowboy Bebop er pÄ vei med bibliotektransporten. Det kommer nok til Ä gÄ treigt med Ä sjekke ut resten, men forhÄpentligvis kjÞper vi inn noen av de seriene du nevner til animesamlinga vÄr.

Ellers har jeg sjekka ut fĂžlgende:
Blast of Tempest - sett to episoder. Veldig lovende, eller Intriguing, som de sier pÄ engelsk. skal se mer.
Claymore - straks ferdig. Ikke superbra, men bra nok til at jeg har lyst Ă„ se ferdig. Terningkast 4.
Kill La Kill - haha, fy f**n. akkurat sÄ spastisk og audiovisuelt fÞkka som jeg kan like. Har sett to episoder. skal se resten ogsÄ.
Psycho-Pass - smÄtÞff actionkrim. sett tre episoder. Ikke fÞrstepri, men skal se videre nÄr jeg er ferdig med Claymore, SAO, Kill La Kill og BoT
Sword Art Online - sett 7 episoder. Noe av det bedre jeg har sett. Skal se ferdig
Steins:gate - fikk "maad seientisto" i vrangstrupen etter fire episoder. Blir neppe Ă„ se videre med det fĂžrste


"Spilleliste" fremover:
Attack on Titan
Black Lagoon
Blue Exorcist
Cowboy Bebop
GitS: Stand alone complex
Samurai Champloo

Kommentarer, Sumostig? Er det hÄp for meg?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Har sett ferdig:
Attack on Titan - Litt corny plot, men j****g bra utfÞrt. Innertier pÄ det visuelle planet ogsÄ. 9/10
Black Lagoon - Falt i smak! SĂŠrlig sesong 1. Sesong 2 kunne vĂŠrt bedre om de tvillingene hadde vĂŠrt bedre sydd inn i handlingen. 8/10
Cowboy Bebop - Digg stemning, men alt for ujevnt i kvalitet. Og nÄr episodene tidvis er sÄ lÞsrevne (procedural, som det visstnok heter pÄ engelsk) som Ep.11 da blir jeg lit fed up. Mange fillerepisoder. Generelt grei nok serie, men at den er oppskrytt er hevet over enhver tvil. 6/10
Kill La Kill - Fullstendig hinsides noe annet. Som Ă„ bli voldtatt og hjernevasket "A Clockwork Orange"-style. 8/10
Mahou Shoujo Madoka★Magica - Egentlig litt for sukkersĂžtt og smĂ„jentene for min smak, men sĂ„ har den et mĂžrkere tema som balanserer det rosa pĂ„ en ganske god mĂ„te likevel. 7/10
Samurai Champloo - De syv fÞrste episodene er skamtÞffe og jeg digger egentlig alt ved dem, men Ä tvÊre serien ut over 26 episoder = feilgrep. Det er nok story her til 12 sterke episoder. Resten er i grunn fylt med intetsigende og irrelevant handling som har nada konsekvenser eller innvirkning pÄ karakterene. 6/10

Ellers er jeg i innspurten pÄ Fullmetal Alchemist Brotherhood (har 6 ep. igjen) og selv om den kanskje ikke har levd helt opp til hypen, sÄ kan jeg ikke annet enn Ä si at den har gjort et solid inntrykk. Er veldig spent pÄ slutten.

: har ikke fÄtt sjekka ut flere av anbefalingene dine fordi de har vÊrt vanskelige Ä fÄ fatt pÄ i fysisk form (har ikke vÊrt gira pÄ Ä bruke 300-500 pÄ serier som jeg er usikker pÄ om jeg kommer til Ä like), men nÄ ser det ut til Ä lÞse seg. SÄ da blir det gang.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

FMA: Brotherhood - Joda og alt det der. Blir for "episk" pÄ slutten, noe som har gÄtt igjen i en del av seriene jeg har sett (Claymore er det klareste eksemplet. Der bruker de 9 episoder pÄ den siste avgjÞrende oppgjÞret).

Ghost in the Shell Standalone Complex - BLEH. Funker bare ikke for min del. KJIP animasjon. Blir muligens Ä se complex-episodene. Jeg foretrekker serier med et overordnet plot uten prosedyriske episoder. Der ligger bl.a svakheten i Cowboy Bepop ogsÄ.

Sjekker ut:
Psycho-Pass - Ok action-anime, men veldig midt-pÄ-treet. Har sett 6 ep, og nÄ ser det ut til Ä lÞsne litt. Hadde tenkt Ä gi meg, men mulig det er hÄp likevel.

Natsume Yuujinchou (Natsumes Book of Friends) - veldig dus og lun. Har sett 3. ep. Blir nok til at jeg ser ferdig, med mindre det blir veldig repetitivt etterhvert. Konseptet er at han har ei bok med navn til en brÄte Youkai som oppsÞker ham for Ä fÄ navnet sitt tilbake.

Shinsekai Yori (From the New World) - Har hÞy rating pÄ MAL og blir skrytt opp i skyene av sÄ godt som samtlige anmelder serien. Er 8 ep.uti, og er pÄ ingen mÄte overbevist. Tenker jeg gir serien en episode til fÞr jeg gir den fingeren.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Cowboy Bebop ga jeg opp etter rundt ti episoder. Ikke min greie i det hele tatt. Kanskje hvis det hadde vÊrt en historie Ä vÊre engasjert i, men nÄr det bare er nytt opplegg hver episode og det aldri blir sÊrlig interessant sÄ mister jeg interessen. Kan virkelig ikke forstÄ hvorfor dette skulle vÊre noe av det aller beste anime har Ä by pÄ.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Gorgar wrote:Cowboy Bebop ga jeg opp etter rundt ti episoder. Ikke min greie i det hele tatt. Kanskje hvis det hadde vÊrt en historie Ä vÊre engasjert i, men nÄr det bare er nytt opplegg hver episode og det aldri blir sÊrlig interessant sÄ mister jeg interessen. Kan virkelig ikke forstÄ hvorfor dette skulle vÊre noe av det aller beste anime har Ä by pÄ.
Funka sitter i den tiden man bare fikk en episode i uka og det var en fordel at man kunne miste en episode her eller der, men ja; det du peker pÄ her er seriens desidert stÞrste svakhet. Men ellers liker jeg stemning, persongalleri, dialog og dynamikk i serien veldig godt sjÞl.

Ellers er det jo en slags overordnet historie i seks-syv av episodene som er spredt over hele sesongen, men man har jo omtrent glemt alt nÄr det store sluttoppgjÞret i de siste episodene inntreffer.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Your Name er fiiiiiiiiiiine filmen <3
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Ja, den er fet!

Nyere filmer verdt Ă„ sjekke ut:

http://illusion.scene360.com/movies/926 ... vies-2016/

Locked Previous topicNext topic