Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Amber Asylum

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Outer dark.....

Frozen in Amber 1996
1
33%
The Natural Philosophy of Love 1997
1
33%
Songs of Sex and Death 1999
0
No votes
The Supernatural Parlour Collection 2000
0
No votes
GardenOfLoveAutonomySuiteStillPoint 10" vinyl EP 2005
0
No votes
Garden of Love EP 2006
0
No votes
Still Point 2007
1
33%
Bitter River 2009
0
No votes
LiveInWroclaw LP 2012
0
No votes
 
Total votes: 3
User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Amber Asylum

Post by Veadtuck »

"For more than 15 years now, Amber Asylum from San Francisco have been forging a style which is hard to pinpoint, described by multi-instrumentalist Kris Force, the artistic leader of a shifting pool of studio- and live-musicians, as a mixture between Neoclassic and Dark Ambient with hints at Neofolk, Industrial and Doom Metal. Right from the beginning, sinister string-arrangements and female vocals in combination with dragging rhythms of the hypnotic kind have been the main characteristics of Amber Asylum, which according to the band tackle the core of being and achieve a cathartic effect."

Fra Wikipedia:
"Amber Asylum is a highly variable San Francisco-based music group that serves as a platform for composer, singer, and multi-instrumentalist Kris Force. Other members and performers have included Steve Von Till (Neurosis), Annabel Lee, Martha Burns, Charlotte Bolster, long-time collaborator Jackie Perez Gratz (Grayceon/Giant Squid/Asunder), Erica Stoltz (Lost Goat), Wendy Farina, Lorraine Rath (The Gault/Worm Ouroboros), Sarah Schaffer (Weakling), John Cobbet (Hammers of Misfortune/Ludicra), Eric Wood (Man Is The Bastard, Bastard Noise), Leila Abdul Rauf (Saros), Chiyo Nukaga (Noothgrush/Graves At Sea), Sigrid Sheie (Hammers of Misfortune), and Sarah Brady.
Amber Asylum's music is generally within the neoclassical or dark ambient genres, and it tends towards the romantic, introspective, and brooding. Violin and cello are the dominant instruments
."

Har fulgt de siden første plata "Frozen in Amber" etter at jeg leste om den i Nordic Vision i hin hårde dager, da den ble skamrost av Sigurd. Takk for den. Bare jeg som liker de her?

Platene synes har vært bra i det store hele, selv om jeg var på nippet å falle av lasset rundt Garden of Love, men Still Point og Bitter River er solide plater som fikk meg tilbake igjen.

Noen videos:
Volcano Suite (Frozen in Amber)
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Black Sabbath (The Supernatural Parlour Collection)
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Outer Dark - (Still Point)
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Joringa & Joringal (The Natural philosophy of Love)
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Liker dette prosjektet. Lenge siden jeg har hørt på det da, må gjøre det neste gang jeg er i den type stemning. Ca annenhver søndag. Bare hørt de gamle sakene da. Damn, så mye man må sjekke ut.


User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

helt sykt mye å sjekke ut hele tiden...tar aldri stopp! En evig hatefull, men likevel gledelig greie. :mrgreen:

Eneste skiva jeg har er den Still Point.. Diggbare greier. Skulle gjerne hatt/funnet mer skiver, og helst på vinyl. Er vel meget limiterte, selv cd utgavene..

Hvor handler man snacks? Sist var det fra paradigmas recordings eller noe.. Har falt litt av lasset av hva dem gir ut..

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Du kan jo begynne på hjemmesiden...der er den nyeste, og limiterte, Live In Wroclaw LPn å kjøpe + en del av de eldre CDne og en del annet.
AmberAsylum.com/store

Og så har de nå signa til Prophecy Productions, som skal gi ut andre, tredje og fjerde plata på nytt igjen...om det blir på vinyl vet jeg ikke noe om.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Sweeet!

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Du kan jo spørre Kris om vinyl når du bestiller ;).

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

Veadtuck wrote:

Har fulgt de siden første plata "Frozen in Amber" etter at jeg leste om den i Nordic Vision i hin hårde dager, da den ble skamrost av Sigurd. Takk for den. Bare jeg som liker de her?

Platene synes har vært bra i det store hele, selv om jeg var på nippet å falle av lasset rundt Garden of Love, men Still Point og Bitter River er solide plater som fikk meg tilbake igjen.

Bladde tilfeldigvis gjennom det samme nummeret av Nordic Vision her om dagen, og fikk lyst til å sjekke det ut. Har kjøpt "Frozen in Amber" på CD nå, og synes det er riktig så behagelig å høre på. Digg musikk å jobbe til.


User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Hørt en del, men sporadisk uten å finne aktuelle plater. Mye kult. Outer dark over her er brillefin.

Har stadig tenkt å høre skiva hu slapp sammen med Jarboe, men har ikke kommet så langt (4 år siden).

:moon:

User avatar

Topic author
Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Vanskelig å velge feil plate med Amber Asylum. Men Frozen in Amber, The Supernatural Parlour Collection og Bitter River er vel et ørlite hakk bedre som introduksjon.

Outer Dark er magisk, ja.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Image

Mer info på live forumet..
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Locked Previous topicNext topic