Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Game of Thrones

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Game of Thrones

Post by Slynt »

Da er det duket klart for sesong fem, jeg kjenner jeg er veldig skeptisk nÄ som hardcore fan av bÞkene, men spent likevel.
Fire fÞrste episodene har lekket, som bÄde Aftenposten og VG melder.
Image

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

jess, kommer pÄ tv imorgen. Beveger seg lengre & lengre vekk fra bÞkene? Jeg begynte pÄ bok 1 etter Ä ha sett sesong 1, men gadd ikke Ä fortsette nÄr det er sÄpass med forskjeller sÄ ble det alt for forvirrende ;)

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Hehe, den vrien har jeg ikke vĂŠrt borti fĂžr :)
MÄ si bÞkene er veldig mye bedre, men liker forsÄvidt serien ogsÄ, men de beveger seg til tider sÄ langt ut at det nesten ikke blir en alternativ versjon en gang.
Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Tv-serien er helt utrolig mye bedre enn bÞkene. Jeg leste den fÞrste boka for ti Är siden, og syns den var temmelig uengasjerende. Men sÄ plutselig kom serien og bÄde klargjorde plott og ga liv til skyggene av noen karakterer.

Jeg har lest bÞkene nÄ som serien har kommet, men er pÄ nippet til Ä gi opp halvveis i A Feast For Crows. PÄ 450 sider kan handlinga oppsummeres med fem setninger. Hvis jeg mÄ lese "they broke their fast" igjen blir jeg gal.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Synes au at tvserien langt pÄ vei overgÄr bÞkene.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Sitter foran skjermen og HÆ®er til tider.. mye som jeg ikke husker har skjedd i bþkene etc... haha... jaja, mye dþdpartier. Trenger mer vold. Bþkene er enkelte ganger langdryge. Serien bþr ikke bli slik.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Udunpute wrote:Men sÄ plutselig kom serien og bÄde klargjorde plott og ga liv til skyggene av noen karakterer.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Hey ho, it's a pirate's life for me!
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

BĂžkene er kjekke. TV-showet er kjedeleg.
Signatur

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

BÞkene er sikkert bedre, men nÄr de er sÄpass forskjellig fra hverandre blir det litt kaos. Leser kanskje bÞkene nÄr serien er ferdig pÄ fjernsyn.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Er vel bare Ä lese, spesielt siden ses.6 og utover vil ha handling som ikke er skrevet av forfatteren. ForÞvrig en grei fÞrsteepisode, mye som skal oppsummeres. GÞy Ä vente i en mnd pÄ ep.5, dere som laster ned?
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Det mÄ jo du ogsÄ.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Badam-PSCH
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Bija wrote:
Udunpute wrote:Men sÄ plutselig kom serien og bÄde klargjorde plott og ga liv til skyggene av noen karakterer.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Fint Ä kunne underholde. Men seriÞst, bÞkene har sÄ mange sidekarakterer en aldri fÄr bli kjent med, eller lÊrer Ä kjenne. I tillegg har serien stÄtt for noen av de absolutt beste replikkvekslingene i hele historia, nettopp fordi den kan ta seg friheter fra fÞrstepersonsnarrativet.
Eksempel: hvem f**n er egentlig Varys i bĂžkene? Hvilke karaktertrekk har egentlig Tywin? Selv ikke Joffrey blir beskrevet nok til at jeg klarte Ă„ bry meg nevneverdig. Martin har gode fortelleregenskaper, men sliter med Ă„ formidle dem.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Udunpute wrote:Martin har gode fortelleregenskaper...
Dette har gÄtt meg hus forbi, sÄ jeg fÄr vel bare ta ditt ord for det.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Udunpute wrote:Fint Ä kunne underholde. Men seriÞst, bÞkene har sÄ mange sidekarakterer en aldri fÄr bli kjent med, eller lÊrer Ä kjenne. I tillegg har serien stÄtt for noen av de absolutt beste replikkvekslingene i hele historia, nettopp fordi den kan ta seg friheter fra fÞrstepersonsnarrativet.
Eksempel: hvem f**n er egentlig Varys i bĂžkene? Hvilke karaktertrekk har egentlig Tywin? Selv ikke Joffrey blir beskrevet nok til at jeg klarte Ă„ bry meg nevneverdig. Martin har gode fortelleregenskaper, men sliter med Ă„ formidle dem.
Mmmmm, Martin er jo suveren nettopp nÄr det gjelder Ä beskrive personene. Nei, bakgrunnskarakterene - og da mener jeg virkelig bakgrunn, sÄnne som Jhalabhar Xho, Vayon Poole etc. - fÄr kanskje en setning eller to, men alle du nevner - Varys, Tywin, Joffrey - er jo godt beskrevet, blant annet gjennom andre folks tolkninger av dem.

TV-seriens versjoner er flatere enn bokversjonene, spesielt Tywin. Finnes mange andre bÞker som ikke har sÄ god karakterbygging som 'A Song of Ice and Fire'. For ikke Ä snakke om at hvert kapittel faktisk er fra en karakters synsvinkel, med alt det medfÞrer. Et Sansa-kapittel er grunnleggende annerledes enn et Tyrion-kapittel, nettopp fordi karakterene, som inhabile vitner, er sÄ sterke.

SÄ det sÄ.
Image

User avatar

Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leif »

DarthVidar wrote:GÞy Ä vente i en mnd pÄ ep.5, dere som laster ned?
Venta pÄ flere kapitler med bl.a. Tyrion og Jon Snow fra det hersens Är 2000 til 2011. En mÄned er mindre enn ingenting.

Siden jeg sparer min begrensede viljestyrke til ting som faktisk betyr noe har jeg selvsagt sett de lekkede episodene allerede, og kan bare si at goddamn, nÄ gÄr serien helt klart sine egne veier fram mot en eventuell avslutning.

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Har sett de jeg ogsÄ. Synes ep1 er bra mens 2-4 var de kjipeste episodene i serien sÄ langt.
Image

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Ikke for Ä tvÊre pÄ dette, men episode 3 er jo et eksempel pÄ hvor mye bedre historiefortellere Benioff og Weiss er enn Martin.

Spoilers to follow:









At Sansa gifter seg med Ramsay gir enormt mye mer mening. Jeg mener, hvem f**n er Jeyne Pool i den store (eller lille) sammenhengen i denne historia? Og Hardyng-karakteren Littlefinger vil gifte bort Sansa til blir jo knapt kommunisert overhodet.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Locked Previous topicNext topic