Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Anime

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Re: Anime

Post by Gorgar »

Gjensyn med Spirited Away. Jeg likte ikke denne noe sÊrlig da jeg sÄ den for rundt ti Är siden, men den gang var jeg ung og uerfaren. NÄ var det en helt annen opplevelse og jeg er veldig glad for at jeg ga den en ny sjanse, for det er virkelig et mesterverk. Den ser dessuten helt fantastisk ut pÄ bluray. 9/10
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Har blitt litt anime i det siste.

Ponyo - Nok et visuelt mesterverk fra Miyazaki, men ikke hans sterkeste historie. Den er veldig lÞst basert pÄ Den lille havfruen. 7/10

Whisper Of The Heart - En film om drĂžmmer, inspirasjon og ung kjĂŠrlighet. Kan best beskrives som sĂžt og koselig. Sikkert en bra date-film. 7/10

Wolf Children - Flott film om en mor som mÄ oppdra to barn som har egenskapen til Ä forvandle seg til ulver. Tidvis artig, tidvis rÞrende og jevnt over veldig bra. 8/10

Patema Inverted - En jente blir fanget i en verden hvor gravitasjonen er invertert. Kult konsept, men historien kunne vĂŠrt sterkere. Uansett verdt Ă„ se. 7/10
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leif »

Hege wrote: Har planer om Ä se flere filmer derfra, og Grave of the Fireflies er vel neste pÄ lista.
Husk Ä skjÊre pÄ langs, ikke pÄ tvers.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

SĂ„ Memories i kveld. Tre sci-fi-historier som ikke har noe med hverandre Ă„ gjĂžre, men som de har smelt sammen til en spillefilm. Likte den fĂžrste historien best.

I morra blir det METROPOLIS etter anbefaling fra Sumostig. Ghost in the Shell var utlÄnt, sÄ film blir da Tokyo Godfathers (med mindre noen har kraftige innvendinger mot den). Skal ogsÄ se Neon Evangelion 1.11.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Tokyo Godfathers syns jeg var litt kjedelig. Millennium Actress er den beste til Satoshi Kon.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Tokyo Godfathers er veldig bra.

NĂ„ har ikke jeg sett Rebuild of Evangelion enda, men den orginale serien, Neon Genesis Evangelion, er knallbra.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Kan vel gjerne vente med Rebuild of Evangelion til den siste filmen er ute.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Per_Niel
Belieber
Belieber
Posts: 120
Joined: 18 Jun 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Per_Niel »

Selv rangerer filmene til Satoshi Kon slikt:

1. Perfect Blue
2. Millennium Actress
3. Tokyo Godfathers
4. Paprika

Liker regissÞren uten Ä bli helt blÄst av banen av noen av filmene. NÄr det er sagt sÄ er klippeteknikken hans et studie i seg selv. MÄten han pÄ sÄ utrolig lekent vis hopper bÄde i tid og plass, og sjonglerer mellom feks. drÞmmesekvenser og realitet er helt enestÄende.
Skipper, believe it or not, there's a little Kong!

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Metropolis (Metoroporisu) - Starter bra, men jeg syns ĂŠrlig talt at historien ikke holder seg. Helt ok film, men jeg lot meg ikke fjetre. 6/10

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ganske enig. Jeg digga byen, musikken og det visuelle generelt, men historien var ikke det helt store. 6/10 herfra ogsÄ.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Gorgar wrote:Kan vel gjerne vente med Rebuild of Evangelion til den siste filmen er ute.
Sant nok, men fant ut at jeg like gjerne kunne finne ut nÄ om jeg syns dette var stilig eller ei, i stedet for Ä bygge forventninger etc..
Glodde pĂ„ den fĂžrste filmen i dag Evangelion 1.0 (you are (not) alone). Kult nok, men det var da voldsomt til in medias res? Skal det vĂŠre sĂ„nn eller er det noe jeg burde ha sett/lest fĂžr denne filmen? Typ starten pĂ„ filmen: Hei, der er du! Hyggelig! *BÆM!* Mecha-action non-stop.

Startet ogsÄ pÄ Tokyo godfathers. Den slo jeg av etter tyve minutt. Kommer ikke til Ä forsÞke igjen med det aller fÞrste.

Da ble det Lupin III: Castle of Cagliostro i stedet. GÞyal og smÄsprÞ film, men denne ble ogsÄ noe langdryg etterhvert.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Mener Ä huske at serien ogsÄ gÄr ganske sÄ rett pÄ sak.

Kanskje du kan like Patema Inverted, som jeg nevnte tidligere. Bare ikke forvent en veldig sterk historie. Anbefaler ogsÄ Arrietty, om du ikke har sett den. Av Ghibli-filmene som ikke er regissert av Miyazaki er nok det min favoritt. Den nyeste, When Marnie Was There, er ogsÄ ganske Älreit.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Siden VonMĂŒnchhausen er Ă„pen for serier slenger jeg ut noen anbefalinger, selv om vi ser ut til Ă„ ha vidt forskjellig smak i anime og det mest sannsynelig er total bommerter som vanlig:

Gungrave (action)
Berserk (action)
Cowboy Bebop (neo-noir/space western)
Hellsing Ultimate (action/horror)
Trigun (action/space western)
Black Lagoon (action/krim)
Elfen Lied (sci-fi/horror)


Dette er i tillegg veldig korte serier, sÄ det er ingen krise om man skulle finne pÄ Ä mislike disse seriene. Uten at jeg helt greier Ä se at det skal vÊre mulig. Krem!

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Mye mulig at vi legger vekt pÄ forskjellige ting ja, men jeg fÞrer opp serieforslagene (og filmene) i ei egen liste pÄ imdb.com. _noe_ mÄ jo treffe til slutt tenker jeg.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Sett noen av filmene til Makoto Shinkai? Sjekk ut Journey To Agartha, 5 Centimeters Per Second og Garden Of Words. Nok en gang ikke de sterkeste historiene, men animasjonen er helt i sĂŠrklasse. Hva synes du om dem, sumostig?
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Har ingen kjennskap til Makoto Shinkai sett bort fra The Place Promised in Our Early Days, en film som falt veldig godt i smak.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Vi har 5 cm per second og Garden of Words pÄ biblioteket. Er vanligvis ikke sÄ glad i "hverdagshistorier", sÄ humÞr og setting mÄ vÊre rett. "Vinden stiger" syns jeg f.eks var pissekjedelig. "MÞte pÄ ValmueÄsen" var fin, men ogsÄ temmelig kjedelig.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

SÄ disse i gÄr:

Wicked City
Fist of the North Star

Litt pÄ siden:
Fire & Ice
Heavy Metal

Alt var konge, selv om Wicked City ble litt banal til tider.. Men fet stemning!

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

sumostig wrote:Har ingen kjennskap til Makoto Shinkai sett bort fra The Place Promised in Our Early Days, en film som falt veldig godt i smak.
Da er det bare Ă„ se de tre jeg nevnte.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ser pÄ Cowboy Bebop. HÄper det tar seg opp, for etter tre episoder er ikke dette mer enn helt greit.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Locked Previous topicNext topic