Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Power Electronics - Noise - Death Industrial. Maximum Filth!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Power Electronics - Noise - Death Industrial. Maximum Filth!

Post by Buksemannen »

Kjører igang en tråd for de lite utbredte sjangrene Power Electronics, Noise og Death Industrial. Vet ikke om det er mange her som hører på denne abnormale type øresus, men verdt et førsøk.

Her er noen eksempler jeg liker svært godt:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
[BBvideo 560,340][/BBvideo]


User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Bra tråd! Masse krem å hente i noise/P.E osv.. Tråden på forrige scream var jo sånn halvpopulær.

Starter med litt britisk overlegenhet:

Iron Fist of the Sun - First Movement of a Shallow Man

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

S.T.A.B Electronics - The Sins of The Fathers

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

CON-DOM - Triumph

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

og litt diggkjipe amerikanske greier:

Pleasure Fluids - Unharmed

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Concrete Mascara - Pressed Against Glass

[BBvideo 560,340][/BBvideo]


User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

Con-Dom er da visselig britiske

Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Det er sant!


User avatar

Topic author
Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

Moro å se at du banker til med Pleasure Fluids William Gull. Meget synd at labelet True Force/Pain Electronics ikke er aktivt lenger, av prosjektene der er dog LIver Mortis favoritten. Tapen Boss er f**n meg helt konge, en av mine absolutte favorittutgivelser innenfor sjangeren. Av det andre du poster er jo selvsagt Con-Dom obligatorisk, S.T.A.B Electronics har jeg kun hørt en utgivelse av, og satt egentlig ikke igjen med så veldig mye, må sjekke ut mer. Concrete Mascara er meget stygge saker, noe som selvsagt er bra. Iron Fist of The Sun har jeg ikke fått helt tak på. Hørte den nyeste skiva her om dagen og føler det blir noe for tynt, ikke nok galskap om du skjønner hva jeg mener.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Er greier det !

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

True Force/Pain Electronics er helt klart krem som f**n. Hadde ikke fått med meg at det var slutt. Kjipe greier, får håpe de kommer tilbake eller at banda dukker opp på andre plateselskap. De sklir jo rimelig godt inn sammen med den finske scenen, f.eks. Angående Finland, gledelig å se B.U i første posten. "Lily The Flesh" er rimelig høyt oppe på kassett-ønskelista. La oss hylle finnene med en av mine P.E favoritter som ligger ute på Youtube i sin helhet.

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Personlig synes jeg at IFOTS er temmelig geniale greier! Hvis det er "Who Will Help Me Wash My Right Hand" du tenker på, så er jeg enig i at den er ganske chill. "Behavioural Decline" er mer kaotisk/brutal, men fortsatt et godt stykke utenfor maximum filth tradisjonen. Greit med noen motpoler.


User avatar

Leper Lord
Poser
Poser
Posts: 263
Joined: 18 Nov 2013, 11:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leper Lord »

Har ikke så veldig stor kjennskap til sjangeren, men har fått hørt noe. Lysten til å gå litt mer i dybden økte etter jeg så Bizarre Uproar i Oslo og Puce Mary forrige helg.

Ganske sinna, gøyalt artwork.
[youtube][/youtube]


User avatar

Topic author
Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

Er ikke offisielt at TF/PE er lagt i grus, men det er flere år siden forrige utgivelse. Vi kan si at labelet er "on hold" å håpe på at det vil skje ting i fremtiden. BU er absolutt der oppe blandt mine favoritter ja, og Lily The Flesh tapen er f**n meg forjævlig og grusom, skamfett. Grunt er også et prosjekt som faller godt i smak, men har ikke fått gått i dybden av diskografien enda. Seer of Decay og World Drapes in A Camoflauge er vel de eneste jeg har hørt mer enn 1 gang.

@leper Lord: Gikk selv glipp av BU gigen siden jeg var i utlandet, utrolig kjipt mtp hvor få slike giger det er i Oslo. Woman Pissing 7" du snakker om der er meget bra.


User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Grunt har jo gitt ut j****g mye, men Seer of Decay, Petturien Rooli, og splitten med Prurient, (også gitt ut enkeltstående under tittelen Long Lasting Happiness) kan anbefales på det sterkeste.

Trist å gå glipp av Låt Hatets Evangelium Råda, buksemannen! Men kan betrygge deg med at hvis ikke økonomien faller helt i grus vil nok ATCE fleshgod bookings sørge for mer hat i Oslo.


User avatar

Topic author
Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

Kjører på med Petturien Rooli nå.

Det er veldig fornøyelig å høre at ACTE fleshgod er på hugget, jeg vil ihvertfall møte opp på hva som enn måtte skje ihvertfall. Har aldri vært på et liveshow med en noise/pe artist før så det synes jeg er på tide.


User avatar

Gjeddefett
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 13 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gjeddefett »

Da Bizarre Uproar spilte i Oslo nu akkurat, var det mannen sjæl som kosa seg så søtt på den fine bakgrunnsvideoen? :violin:


User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

Den sexuelt frustrerte Marco Corbelli/Atrax Morgue må med når det snakkes om Power Electronics synes jeg. Her er et par korte og konsise låter. Fint 7" band.

Ryfylke er norske, opptatt av fjorder,fjell og atomreaktorer. Tung ambient noise. De ga ut to album som er veldig bra, og spilte masse live. Fant ikke noe på youtube, men tror det finnes på en streamingtjeneste(det står helt stille i hodet her nå, kommer ikke på hva det heter.) Platene ble også kjøpt inn av innkjøpsordninga til bibliotekene, så det er stor sjans for å finne det der. De la opp for en del år tilbake, men musikken er fortsatt knall.

Toft fra Ryfylke spiller i Altaar, men mer relevant for tråden brutaliserer han med Marhaug i duoen Faux Pas. Skikkelig bra Harsh Noise. Ingen digitale samples, men det finnes tapes,7" osv. i distroer rundt.

En av de mest spilte platene mine i dronete noise sjangeren er Sheer Hellish Miasma med Kevin Drumm. Denne gruser godt.
Funker dårlig med youtube links når det skal moses lyd høyt, men uansett...

Av norske distros bør Where frost reign og Turgid animal viking division nevnes, begge på Sagene,heh. Picadisk som drives av Lasse Marhaug har gitt ut en haug med godsaker også, bl.a Incapacitants 10xcd box, Kevin Drumm box, Government Alpha box, etc.

Apropos-hvis man vil ha total flystyrt bombing av hiroshima noise er vel Incapacitants det ypperste. De spilte på All ears festivalen i 2007, det var fett. Finnes en video av med crap lyd, så slenger med en annen plate.


User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Finner noen korte klipp av Ryfylke på myspace: https://myspace.com/ryfylke/


User avatar

Cyph
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 02 Oct 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Cyph »

Gjeddefett wrote:

Da Bizarre Uproar spilte i Oslo nu akkurat, var det mannen sjæl som kosa seg så søtt på den fine bakgrunnsvideoen? :violin:

Stemmer det. Kvalitetsstempel fra Finland.


User avatar

Foss
Poser
Poser
Posts: 336
Joined: 17 Nov 2013, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 79

Post by Foss »

Ah, myspace ja, gått litt i glemmeboka. Uansett best i langformat!


User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Ingen noisetråd uten Death Squad!
Image
En av mine absolutte favoritter. Ingen respekt for hørsel! Høres ut som om hele plata er produsert for å maksimere kjipe og vonde frekvenser. Ingen forsøk på fancy låtstrukturer eller fine synthlyder, kun utrivelig stemning hele veien.

Ligger desverre ikke noe fra den på Youtube, men sikkert noen som har lasta den opp et eller annet sted..


User avatar

Topic author
Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

Det amerikanske prosjektet "Purity of Essence" er ute med nytt spor, dessverre vil den kommende tapen kun være tilgjengelig på touren som han er midt i nå :/ Men tenkte å dele det med dere uansett fordi jeg elsker dette prosjektet og har fulgt det fra første utgivelse. Mannen bak er Derrick Spotts, også grunnlegger av undergrunns labelet Unseen Force som startet tidlig i 2013. Labelet fokuserer på lokal musikk i New England, Illinois, Michigan, New York området etc innenfor sjangere som Noise, PE, Ambient, BM og lignende. Alle utgivelser er ekstremt limiterte også. Slenger opp noen soundclouds av det nye sporet samt annet materiale utgitt på labelet:

Purity of Essence:
[soundcloud][/soundcloud]

Wish For Skin:
[soundcloud][/soundcloud]

Painted Woman:
[soundcloud][/soundcloud]

UNSEEN FORCE Hjemmeside.


User avatar

William Gull
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 28 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by William Gull »

Aldri hørt om Unseen Force, takker. Ganske lovende de snuttene du la ut. Siden vi er inne på labels, tenkte jeg skulle for ordens skyld slenge ut en link til WFR her, han har mye bra inne nå! Bl.a nye Pogrom skiva, som er j****g dyster og fet. Definitvt på topp 3 av 2013 - utgivelser for meg. Ganske frekt cover på den også.
Image
http://wherefrostreign.tumblr.com/


User avatar

Warchief_Thor
Belieber
Belieber
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Warchief_Thor »

Ang. den Bizarre Uproar-gigen så skal ingen beskylde Deichmanske for at de ikke tilrettelegger for kulturelt mangfold. Selv har jeg hørt litt på Trepaneringsritualen i etterkant, noe av det funker absolutt.

[youtube][/youtube]


Locked Previous topicNext topic