Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Anime

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Scythe
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anime

Post by Scythe »

Weeee, mye tips som skal sjekkes ut! Bestilte en hel haug med filmer som begynner å dette ned i postkassa nå, skal si fra når de er sett! :)

Image

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Om du kan like dark fantasy med masse vold, hat og flerdimensjonell elendighet; sjekk ut de tre Berserk-filmene som tar for seg «Golden Age Arc»-en i mangaserien (vol. 4-13).

[media]http://www.youtube.com/embed/ZXjaTICqRf8[/media]

Den siste, «Golden Age Arc III: Descent», er utvilsomt best, både visuelt og innholdsmessig. Alt etter solformørkelsen (såpass må det gå an å si uten å spoile) er deilig mørkt og grafisk* (gå for uklippet versjon (og selvsagt jap dub)).

  • Filmen(e) er dog som barne-TV å regne i forhold til mangaen, hvor monstervoldtekt er hverdagskost.

Trolltekt? Check:
Image

Resultatet av trolltekt:
Image

Tentakkelkos? Check:
Image

Hæstpeis? Check:
Image

Lovecraftsk bonusbilde:
Image


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Bugge wrote:

Lite hypp på japsetegnefilm for tida, men skal sjekke ut tipset fra Emperoar. Hørtes ut ca. midt i blinken ut.

Har: sett. Ble: småskuffa.


User avatar

Emperoar
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Emperoar »

Okey.

As a black metal artist, I can tell you that I don't need anybody giving me a path to the future

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Er det nå som man tar fram Urotsukidoji-kortet ?

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Nei.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Ja


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Emperoar wrote:

Okey.

http://bit.ly/IgqWHF

Attachments
Uuuh.jpg

User avatar

Topic author
Scythe
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Scythe »

Sett: Ghost in the Shell. (Versjonen jeg så var "2.0", for den som lurer.)

Vurdering: Fikk vibber til Blade Runner og Deus Ex, absolutt en film som falt i smak! Var litt lost in translation til å begynne med, fordi tekstformatet var annerledes enn det jeg er vant med. Veldig store bokstaver som tar mye av bildet gjorde at jeg sleit med å fokusere. Endte derfor med å se med engelsk tale uten tekst, hvilket er litt synd, for japansk tale gjør det jo hakket mer "eksotisk"...

Spent på hva mer jeg har i vente. Har lagt inn en liten smørbrødliste til bestilling, og enn så lenge har Appleseed Ex Machina og Princess Mononoke kommet fram.

Det overrasker meg hvor mange som egentlig liker sjangeren. Trodde anime og manga utelukkende var elsket av barn, japanere med rare seksuelle preferanser og Outland-kids, men treffer jo på både den ene og den andre "seriøse" personen som kjenner til og liker dette. :P

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Trodde bare neckbeards likte komputerspill
Trodde bare satanister likte musikk med vreng
Trodde bare kvinner generaliserte

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Topic author
Scythe
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Scythe »

Første Appleseed-filmen sett. Ikke noe tull med originalspråk og subtitles denne gangen.

Dette blir bare kulere og kulere, gir den 8 av 10 oppsperrede, blanke manga-øyne. Rangerer Ghost in a Shell til 7-8 på samme skala, Grave Of The Fireflies til 8, Det levende slottet til 6, og Nausicäa til 9.

Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Veadtuck wrote:

Er det nå som man tar fram Urotsukidoji-kortet ?

Første animen jeg noengang så. Det var en ganske...drøy opplevelse i en alder av 12.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Se Ghibli-klassikerne! Dette er det jeg har sett av japansk tegnefilm i det siste:

Jeg så "The Wind Rises" på kino i år. En behagelig, trivelig film med et ganske rolig tempo. Ble en smule rørt av kjærlighetshistorien.

Ellers er Wolf Children en veldig søt og koselig film som absolutt er verdt å se (om du trenger noe søtt og koselig).

Jeg har sett flere av Ghibli-klassikerne og de er virkelig gode om man er i rett humør.

Så forøvrig deler av en fet serie i sommer, men kommer f**n ikke på hva den het... Kommer tilbake!



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

dauinghorn wrote:

Jeg så "The Wind Rises" på kino i år. En behagelig, trivelig film med et ganske rolig tempo. Ble en smule rørt av kjærlighetshistorien.

Jeg gleder meg til jeg får sett denne. Har veldig trua. Men jeg gleder meg enda mer til The Tale of The Princess Kaguya, som er Isao Takahata første Ghiblifilm på 14 år.


User avatar

ZNDN
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ZNDN »

Ikke sett så j****g mye anime. Fikk anbefalt Higurashi, Death Note & Code Geass av søskenbarnet mitt som er typ nippon-freak, for de kom jeg til å like sa han. Death Note var ikke helt der oppe for min del, men Code Geass var asbra og Higurashi var (selv om jeg ikke er den største fanen av tegnestilen) helt magisk. Higurashi må jeg se igjen. Begynte å se Cowboy Bebop men det synes jeg var litt kjedelig. Har og sett noen Ghibli-filmer jeg har storkost meg med. Så om noen har noen filmer eller avsluttede (og ikke så alt for lange) serier å anbefale, så er det bare å fyre løs!


User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Kjøpte Detonator Orgun i sin tid (vhs) etter å ha blitt tutet ørene fulle av hvor føkkings ossum den skulle være. Hele filmen var ødelagt av horribel dubbing, men for alt jeg vet ER den "føkkings ossum" au. Husker ikke en sjit, bare...amerikansk kråkemål.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leif »

dauinghorn wrote:

Se Ghibli-klassikerne!

Har sett en haug av disse og vil gladelig anbefale dem for andre. Pluss Akira, for over 20 år siden. Og noen episoder av Cowboy Bebop. Tror kanskje det holder, mer eller mindre. Skal vel se ferdig Cowboy Bebop etterhvert.


User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Så Cowboy Bebop The Movie (?) i sin tid (også vhs). HAAAAAATET det j***a jazz-lydsporet den gangen.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

De to Final Fantasy filmene jeg har sett var helt kurante. Requiems from the Darkness serien er bra som juling. Ninja Scroll filmen og serien er jo også meget bra. Blood - the Last Vampire og Vampire Hunter D hører vel til pensum også. Akira har jeg ikke sett, regnes vel som en klassiker også. Og så Sailor Moon da <3

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Image
Image


Locked Previous topicNext topic