Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Christopher Nolans beste film?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken er best?

Following (1998)
1
3%
Memento (2000)
8
25%
Insomnia (2002)
1
3%
Batman Begins (2005)
1
3%
The Prestige (2006)
7
22%
The Dark Knight (2008)
4
13%
Inception (2010)
3
9%
The Dark Knight Rises (2012)
0
No votes
Interstellar (2014)
7
22%
 
Total votes: 32
User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Christopher Nolans beste film?

Post by Gorgar »

Jeg har ingen bestemt favorittregissør, men Nolan er helt klart en av dem. Samtlige filmer får 7/10 eller høyere, og det er ikke så verst etter ni filmer.

Hvilken er best? Jeg er usikker. Synes de tre første er de svakeste, og alle fra og med Batman Begins er egentlig en god kandidat til best. Skal tenke litt på det før jeg stemmer.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Han nærmer seg å være den mest overvurderte filmskaperen i historien. Få er dårlige, men 7/10 som du nevner virker å være taket hans.

Evighet siden jeg så Memento og Insomnia-remaken, så stemmer Prestige.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Beste: Batman Begins
Verste: Interstellar

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Interstellar var en maks kjip film, men musikken er det lite å si på. Vanskelig å mislike det minimalistiske orgelopplegget som Zimmer gikk for.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Interstellar var f**n meg sjef. The Prestige er den beste filmen, men hattescenen avslører for mye av plottet.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Per_Niel
Belieber
Belieber
Posts: 120
Joined: 18 Jun 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Per_Niel »

All hypen rundt han pleide å ødelegge min opplevelse av Nolans filmer - for han er virkelig ikke såå bra. Men nå som jeg har kommet over det, har han vokst på meg. Og jeg mener han er best nå, som han lager store box-office produksjoner, og har roet litt ned på banalitetene i de "j****g smarte" tidlige titlene.

Interstellar er min klare ener. Ja, det er lett å plukke den fra hverandre, og rakke ned på småting og logiske brister. Men den er og spekket med kvaliteter, og føles veldig grandios på en måte en ikke ser ofte i sci-fi sjangeren.
Skipper, believe it or not, there's a little Kong!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stemmer på Insomnia, jeg, med Memento som nr 2. The Prestige var grei nok å se en gang, men jeg syns den var noe langdryg. Av Batman-filmene er Batman Begins best, mens de to andre holdt egentlig å se en gang. De nyeste har jeg ikke sett. Mulig jeg har sett Inception, men er ikke sikker.
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

M-77 wrote:Interstellar var en maks kjip film, men musikken er det lite å si på. Vanskelig å mislike det minimalistiske orgelopplegget som Zimmer gikk for.
Zimmer redder også i stor grad Inception, som ikke er direkte kjip men kunne vært betraktelig bedre. Musikken derimot, fy f**n.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Following (9/10), Memento (8/10), Batman Begins (8/10) og The Prestige (8/10) i den rekkefølgen. Resten av filmene hans synes jeg er skikkelig kjipe.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Langt i fra noen fan av mannen. Tvert i mot med tanke på de kjipe Interstellar (4/10) og Inception (5/10). Men Memento er fet (8/10), så den får min stemme.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Rangering:

Memento
The Dark Knight Rises
Inception
Batman Begins
Interstellar
The Dark Knight
The Prestige
Following
Insomnia.

Alle får terningkast fire eller mer.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

sumostig wrote:Following (9/10), Memento (8/10), Batman Begins (8/10) og The Prestige (8/10) i den rekkefølgen. Resten av filmene hans synes jeg er skikkelig kjipe.
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å like Batman Begins så godt, for så å synes de andre to er skikkelig kjipe, så denne må du nesten forklare.

8/10 til alle tre fra meg, forresten. Skikkelig jevn og god trilogi, og det er vanskelig å si hvilken som er best.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Batman er best før han blir Batman.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Gorgar wrote:Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å like Batman Begins så godt, for så å synes de andre to er skikkelig kjipe, så denne må du nesten forklare.
Jeg kan prøve å forklare sumostigs meget fornuftige karakterer med å si at de to andre Batman-filmene er drittlange mens det knapt skjer en dritt. Særlig den siste, som i tillegg inneholder latterlige klisjéer på høyde med Karate Kid men uten den fete 80-talls musikken. Filmen hadde vært betraktelig bedre om den ble forkortet med en time (fjern griningen fra Wayne og Alfred f.e.) og om de hadde brukt denne låten når Bale fikser en knekket rygg med et par pullups og klatrer ut av hulen:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=9D-QD_HIfjA[/BBvideo]


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Gorgar wrote:Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å like Batman Begins så godt, for så å synes de andre to er skikkelig kjipe, så denne må du nesten forklare.
Du skjønner ikke det? Du skjønner vel heller ikke hvordan det er mulig å like de to første sesongene av Dexter godt, men samtidig mislike den tredje sesongen? Det er snakk om totalt forskjellige filmer, da spesielt Begins of de to andre. Joda, det er den første filmen i trilogien og alt det der, men det er jo en film som er betraktelig forskjellig fra de to andre.

Jeg finner enkelt og greit absolutt ingenting av interesse i og En, i mine øyne, uinspirert Bale, masse stusselige karakterer (Bane og Selina Kyle ROFL!) og sykt kjedelig kampkoreografi. Overkoreografert til tusen og med elendig utførelse. Jeg kjøper ikke et eneste slag eller spark. Alt er så sinnsykt kunstig og kjedelig.

Det bildet her oppsummerer The Dark Knight Rises veldig godt:
Image

Det absolutt verste jeg noensinne har sett på film. Det flyet der er så stygt og j****g at selv ikke The Asylum ville inkludert det i noen av deres filmer, selv ikke de verste av de verste. Ewk.

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Batman-filmen med Heath Ledger er ikkje så verst, men det er berre på grunn av han. Dei andre i trilogien er fullstendig krise. Stemma til Bane! Haha! Eg ler enno.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Per_Niel
Belieber
Belieber
Posts: 120
Joined: 18 Jun 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Per_Niel »

sumostig wrote:
Gorgar wrote:og sykt kjedelig kampkoreografi. Overkoreografert til tusen og med elendig utførelse. Jeg kjøper ikke et eneste slag eller spark. Alt er så sinnsykt kunstig og kjedelig.
Slosscener er generelt sett dritdårlige i dagens Hollywood-produksjoner, og synes det er litt merkelig å henge seg opp i dette, spesielt om du faktisk er fan av Begins. Det er jo en kjent sak at akkurat denne har blitt mye kritisert for j****g dårlige action-sekvenser. Det finnes jo faktisk ingen form for koreografi, og skuespillernes totale mangel på kampferdigheter prøves her desperat å skjules i ekstrem shaky cam, close ups, og quick cuts. I det skurkene er mørbanket har en faktisk ikke sett noe som helst.

Når det er sagt så har jeg ikke noe nært forhold til noen av disse Batman-filmene og ville hatt vanskeligheter med å velge en "favoritt" - men når det kommer til reinspekket action og koreografi synes jeg det er en tydelig utvikling i Nolans filmografi. Dette er spesielt tydelig i Inceptions tredje akt, som er en meget fornøyelig high concept heist film. Også litt morsomt at den kan faktisk kan minne litt om "On her Majesty's Secret Service".
Skipper, believe it or not, there's a little Kong!

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

sumostig wrote:
Gorgar wrote:Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å like Batman Begins så godt, for så å synes de andre to er skikkelig kjipe, så denne må du nesten forklare.
Du skjønner ikke det? Du skjønner vel heller ikke hvordan det er mulig å like de to første sesongene av Dexter godt, men samtidig mislike den tredje sesongen? Det er snakk om totalt forskjellige filmer, da spesielt Begins of de to andre. Joda, det er den første filmen i trilogien og alt det der, men det er jo en film som er betraktelig forskjellig fra de to andre.
Jeg skjønner heller ikke at du mener det er totalt forskjellige filmer. Interstellar og Following er totalt forskjellige filmer. Batman Begins og oppfølgerne er kun forskjellige ved at første halvdelen av BB er opprinnelseshistorien.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Kanskje den første halvdelen er den beste av hele Batman-trilogien?

Positivt overraskende at bare 1 av 21 foretrekker Verdens Fjerde Beste Film (tm).

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Har akkurat sett Batman Begins igjen. Skjønner heller ikke helt hvordan folk kan "geniforklare" den, men hate de to neste. De kunne glatt ha kutta filmen med 30 min og fortsatt hatt mer å gå på. OG slossinga i denne filmen er jo akkurat slik som Sumo forklarer at de to neste er.

Nei, her tror jeg det er noen som mener litt for mye ut fra gamle minner, gitt.

Locked Previous topicNext topic