Shrinebuilder wrote:Ei kjapp liste:
Big Trouble in Little China
20 favorittfilmer
Helt umulig å kun velge 20 titler, og sikkert ting jeg vil angre på, men i dag ser den slik ut:
Bride of Frankenstein (1935)
Rear Window (1954)
Vivre sa vie: Film en douze tableaux (1962)
Kwaidan (1964)
Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
2001: A Space Odyssey (1968)
Planet of the Apes (1968)
Zabriskie Point (1970)
Continuavano a chiamarlo Trinità (1971)
The Godfather (1972)
The Holy Mountain (1973)
Carrie (1976)
Alien (1979)
The Naked Gun (1988)
Tonari no Totoro (1988)
The Silence of the Lambs (1991)
Jurassic Park (1993)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Black Swan (2010)
The Tree of Life (2011)
Kun én film per regissør. Føler ikke heeelt at listen representerer min smak, da det ble alt for få titler fra feks. 60-tallet, mitt favoritt-tiår. Også er det en rekke regissører som feks. Allen, Bergman, Cocteau, Bunuel, Kieślowski, Kurosawa, Lynch, Rohmer, Scorsese, Truffaut osv. som generelt har et veldig høyt nivå, men jeg kanskje ikke har én soleklar favoritt av.
Bride of Frankenstein (1935)
Rear Window (1954)
Vivre sa vie: Film en douze tableaux (1962)
Kwaidan (1964)
Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
2001: A Space Odyssey (1968)
Planet of the Apes (1968)
Zabriskie Point (1970)
Continuavano a chiamarlo Trinità (1971)
The Godfather (1972)
The Holy Mountain (1973)
Carrie (1976)
Alien (1979)
The Naked Gun (1988)
Tonari no Totoro (1988)
The Silence of the Lambs (1991)
Jurassic Park (1993)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Black Swan (2010)
The Tree of Life (2011)
Kun én film per regissør. Føler ikke heeelt at listen representerer min smak, da det ble alt for få titler fra feks. 60-tallet, mitt favoritt-tiår. Også er det en rekke regissører som feks. Allen, Bergman, Cocteau, Bunuel, Kieślowski, Kurosawa, Lynch, Rohmer, Scorsese, Truffaut osv. som generelt har et veldig høyt nivå, men jeg kanskje ikke har én soleklar favoritt av.
Skipper, believe it or not, there's a little Kong!
Alien
The Terminator
The Shining
Twelve Monkeys
The Empire Strikes Back
The Fellowship of the Ring
Ronin
The Good, the Bad and the Ugly
Eyes Wide Shut
Rambo: First Blood
The Big Lebowski
Die Hard
The Thing (Carpenter)
Michael Clayton
Back to the Future part II
Groundhog Day
Snatch
Batman Begins
The Bourne Supremacy
The Matrix Reloaded
The Terminator
The Shining
Twelve Monkeys
The Empire Strikes Back
The Fellowship of the Ring
Ronin
The Good, the Bad and the Ugly
Eyes Wide Shut
Rambo: First Blood
The Big Lebowski
Die Hard
The Thing (Carpenter)
Michael Clayton
Back to the Future part II
Groundhog Day
Snatch
Batman Begins
The Bourne Supremacy
The Matrix Reloaded
Kjapt slengt sammen. Garantert glemt noen filmer som kunne erstattet andre.
Holy Mountain
Cannibal Holocaust
Mask of s***n
Martyrs
Profondo Rosso
Les Diables
Zombie II/City of the Living Dead/The Beyond (klarer ikke velge)
Serbian Film
Suspiria
Planet of the Apes
The Tennant
Arlington Road
Le Orme
Haute Tension
Who Saw Her Die?
El Topo
Isslottet
The Thing
Darkstar
Soylent Green
Holy Mountain
Cannibal Holocaust
Mask of s***n
Martyrs
Profondo Rosso
Les Diables
Zombie II/City of the Living Dead/The Beyond (klarer ikke velge)
Serbian Film
Suspiria
Planet of the Apes
The Tennant
Arlington Road
Le Orme
Haute Tension
Who Saw Her Die?
El Topo
Isslottet
The Thing
Darkstar
Soylent Green
I tilfeldig rekkefølge. Jeg har sett omtrent 600 filmer og jeg tipper minst 90% av dem er mainstream. Jeg tipper også at minst 90% er fra etter 1984. Ikke noen stor filmnerd akkurat.
Jurassic Park
Forrest Gump
Back To The Future
Terminator 2
In Bruges
Falling Down
The Shawshank Redemption
The Rock
Dawn Of The Dead (2004)
Inception
Pirates Of The Caribbean (den første)
The Return Of The King
The Empire Strikes Back
My Cousin Vinny
Hot Shots! Part Deux
Fjols Til Fjells
The Incredibles
How To Train Your Dragon
The Lion King
The Secret Of Kells
Jurassic Park
Forrest Gump
Back To The Future
Terminator 2
In Bruges
Falling Down
The Shawshank Redemption
The Rock
Dawn Of The Dead (2004)
Inception
Pirates Of The Caribbean (den første)
The Return Of The King
The Empire Strikes Back
My Cousin Vinny
Hot Shots! Part Deux
Fjols Til Fjells
The Incredibles
How To Train Your Dragon
The Lion King
The Secret Of Kells
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Poser
- Posts: 256
- Joined: 05 Apr 2004, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Her er noen av mine favorittfilmer, mulig jeg har glemt noen.
I ingen bestemt rekkefølge:
Independence Day
Casino
Braveheart
Pulp Fiction
The Dark Knight
The Matrix
The Shining
Oldboy
Akira
Lord Of The Rings (alle)
Star Wars (alle)
Sling Blade
Predator
Alien
Conan
Anchorman
Clerks
The Godfather
The Big Lebowski
I ingen bestemt rekkefølge:
Independence Day
Casino
Braveheart
Pulp Fiction
The Dark Knight
The Matrix
The Shining
Oldboy
Akira
Lord Of The Rings (alle)
Star Wars (alle)
Sling Blade
Predator
Alien
Conan
Anchorman
Clerks
The Godfather
The Big Lebowski
Heavy Metal
Loud as it can be
Loud as it can be
-
- Rocker
- Posts: 932
- Joined: 21 Aug 2003, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Har satt CHECK ved filmer som jeg har gitt 8/10 eller høyere da jeg så dem.
Så 12/20 filmer har vi felles her. De jeg ikke har skrevet noe på (bourne, matrix, the thing) liker jeg også. Og de jeg ikke har sett står på se-lista mi fordi jeg tror jeg kommer til å like dem godt. Så da er vi oppe i sånn cirka 17-18 filmer av dine favoritter som jeg (potensielt) liker meget godt?Tenebres wrote:Alien CHECK
The Terminator CHECK
The Shining CHECK
Twelve Monkeys CHECK
The Empire Strikes Back CHECK
The Fellowship of the Ring CHECK
[ikke sett] Ronin
[ikke sett] The Good, the Bad and the Ugly
Eyes Wide Shut CHECK
Rambo: First Blood CHECK
[drittfilm] The Big Lebowski
Die Hard CHECK
The Thing (Carpenter)
[drittfilm] Michael Clayton
Back to the Future part II CHECK
[ikke sett] Groundhog Day
Snatch CHECK
Batman Begins CHECK
The Bourne Supremacy
The Matrix Reloaded
-
- Poser
- Posts: 223
- Joined: 24 May 2012, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Fight Club
The Usual Suspects
Ravenous
Gladiator
The Good, the Bad and the Ugly
Goodfellas
North by Northwest
The Shawshank Redemption
Das Boot
Twelve Monkeys
Alien
Unce Upon a Time in the West
The Devil's Rejects
North Face (Nordwand)
Se7en
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
True Romance
Natural Born Killers
The Matrix
Butch Cassidy and the Sundance Kid
De jeg kom på akkurat nå. Kan sikkert bytte ut noen om jeg tenker meg godt om, men tror jeg kan stå inne for den der.
The Usual Suspects
Ravenous
Gladiator
The Good, the Bad and the Ugly
Goodfellas
North by Northwest
The Shawshank Redemption
Das Boot
Twelve Monkeys
Alien
Unce Upon a Time in the West
The Devil's Rejects
North Face (Nordwand)
Se7en
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
True Romance
Natural Born Killers
The Matrix
Butch Cassidy and the Sundance Kid
De jeg kom på akkurat nå. Kan sikkert bytte ut noen om jeg tenker meg godt om, men tror jeg kan stå inne for den der.
Urangert:
Lotr trilogien
The big lebowski
Fear and loathing in Las vegas
Gudfaren 1
Gudfaren 2
Alien 1
Snatch
Taxi driver
The sting
L.A Confidential
The 9th gate
The shawshank redemption
Scarface
Fargo
Seven
Indiana Jones trilogien
Pulp fiction
Deliverance
The ghost writer
Pans Labyrinth
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lotr trilogien
The big lebowski
Fear and loathing in Las vegas
Gudfaren 1
Gudfaren 2
Alien 1
Snatch
Taxi driver
The sting
L.A Confidential
The 9th gate
The shawshank redemption
Scarface
Fargo
Seven
Indiana Jones trilogien
Pulp fiction
Deliverance
The ghost writer
Pans Labyrinth
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Belieber
- Posts: 34
- Joined: 08 Jan 2007, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Come and See
Stalker
Apocalypse Now!
Goodfellas
Platoon
Gjøkeredet
Kikujiros Sommer
Stand By Me
A scene At The sea
Memories of murder
Rambo:First Blood
Dead Presidents
Easy Rider
Deer Hunter
Lilja 4-ever
f*****g Åmål
Casino
Heat
Trainspotting
Pusher
20 filmer jeg liker godt hvertfall.
Stalker
Apocalypse Now!
Goodfellas
Platoon
Gjøkeredet
Kikujiros Sommer
Stand By Me
A scene At The sea
Memories of murder
Rambo:First Blood
Dead Presidents
Easy Rider
Deer Hunter
Lilja 4-ever
f*****g Åmål
Casino
Heat
Trainspotting
Pusher
20 filmer jeg liker godt hvertfall.