Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hvilken bok leser du?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken bok leser du?

Post by DJGADD »

På tide at kultureliten får tråden sin på plass igjen.

Jeg er nettopp ferdig med Sofi Oksanen - Baby Jane. Lesbart lesbedrama med mye psykisk psyke damer, og beskrivelser av brukte truser-bransjen.

Har nettopp starta på Drømmefakultetet av Sara Stridsberg

Helt utrolig digg språkføring i innledninga vaffal, så får vi se hvor det bærer.

:moon:

User avatar

Voidhanger
Poser
Poser
Posts: 273
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Voidhanger »

Er akkurat ferdig med "Wool" av Hugh Howey, og har byrja på "Shift", som er ein slags prequel til fyrstnemnde bok. Postapokalypisk h*****e der dei gjenlevande menneska lev i enorme bygg (kalla "siloar") under bakken. Fengslande bøker.

"Wool" kostar kun $2.99 til Kindle for tida:


User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Gjorde meg nettopp ferdig med Peaks and Pines av James A. Lees.

Hans andre dagbok fra livet som engelsk gentleman på jakt- og fisketur i Norge rundt 1890. Hysterisk morsom.

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Akkurat ferdig med 1983 av Halberg. Litt skuffende opplevelse, virker som han prøver seg på en Knausgård. Jeg er blodfan av bøkene hans, men det er nok med EN Knausgård.
Nå er det over på Nådeløse Nordmenn. Venter også på siste Sven Hazel-boka på biblioteket, "Det herlige nederlaget". Noen som har lest?

Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Holder på med en gammel klassiker her : Frankenstein av Mary Shelley.

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Winter of the World - Ken Follet

<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Jeg er ikke en som leser veldig mye, men jeg har faktisk lest litt i det siste:

En studie i rødt, av Arthur Conan Doyle
Første boka jeg leser på godt over 15 år. Jeg kjente allerede godt til historien, men jeg koste meg veldig mye uansett. Solide greier. Litt skuffende å måtte lese den på norsk, men det var det de hadde inne på biblioteket her, så da ble det det.

Hobbiten, av J.R.R. Tolkiens
Som med En studie i rødt var det litt skuffende å måtte lese på norsk, men jeg koste meg som bare pokker. j****g bra, og jeg ble veldig overrasket ved flere anledninger.

Tenkte jeg skulle kjøre på med H. P. Lovecraft neste. Hvor starter jeg? Jeg vet at det har kommet flere samlinger, og det er de jeg først og fremst er interessert i.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

"A History of Modern Indonesia, since c. 1200" av M. C. Ricklefs, men mest fra siste 100 år. Gjør meg klar for å se The Act of Killing! Mye lange navn der gitt, både på hollandske koloniherrer, indonesiske dynastiske konger og senere politiske partier.

Noen av de verste eksemplene:
Governor General Alidius Warmoldus Lambertus Tjarda van Starkenborgh Stachouwer (hollandsk kolonisjef)
Pĕrmufakatan Pĕrhimpunan-pĕrhimpunan Politik Kĕbangsaan Indonesia (PPPKI - politisk org.)
Kongelige som dronning Tribhuwana Wijayottunga Dewi, kong Wijayaparakramawardhana eller de mange kong Hamĕngkubuwana (I-IX).
Politikere som Sukiman Wirjosandjojo og Soetardjo Kartohadikoesoemo.

Herlig! Godt man slipper eksamen i dette, dog da holder det vel å huske Sukarno og Soeharto.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Buksemannen
Belieber
Belieber
Posts: 62
Joined: 21 Nov 2013, 16:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 34

Post by Buksemannen »

Holder på med litt forskjellig akkurat nå. WE av Yevgeny Zamyatin. En j****g kaotisk bok men også veldig interessant. Lolita av Vladimir Nabikov, en bok jeg leste halve, men ikke har plukket opp på noen måneder. The Hobbit av J.R.R Tolkien. Leser et kapittel her og et kapittel der, blir aldri ferdig. Men er så lettlest at man kan plukke opp denne boken etter et år og kunne fortsette der man slapp. Og til slutt A Dance With Dragons av George R.R Martin. Med denne serien går det veldig opp og ned for min del, jeg kan være hekta i perioder og i perioder leser jeg ikke i det hele tatt. Er dog snart ferdig med serien.


User avatar

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Posts: 311
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Location: Skævven
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

Nettopp ferdig med White Line Fever - Lemmys selvbiografi. Ganske så kul bok, med mange artige anekdoter.

Voidhanger wrote:

"Wool" kostar kun $2.99 til Kindle for tida:

Takk for tips, den kjøper jeg!


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Aldous Huxley - Brave New World
Som del i mitt prosjekt å lese klassikere det heile tida vert referert til, men som eg ikkje kjenner i detalj.


User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

In the Name of Heaven: 3000 Years of Religious Persecution Hardcover av Mary Jane Engh.

Sent from my Commodore 64 using International karate

Image

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Når leser dere bøker?


User avatar

Topic author
DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

TheUnborn wrote:

Når leser dere bøker?

T-banen vel, også litt hjemme om kveldene hvis TV'en bare serverer dritt. Eller mens unga ser på Fantorangen i helgene, eller mens unge sover i vogn og man har parkert rompa på en benk. Og en sjelden sjelden gang er man utter kulturflinkis og leser hjemme med vinglass i neven, sprakende vinyl på anlegget. Men dette skjer sånn ca. hvert skuddår.

:moon:

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Leser på bussen o.l. Klarer ikke å konsentrere meg hvis jeg har en eller annen skjerm i nærheten.

Image

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

sumostig wrote:

Hobbiten, av J.R.R. Tolkiens
Som med En studie i rødt var det litt skuffende å måtte lese på norsk, men jeg koste meg som bare pokker. j****g bra, og jeg ble veldig overrasket ved flere anledninger.

Leser denne selv for øyeblikket. Har nå kommet til passasjen der følget forlater Lothlorien. Har lest den i ungdommen, men det er helt fantastisk å lese den nå. Jeg blir stadig overrasket over rikdommen av detaljer. Skal gyve løs på hele tillegget når de tre ordinære bøkene er lest. Jeg tenkte også litt som deg, at det skulle være en skuffelse å lese på norsk, men oversettelsen og språket er virkelig godt i min utgave. Det eneste som byr på ørsmå utfordringer er alle navn.

Ellers dukker vel den nyeste boka til Solstad opp under juletreet i år.

The music & life of Clive Palmer (banjospiller, var med på første til Incredible String Band og har gitt ut et par fantastiske soloplater) leses parallelt med Tolkien. Særdeles interessant innblikk i den britiske Folk-scena på 60-tallet. Synd at det ikke var viet mer plass til hovedpersonens haiketur til Afghanistan.


User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

TheUnborn wrote:

Når leser dere bøker?

På sengen & i en sofa

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Bok tre i GoT. Måtte sjekke ut hva de har utelatt/venter med til ses.4. Blir au å ta fatt på På vegne av Venner-essayet til Schau snarest.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Jeg er halvveis i bind 3 av ialt 16 bind med Hamsun, holder på med Bernhard Herres En Jægers Erindringer, Kafkas Slottet er jeg 4 kapitler uti og snart skal jeg begynne på Der Herr der Ringe.

Min signatur er elendig.

Locked Previous topicNext topic