Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Podcast-trÄden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Podcast-trÄden

Post by Presticide »

Heil og sĂŠl!

Etter at HPpodcraft.com gjorde seg ferdige med Lovecrafts verker opplevde jeg et sug etter noe annet Ä hÞre pÄ. Gjerne om obskure og sÊre tema, men folk mÄ gjerne slenge ut annet som er verd Ä lytte til. Greia med forutnevnte var jo at den var sÄ sinnsykt bra. Jeg har slitt med Ä finne interessante podcasts i ettertiden, men sÄ slo det meg at noen her kanskje sitter pÄ noe?

Image

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Hvis du (som jeg!) er fan av filmen ""The Warriors" sÄ er denne podcasten obligatorisk:
http://projection-booth.blogspot.no/201 ... -1979.html

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

smeghead
Belieber
Belieber
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by smeghead »

Liker Ä hÞre The Joe Rogan Experience av og til, spesielt om jeg er i det psykedeliske hjÞrnet. Ligger pÄ den der podcast-appen til Apple sÄnn ca.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

In Our Time, with Melvyn Bragg
BBC Radio 4 diskuterer idéar; filosofi, historie, vitskap, religion, kultur. Lun engelsk stemning, klirring i tekoppar og seriÞse folk snakker seriÞst, langt i frÄ sÄnn Skavlan-populisme. Takk for tips, fantomas!

NRK P2 – Verdibþrsen
Ein institusjon. Filosofi, religion, verdiar.

NRK P2 – Radiodokumentaren
Alltid noko interessant, stundom noko som det gÄr ann Ä hoppe over.

Radiolab from WNYC
PopulĂŠrvitskap. j****g bra produsert, der lydbiletet er viktig. GĂ„ attende til dei fĂžrste episodane, og lytt med Ăžyreklokker.

Brainwashed Radio
Musikkpodcast frÄ plateselskap med sÊrs mykje godt «alternativt» og «eksperimentelt». Mest musikk, litt snakking mellom lÄtane.

Headphone Commute
Musikkpodcast, kun musikk. AtmosfĂŠrisk, ny-klassisk, postindustrielt. Lesemusikk.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Eg gÄr forÞvrig kronologisk til verks med Lovecraft om dagen, etter dÄ historiane er skrivne. Dette fell saman med The H. P. Lovecraft Literary Podcast, som gjer det same. Veldig fint Ä fÄ «analysert» historiane like etter eg har lest dei, og dei fyller ut med interessant biografisk informasjon om forfattaren. SjÞlv om gutta krutt kan vere j****g amerikanske og infantile.


User avatar

Topic author
Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Noen gode forslag her i trÄden. Mange takk!
Enig med dommen om Podcraften, men Ändsingen er ikke sÄ brysom tatt i betraktning det de graver opp. PrÞvde meg ogsÄ pÄ noen av de round table-diskusjonene de har holdt i ettertiden, og det har vÊrt helt greit. En ting jeg liker med Lovecraft er det forholdet mange ser ut til Ä utvikle til ham gjennom kombinasjonen av slik biografisk info i tillegg til historiene, men det kan preikes videre om i en annen trÄd.

Image

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Mm. Heilt klart eit poeng. Synest du kan opne Lovecraft-trÄden!


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Takk for podcraft-anbefalingen. Er det noen fete historie-podcasts? Har lasta over In Our Time pÄ iPhonen.


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

BlueGrot wrote:

Takk for podcraft-anbefalingen. Er det noen fete historie-podcasts? Har lasta over In Our Time pÄ iPhonen.

Bifaller Dan Carlin. Selv spesielt glad i Wrath of the Khans serien hans.

Andre jeg har bookmarked som jeg ikke har fÄtt hÞrt noe sÊrlig pÄ er:

http://samuraipodcast.com/
http://www.learnoutloud.com/Podcast-Dir ... cast/25263

Samurai Archives dekker mye forskjellig, og det jeg har hÞrt har vÊrt bra. DÄrligere lyd enn Carlin da, og litt vanskelig Ä holde styr pÄ de japanske navnene. History of Rome har jeg ikke fÄtt hÞrt, men har merket meg at det er 179 episoder.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

In Our Time er helt balleknall, mer av slikt. Gjerne filosofi.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

BlueGrot wrote:

In Our Time er helt balleknall, mer av slikt. Gjerne filosofi.

Dei har ogsÄ ymse podkastar i arkivet; sortert etter emne: science, philosophy, history, religion, culture. Eigne straumar for kvar av dei.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Har iphone og det arkivet gÄr til 2012.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

For en feeeet alkis-snÞvling pÄ Melvyn Bragg.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

MÄtte google litt og se om han har et problem. Han tar seg 10 hvite dager i mÄneden for Ä unngÄ Ä bli alkoholiker. Rutinert kis. Lurer pÄ hvordan innspillingsstudioet hans lukter. HÞrte nettopp gjennom programmet om The Tempest, og det er godt gjort Ä ta med noen med en enorm talefeil pÄ et radioprogram. Howwy woman empiwe. HÞrer bare Monty Python.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

BARON Bragg of Cumbria, no less. Friskt.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Snakker og har nesen til en baron.


User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Nrk P2 - Bob Dylan
Jeg skal ikke skryte pÄ meg Ä ha noe stor kjennskap til Bob Dylan eller at jeg er noe stor fan, men jeg har hÞrt igjennom alle episodene og er mildt sagt fasinert.
HÄvard Rem er programleder og har forskjellige gjester fra uke til uke, med noe varierende hell (legg spesielt merke til kunstpausene i intervjuet med Lars Fredrik BeckstrÞm). Utenom det sÄ spenner podcastserien seg gjennom hele karrieren til Dylan. Dette er heltedyrking pÄ hÞyt nivÄ, pÄ grensen til komisk noen ganger, men uansett informativt og morsomt!

http://podkast.nrk.no/program/bob_dylan.rss

"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

BlueGrot wrote:

MÄtte google litt og se om han har et problem. Han tar seg 10 hvite dager i mÄneden for Ä unngÄ Ä bli alkoholiker. Rutinert kis. Lurer pÄ hvordan innspillingsstudioet hans lukter. HÞrte nettopp gjennom programmet om The Tempest, og det er godt gjort Ä ta med noen med en enorm talefeil pÄ et radioprogram. Howwy woman empiwe. HÞrer bare Monty Python.

Ha ha, konge. Eller baron, dÄ. Det er flotte program. Studioet er vel meir prega av Earl Grey, antek eg.

The attractively coiffed TV prince keeps his thirst in check with a curious routine - one dry week a month followed by a fairly restrained seven days, reasonably boozy third and a full-on final week.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

"In Our Time" er SÅ fantastisk. Ligge pĂ„ sofaen med en kaffe og lytte til eksperter snakke om konsepter man finner fascinerende, som Chivalry idag, for deretter Ă„ kunne glede seg til neste helg, nĂ„r Baron Bragg skal ta for seg Social Darwinism. Oh man!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

Locked Previous topicNext topic