Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Podcast-trÄden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Podcast-trÄden

Post by fantomas »

Begynt pÄ Skeptic's Guide to the Universe. Veldig science-based og med et sÊrs antisvindlersk skrÄblikk nÄr sjarlataner avkles, men forelÞpig er det lovende.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Har hÞrt en del pÄ Dan Carlins Hardcore History i ny og ne, men som regel i det jeg skal sovne. Det betyr at jeg har hÞrt pÄ Thor's Angels omlag seks ganger uten at jeg har noe klart bilde om hvordan hele episoden fortoner seg.

Image

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Har nÄ hÞrt gjennom alt av Dan Carlins "Hardcore History" og mÄ si jeg koser meg ordentlig! Veldig lange da, sÄ om man mister punktet man har kommet til, kan det vÊre litt knotete Ä komme inn igjen. Er pÄ nr. 3 av rundt 13-14 timer om fÞrste verdenskrig. Det er jo sÊrlig krigshistorie han er opptatt av. Fascinerende.

edit: Eller nÄr jeg har hÞrt ferdig "Blueprint of Armageddon" (fÞrste verdenskrig), har jeg hÞrt alt.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

Alle som liker Ä le burde sjekke ut The complete guide to everything. Det er egentlig bare to kompiser som snakker sammen og er morsomme, uten Ä planlegge, eller holde seg til ett spesifikt tema. Det minner litt om Misjonen i formen. De virker veldig Älreite, og podcasten har blitt sÄpass populÊr at de har holdt en del show rundt om kring i Storbritannia og USA. Alt ligger tilgjengelig pÄ iTunes, og soundcloud: https://soundcloud.com/completeguide.

They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Har bygd meg opp ei liste av podkaster jeg hÞrer fast eller delvis pÄ nÄ:

RR (fast)
Skeptics Guide to the Universe (fast)
Hardcore History (fast)
In Our Time with Melvyn Bragg (fast)
Rad Crew (vanligvis)
Retro Crew (vanligvis)
Rad Crew Neon (vanligvis)
Filmpolitiet (delvis)
Verden pÄ lÞrdag (delvis)
Joe Rogan Experience (delvis)

Begynner Ă„ bli en del.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

Hekta pÄ Serial.

Signatur

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

fantomas wrote:

Har nÄ hÞrt gjennom alt av Dan Carlins "Hardcore History" og mÄ si jeg koser meg ordentlig! Veldig lange da, sÄ om man mister punktet man har kommet til, kan det vÊre litt knotete Ä komme inn igjen. Er pÄ nr. 3 av rundt 13-14 timer om fÞrste verdenskrig. Det er jo sÊrlig krigshistorie han er opptatt av. Fascinerende.

edit: Eller nÄr jeg har hÞrt ferdig "Blueprint of Armageddon" (fÞrste verdenskrig), har jeg hÞrt alt.

HĂžrtes veldig interessant ut, hvor lange er de og hva er opplegget? Er det greit Ă„ sjekke ut random episode eller bĂžr man begynne en plass?

HÞrer veldig mye pÄ podcasts, men er ofte med ett Þre pÄ jobb sÄ er ikke alltid like fokusert.
De faste:
Filmspotting
Skeptics Guide to the Universe
Guardian Football Weekly
Football Ramble
Freakonomics
Slates political (og cultural) gabfest
Planet Money
Guardian Science Weekly
Inquiring Minds

Veldig Ă„pen for tips.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

BlueGrot wrote:Har iphone og det arkivet gÄr til 2012.
SkjÞnte denne no. Arkivet ligg i eigne podcast-strÞmmar, «In Our Time Archive: History», «In Our Time Archive: Science» og sÄ vidare. GÄr tilbake til 1999. Det er j****g mykje, og heilt suverent.

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Ny velprodusert podcast frÄ NPR: INVISIBILIA

http://www.npr.org/podcasts/510307/invisibilia
Invisibilia (Latin for all the invisible things) is about the invisible forces that control human behavior – ideas, beliefs, assumptions and emotions. Co-hosted by Lulu Miller and Alix Spiegel, Invisibilia interweaves narrative storytelling with scientific research that will ultimately make you see your own life differently.
Veldig kult. GÄsehud pÄ sjela.

User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

Comedy Bang Bang for fanden.
Signatur

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Image

User avatar

Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

brodie wrote:
fantomas wrote:Har nÄ hÞrt gjennom alt av Dan Carlins "Hardcore History" og mÄ si jeg koser meg ordentlig! Veldig lange da, sÄ om man mister punktet man har kommet til, kan det vÊre litt knotete Ä komme inn igjen. Er pÄ nr. 3 av rundt 13-14 timer om fÞrste verdenskrig. Det er jo sÊrlig krigshistorie han er opptatt av. Fascinerende.

edit: Eller nÄr jeg har hÞrt ferdig "Blueprint of Armageddon" (fÞrste verdenskrig), har jeg hÞrt alt.
HĂžrtes veldig interessant ut, hvor lange er de og hva er opplegget? Er det greit Ă„ sjekke ut random episode eller bĂžr man begynne en plass
Hardcore History har episoder pÄ alt fra rundt timen til over 4 timer. Trenger ikke Ä hÞres kronologisk, annet enn serier. Kanskje best Ä begynne med en enkeltepisode om noe du synes er interessant. Men selv starta jeg vel med Wrath of the Khans serien og ble hekta pÄ den mÄten. Den er tilgjengelig gratis enda ser jeg.
http://www.dancarlin.com/product/hardco ... e-khans-i/

Blueprint For Armageddon er brutale greier forĂžvrig.

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Den siste, om perserrikets vekst var ekstremt gjev. j****g kult tema, sÊrlig fokuset pÄ overgangen fra Babylonsk skrivemÄte til Gresk.
Det er forskjell pĂ„ Ă„ HØRE pĂ„ metal, og Ă„ VÆRE metal.

Salt i sÄret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Den_Saakaldte wrote:
brodie wrote:
fantomas wrote:Har nÄ hÞrt gjennom alt av Dan Carlins "Hardcore History" og mÄ si jeg koser meg ordentlig! Veldig lange da, sÄ om man mister punktet man har kommet til, kan det vÊre litt knotete Ä komme inn igjen. Er pÄ nr. 3 av rundt 13-14 timer om fÞrste verdenskrig. Det er jo sÊrlig krigshistorie han er opptatt av. Fascinerende.

edit: Eller nÄr jeg har hÞrt ferdig "Blueprint of Armageddon" (fÞrste verdenskrig), har jeg hÞrt alt.
HĂžrtes veldig interessant ut, hvor lange er de og hva er opplegget? Er det greit Ă„ sjekke ut random episode eller bĂžr man begynne en plass
Hardcore History har episoder pÄ alt fra rundt timen til over 4 timer. Trenger ikke Ä hÞres kronologisk, annet enn serier. Kanskje best Ä begynne med en enkeltepisode om noe du synes er interessant. Men selv starta jeg vel med Wrath of the Khans serien og ble hekta pÄ den mÄten. Den er tilgjengelig gratis enda ser jeg.
http://www.dancarlin.com/product/hardco ... e-khans-i/

Blueprint For Armageddon er brutale greier forĂžvrig.
Du bÞr sjekke det ut @brodie. Han er den beste narratÞren jeg har hÞrt. Og ja, Blueprint er utrolig brutal. Jeg begynte med den pÄ nytt, men mÄtte stoppe og gÄ tilbake til Death Throes i tredje episode ca, for jeg orka ikke mer dystopisk kjÞttkvern lengre.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Ja har kommet sÄ langt som Ä legge den til i feeden pÄ jobb. NÄ mangler bare tida!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Finnes der noen gode podcaster som omhandler politikk? sjekker ut Common Sense nÄ, virker litt lovende - noen flere? De norske er sÄ tydelig farget politisk at det blir lite spennende.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

De fleste er vel farget pÄ et vis. NPR Politics, Fivethirtyeight, Guardian politics weekly, Intelligence squared.
Liker godt David Axelrod sin axe files, ofte interessante gjester.

Minerva sin er ikke sÄ gal.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

TAkker for tips, skal sjekke ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Locked Previous topicNext topic