Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Platebutikkens død.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Platebutikkens død.

Post by Vorax »

http://touch.h-avis.no/Platekompaniet_l ... -3356.html

Før jul måtte Norges siste Music box platebutikk legge ned, ikke fordi den gikk dårlig, men fordi senterledelsen ved Oasen storsenter i Haugesund ikke ville fornye kontrakten fordi butikken ikke passet inn i profilen. I dag kom nyheten om at også platekompaniet i haugesund legger ned fordi butikken ikke passer inn i Amandasenterets profil. j****g usaklig spør du meg. En ting er at salget av cd har stupt, men butikkene burde fått fortsatt så lenge det gikk rundt.

Nå har vi kun Shabby igjen i haugesund. Hvordan står det til i andre byer?

http://touch.h-avis.no/Platekompaniet_l ... -3356.html




Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Har én platekompaniet i Stavanger, en på kvadrat i Sandnes. Ikke mange år siden det var greit utvalg av sjapper her i byen.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Platekompaniet på Gjøvik og Musikkverket på Hamar. Sistnevnte er den beste av de to.

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Rockline, en oldtimer i Kristiansand, stenger dørene på øyeblikket, de har opphørssalg nå. Begynte å handle der når jeg flyttet hit i 88, så vemodig, men samtidig er det jo et faktum at når kundemassene uteblir forsvinner poenget med å ha butikk.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

yngve wrote:Rockline, en oldtimer i Kristiansand, stenger dørene på øyeblikket, de har opphørssalg nå. Begynte å handle der når jeg flyttet hit i 88, så vemodig, men samtidig er det jo et faktum at når kundemassene uteblir forsvinner poenget med å ha butikk.
Jeg hadde meg alltid en tur innom der når jeg var på besøk i kristiansand. Nå er det vel kun Platekompaniet igjen hos dere også, og den ligger vel på sørlandssenteret.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Platekompaniet i Thomas Angells gt. er vel det eneste stedet som selger musikk i Trheim? En butikk prøvde seg i Nordre, en prøvde seg på KBS-senteret, men alt gikk under. f**n speike som jeg savner Åge og Rockin'.

Edit: Nei, Platekompaniet holder vel fortsatt til på City Syd på Tiller.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Udunpute wrote:Platekompaniet i Thomas Angells gt. er vel det eneste stedet som selger musikk i Trheim? En butikk prøvde seg i Nordre, en prøvde seg på KBS-senteret, men alt gikk under. f**n speike som jeg savner Åge og Rockin'.
Hva med Big Dipper Trondheim og Aftermath? Det er jo nisjesjapper som ser ut til å holde stand.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Aftermath glemte jeg helt av. Big Dipper også forsåvidt, ettersom jeg aldri har kjøpt en vinyl. Har Aftermath forresten like suverene åpningstider på lørdagene? 12:20-14:50 var originalt.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Hønefoss: siste platebutikk forsvant for ett eller to år siden.

Bergen: 2xPlatekompanier, 2xbruktbutikker, Rocade, Apollon, Playcom i Åsane.

En annen trend til platebutikker er jo at platebutikker ikke lenger er rene platebutikker, siden ingen kan leve på plater lenger. Platekompaniet har utvidet med spill, film, TV-serier og bøker. DVD-galleriet har utvidet med både spill og egen godteavdeling. Apollon har utvidet med bar.

User avatar

Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morten. »

Den eneste platebutikken jeg bruker er neseblod. Så personlig gjør det meg ikke så mye. Savner ikke å gå i videosjappa heller. Men hadde alle nettdistroer blitt lagt ned, da hadde jeg blitt frustrert... Typiske mainstream musikk-forretninger hadde aldri særlig mye jeg var interessert i utgangspunktet.

User avatar

thorel
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

MikkelRev wrote:DVD-galleriet har utvidet med både spill og egen godteavdeling.
Hvor er dette? Saklig blanding

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

thorel wrote:
MikkelRev wrote:DVD-galleriet har utvidet med både spill og egen godteavdeling.
Hvor er dette? Saklig blanding
Knarvik.

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Udunpute wrote:Aftermath glemte jeg helt av. Big Dipper også forsåvidt, ettersom jeg aldri har kjøpt en vinyl. Har Aftermath forresten like suverene åpningstider på lørdagene? 12:20-14:50 var originalt.
Virker egentlig til å være: fra når jeg gidder til når jeg gidder, avslappet opplegg.

Her i byen er det lenge siden siste platesjappa la på røret, kun på bensinstasjoner og Coop det selges sånt noe nå, med det utvalget det medfører.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

MikkelRev wrote:Hønefoss: siste platebutikk forsvant for ett eller to år siden.

Bergen: 2xPlatekompanier, 2xbruktbutikker, Rocade, Apollon, Playcom i Åsane.

En annen trend til platebutikker er jo at platebutikker ikke lenger er rene platebutikker, siden ingen kan leve på plater lenger. Platekompaniet har utvidet med spill, film, TV-serier og bøker. DVD-galleriet har utvidet med både spill og egen godteavdeling. Apollon har utvidet med bar.
Har vi to bruktbutikker nå? Samleren og hvem andre?
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Onkel Ond wrote:
Udunpute wrote:Aftermath glemte jeg helt av. Big Dipper også forsåvidt, ettersom jeg aldri har kjøpt en vinyl. Har Aftermath forresten like suverene åpningstider på lørdagene? 12:20-14:50 var originalt.
Virker egentlig til å være: fra når jeg gidder til når jeg gidder, avslappet opplegg.

Her i byen er det lenge siden siste platesjappa la på røret, kun på bensinstasjoner og Coop det selges sånt noe nå, med det utvalget det medfører.
Bakgrunnen for lørdagsåpningstida var såvidt jeg husker at det egentlig skulle være åpent fra 12-15, men ettersom den som skulle åpne gjerna mista trikken som kom 11:50 ble det åpna ved neste avgang istedet. Og 14:50-trikken måtte en jo rekke, så da ble det stengt litt tidligere.
Men veldig sjarmerende sjappe med imponerende stort utvalg på de veldig, veldig få kvadratene de har.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Enig i det, er alltid innom når jeg er i Trondheim.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Udunpute wrote:
Onkel Ond wrote:
Udunpute wrote:Aftermath glemte jeg helt av. Big Dipper også forsåvidt, ettersom jeg aldri har kjøpt en vinyl. Har Aftermath forresten like suverene åpningstider på lørdagene? 12:20-14:50 var originalt.
Virker egentlig til å være: fra når jeg gidder til når jeg gidder, avslappet opplegg.

Her i byen er det lenge siden siste platesjappa la på røret, kun på bensinstasjoner og Coop det selges sånt noe nå, med det utvalget det medfører.
Bakgrunnen for lørdagsåpningstida var såvidt jeg husker at det egentlig skulle være åpent fra 12-15, men ettersom den som skulle åpne gjerna mista trikken som kom 11:50 ble det åpna ved neste avgang istedet. Og 14:50-trikken måtte en jo rekke, så da ble det stengt litt tidligere.
Men veldig sjarmerende sjappe med imponerende stort utvalg på de veldig, veldig få kvadratene de har.
Butikken må jo være en drøm for rullestolbrukere :wink:

Haavard m. familie er det for øvrig bare godt å si om. Fin gjeng!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Platekompaniet er jo bare p**s. Kan finne noe i byen av og til, og det er helt ok om man vil ha en nyhet på dagen den er ute(gjelder kun populære artister), men til alt annet er de ubrukelige om det ikke gjelder filmer og spill.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

For en del år siden var det tre-fire platebutikker i Hønefoss, nå er det ingen. Men den siste sjappa hadde meget begrenset utvalg og dyre priser. Men jeg savner allikevel å kunne høre på cder like etter man har kjøpt den i stedet for å vente på at de dukker opp i posten.
Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

MARDVK wrote:Platekompaniet er jo bare p**s. Kan finne noe i byen av og til, og det er helt ok om man vil ha en nyhet på dagen den er ute(gjelder kun populære artister), men til alt annet er de ubrukelige om det ikke gjelder filmer og spill.
Når det kommer til musikk er jeg helt enig. Det er lenge siden platekompaniet her har tatt inn metalnyheter av interesse, unntaket er vinyl hvor de har et ganske bra utvalg. Ikke det at det hjelper, for prisene er hinsides. PK har gode tilbud på film og serier, men jeg kan ikke huske sist jeg handlet en film. Imidlertid syns jeg det er tragisk at leiekontrakten skal sies opp av senteret fordi PK ikke passer inn lengre. Music box som led samme skjebne tok inn mye metall og var en meget oppegående platebutikk.

Ellers har vi shabby som er en god gammel platebutikk med tonnevis av brukt vinyl og en god del bra nyheter. Inidlertid handler jeg alt på nett selv om jeg stadig vekk tenker at jeg bør støtte opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Locked Previous topicNext topic