Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Christopher Nolans beste film?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken er best?

Following (1998)
1
3%
Memento (2000)
8
25%
Insomnia (2002)
1
3%
Batman Begins (2005)
1
3%
The Prestige (2006)
7
22%
The Dark Knight (2008)
4
13%
Inception (2010)
3
9%
The Dark Knight Rises (2012)
0
No votes
Interstellar (2014)
7
22%
 
Total votes: 32
User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Re: Christopher Nolans beste film?

Post by Tenebres »

Haha ja du den Batman Begins-filmen har jeg ikke sett på minst 20 år så det kan godt stemme :D

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Ikke bare deg jeg siktet til. At Sumo f.eks kan ha det synet han forfekter i en post på forrige side om at det ikke er noenting av interesse i The Dark Knight, men slenger på bordet en 8/10 til BB er ekstremt merkelig, all den tid absolutt alt fungerer bedre i TDK (regi, story, pacing etc) og det knapt er noen av disse kaotisk filmet slosscenene i det hele tatt her. [langkrøkketesetning]

I tillegg satt jeg meg ned med forventningen om at jeg kom til å syns at Heath Ledger ikke var så bra som jeg husket i rollen som Joker og at prestasjonen hans i beste fall var overvurdert (siden han kreperte kort tid etter). Der tok jeg skammelig feil. Han er kaos personfisert og jeg kan vanskelig se for meg noen klare å gjøre Jokeren like bra som ham.

Tre innvendinger mot TDK: 1. At de bare MÅ ha en biljakt-scene med, samma f**n, sjøl om den her er mer rettferdiggjort og "logisk" enn i BB. 2. Tøffingstemmen til Batman, som er så badass at den akkurat tangerer linja for parodisk. 3. Forvandlingen til Harvey Dent. Jeg kjøper den ikke helt (det psykologiske aspektet).

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

4. Chris Nolans kvalmende pompøsitet.
5. Flau fergescene.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

På hvilken måte er den kvalmende? Nå forutsetter jeg at du liker superheltfilmer i utgangspunktet og er med på premissene et slikt univers opererer med.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Det gjør jeg iofs ikke, men pompøsiteten hans er med i de fleste filmene.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Nå har jeg ikke sett Following eller Insomnia og kjenner ikke innholdet heller, men bortsett fra Memento forutsetter resten av filmene en viss grad av pompøsitet slik jeg ser det. Memento fremstår ikke som pompøs, så vidt jeg husker, men minnet er en forrædersk ting, så det kan være jeg husker feil.

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

brodie wrote:pompøsiteten hans er med i de fleste filmene.
Ville ikke hatt det på noen annen måte.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst


notafan
Belieber
Belieber
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2013, 21:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by notafan »

Interstellar er den beste.

Batman Begins og The Dark Knight var også bra om man ser bort fra selve Batman som var like kjedelig som vanlig.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

VonMünchhausen wrote:Ikke bare deg jeg siktet til. At Sumo f.eks kan ha det synet han forfekter i en post på forrige side om at det ikke er noenting av interesse i The Dark Knight, men slenger på bordet en 8/10 til BB er ekstremt merkelig, all den tid absolutt alt fungerer bedre i TDK (regi, story, pacing etc) og det knapt er noen av disse kaotisk filmet slosscenene i det hele tatt her. [langkrøkketesetning]

I tillegg satt jeg meg ned med forventningen om at jeg kom til å syns at Heath Ledger ikke var så bra som jeg husket i rollen som Joker og at prestasjonen hans i beste fall var overvurdert (siden han kreperte kort tid etter). Der tok jeg skammelig feil. Han er kaos personfisert og jeg kan vanskelig se for meg noen klare å gjøre Jokeren like bra som ham.

Tre innvendinger mot TDK: 1. At de bare MÅ ha en biljakt-scene med, samma f**n, sjøl om den her er mer rettferdiggjort og "logisk" enn i BB. 2. Tøffingstemmen til Batman, som er så badass at den akkurat tangerer linja for parodisk. 3. Forvandlingen til Harvey Dent. Jeg kjøper den ikke helt (det psykologiske aspektet).
Greien for min del er at Batman Begins er underholdende hele veien og har en god rytme mens TDK er ganske langdryg med noen gode scener. Siste Batman på sin side er drittkjedelig på hele linjen i tillegg til å være latterlig (de ovedrevne emo-scenene, de gamle klisjéene som jeg trodde hadde forsvunnet i 1986, den wtf-historien, Bane, osv.).

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Det høres ut som du har forvekslet BB med TDK, for det er jo tvert om. Hele opplegget med de flashbackene til barndommens hans er jo uberkleint og langdryge. Ellers er jo pacinga i BB også av den mer uttværende typen, som om det gjør filmen mer ettertenksom og alvorlig. Og hele greia med at han i voksen alder fortsatt er så j****g forpint og tynget av skyld virker usannsynlig. Og opplæringa hos den der mørkeklanen er jo også pinlig. Og det "dramatiske" klimakset med toget på vei mot wayne tower!? BLÆÆÆH... osv... Jo mer jeg tenker på det, jo mer bedriten blir BB, det er ikke tilfellet med TDK.

Jeg våger påstanden at om du hadde sett disse to filmene på nytt rett etterhverandre, så hadde du funnet tilbake til fornuften.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

VonMünchhausen wrote:Det høres ut som du har forvekslet BB med TDK, for det er jo tvert om. Hele opplegget med de flashbackene til barndommens hans er jo uberkleint og langdryge. Ellers er jo pacinga i BB også av den mer uttværende typen, som om det gjør filmen mer ettertenksom og alvorlig. Og hele greia med at han i voksen alder fortsatt er så j****g forpint og tynget av skyld virker usannsynlig. Og opplæringa hos den der mørkeklanen er jo også pinlig. Og det "dramatiske" klimakset med toget på vei mot wayne tower!? BLÆÆÆH... osv... Jo mer jeg tenker på det, jo mer bedriten blir BB, det er ikke tilfellet med TDK.

Jeg våger påstanden at om du hadde sett disse to filmene på nytt rett etterhverandre, så hadde du funnet tilbake til fornuften.
Jeg har sett alle tre etter hverandre og kjedet meg bare mer og mer.

Du blander "pace" og historie. BB har en solid historie som bygges gradvis og er interessant/engasjerende hele veien. TDK er langdryg fordi den forsøker å gå alle veier samtidig og treffer sjelden blink. Det er som en sammensetning av mange små uinteressante historier som Nolan prøvde å binde sammen i etterkant. En film best egnet for ADHD-mennesker.

TDKR er en grå monolog som f**n meg aldri tar slutt.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Blander nok pace med noe, men mente ikke historien (sjøl om den også glatt kunne vært nevnt). Jeg tenkte mer på hvordan de filmer en scene, tempoet i den og hvor lenge den varer.

Det du sier om BB og solid historie/interessant/engasjerende opplever jeg gjelder TDK og ikke BB (som jeg syns prøver å gape over alt for mye og sjeldent treffer blink, og som allerede nevnt: hele barndomsbiten suger balle).

Vi enes dog om TDKR, det er da noe.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Nolan er en av mine absolutte favoritt-regissør. The Dark Knight er best, den er inne på min top 10. Alt fra Batman Begins til Interstellar er gull, fy f**n for en genial filmskaper!
Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Ivers
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 12 Dec 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ivers »

VonMünchhausen wrote:den der mørkeklanen
Big McLargehuge

Locked Previous topicNext topic