Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Showtime – den beste TV-serie-kanalen anno 2015?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Showtime – den beste TV-serie-kanalen anno 2015?

Post by Runar »

Joda, sterke ord med tanke på HBO og deres legendariske serier som The Sopranos, The Wire og Rome. Men i dag har de ikke like mye bra. Flaggskipene Game of Thrones og True Detective er selvsagt der, samt kule serier som Silicon Valley og Togheterness. Girls og Veep kan vel også nevnes som serier de er kjente for som pågår nå.

Showtime derimot har også laget mye klassisk som Dexter, Californication og Weeds. Men de har i tillegg f******a mye bra som går nå for tiden, som Homeland, Shameless, House of Lies, Ray Donovan, The Affair, Penny Dreadful, Episodes, Masters of Sex og Happyish. For å ikke snakke om at Twin Peaks snart kommer på Showetime.

Det jeg i tillegg liker godt med kanalen er at jeg er ganske sikker på å like det neste de lager. Det er alltid høy og jevn kvalitet. Det er det ikke nødvendigvis med HBO. De kan skuffe.

Prøver meg på en kjapp TOPP 10-liste over kanalens serier:


1. Homeland 2011
2. Dexter 2006
3. Californication 2007
4. Ray Donovan 2013
5. Shameless 2011
6. Masters of Horror 2005
7. House of Lies 2012
8. Weeds 2005
9. Masters of Sex 2013
10. The Affair 2014

Synspunkter? Meninger? Favoritter?

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Det eneste på lista di jeg har sett , utenom noen episoder av Masters Og Horror er Dexter. Sistnevnte er en av mine favorittserier of all time.
Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

I stedet for årstall hadde det vært bedre med sesongnummer. Det er ikke alle som bryr seg eller vet hvilket år den og den sesongen kom ut. Homeland har aldri slått meg som vanvittig bra men sesong 2 likte jeg meget godt. Samme med Dexter sesong 2.
Breaking Bad er max knall fra start til slutt men blir bare bedre og bedre.

User avatar

Topic author
Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Årstallene er når serien startet og kun med på grunn av copy/paste fra IMDB. Dømmer som regel serier i sin helhet eller så langt jeg har sett, så har ikke med noen favorittsesong eller noe slikt. Selv om det kan variere veldig i en serie.

User avatar

Topic author
Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

UndeadFlowerKing wrote:Det eneste på lista di jeg har sett , utenom noen episoder av Masters Og Horror er Dexter. Sistnevnte er en av mine favorittserier of all time.
Om du digger Dexter tror jeg du kan like mange av de andre seriene til Showtime. Du vil merke visse fellestrekk i seriene deres.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Runar wrote:Årstallene er når serien startet og kun med på grunn av copy/paste fra IMDB. Dømmer som regel serier i sin helhet eller så langt jeg har sett, så har ikke med noen favorittsesong eller noe slikt. Selv om det kan variere veldig i en serie.
Ah OK, da misforstod jeg.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Av seriene du nevner er det egentlig bare Masters of Sex og The Affair jeg virkelig syns er bra. Dexter hadde en god førstesesong, resten var stort sett ræl. Californication var veldig underholdende i to-tre sesonger, så ble det patetisk. De to første sesongene av Homeland var topp, så mista de helt grepet på Carrie-karakteren.
Shameless er en amerikanisert versjon av den mye bedre britiske serien.

Penny Dreadful derimot, er en av de aller beste seriene som har kommet de siste åra.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Homeland er kusebra. Penny må jeg se til å begynne på når jeg er ferdig med TheStrain, skjønner jeg.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Topic author
Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Udunpute wrote:Av seriene du nevner er det egentlig bare Masters of Sex og The Affair jeg virkelig syns er bra. Dexter hadde en god førstesesong, resten var stort sett ræl. Californication var veldig underholdende i to-tre sesonger, så ble det patetisk. De to første sesongene av Homeland var topp, så mista de helt grepet på Carrie-karakteren.
Shameless er en amerikanisert versjon av den mye bedre britiske serien.

Penny Dreadful derimot, er en av de aller beste seriene som har kommet de siste åra.
Her er vi litt uenige ja. Bortsett fra Masters of Sex og The Affair, som er ganske undervurdert da jeg aldri hører noen snakk om den her til lands.

Synes Dexter er best i sesong 4. Califonication sto fint ut hele løpet, for min del. Homeland er kusebra, dog enig i at Carrie-karakteren går litt vel over styr. Også foretrekker jeg den amerikanske fremfor britiske versjonen av Shameless. Bare synes den generelt er bedre.

Penny Dreadful er bra, men ikke bra nok til å komme på Topp 10-listen min over Showtime-serier. For øyeblikket er den på 15. plass, like under The Tudors og før Nurse Jackie. Men har enda ikke begynt å se på sesong 2.


BUB
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 18 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BUB »

Penny dreadful synes jeg er utrolig bra, som om Carnivale og Dr Who skulle fått en baby. Gotisk horror med glitrende skuespillere og en kul story.

Et sleskap som har lagd overraskende mye bra er AMC. Mad men, Walking dead, Hell on wheels, Halt and catch fire... Pluss at de har flere spennende nyheter i vente.
Image

User avatar

Topic author
Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

BUB wrote: Et sleskap som har lagd overraskende mye bra er AMC. Mad men, Walking dead, Hell on wheels, Halt and catch fire... Pluss at de har flere spennende nyheter i vente.
AMC og FX er nok de beste innen for network ja. De kunne nesten vært kabel-TV, da det kun er nakenhet de begrenser seg på.

Locked Previous topicNext topic