Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Erna mÄ gÄ! - den blÄblÄ regjeringstrÄden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Erna mÄ gÄ! - den blÄblÄ regjeringstrÄden

Post by evilbanana »

Ny regjering fortjener ny trÄd! Post og diskuter Erna og Sivs siste pÄfunn her!

Image

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Early days, men kamelsvelgingen er godt i gang. SĂ„nn ellers har vi hatt HĂžyrestyre her i byen i drĂžyt 2 Ă„r og jeg har ikke merket noen forskjell, det meste som skjer skyldes tidligere gambling i Terrasaken...

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Sleeping Villager
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 18 Mar 2013, 20:57
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sleeping Villager »

Erna har fjerna 22,6 millioner av midlene til Mattilsynet.
Da blir det mer grĂžnt kjĂžtt i pĂžlsene. Ja, og lettere Ă„ mishandle dyra, da.

http://www.nationen.no/2013/11/13/norsk ... m/8362139/
http://www.ringblad.no/naringsliv/article6977114.ece


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Loler over de veike lakeikomentarene Erna har hatt om overvÄkingen og Snowden.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Jeg og, men det hadde garantert vĂŠrt like ille om Jense Mann hadde styrt skuta. :arrow: DLD

Image

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Man skal ikke glemme at jensemann og Arbeiderpartiet er kjipe nei!

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Tenkte det var greit Ä fÄ frem fÞr de blÄ/hvite downserne kommer og usakeliggjÞr diskusjonen.

HÄper det nÄ blir en ny offentlig debatt vedrÞrende DLD.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Sjansen for at det blir en ny offentlig debatt vedrÞrende DLD er liten. Uansett om det er rÞd-grÞnt eller blÄ-blÄtt er det stÞrste partiet i begge koalisjoner for DLD. NÄr kostnadene for DLD ble presentert for noen mÄneder siden var det nesten bare nevnt som notiser i de store avisene. Folk flest bryr seg veldig lite og svelger argumentasjonen "hvis du ikke har noe Ä skjule har du ikke noe Ä frykte".

Det er uansett for enkelt Ä omgÄ DLD. Hvis de greier til Ä fange opp noen andre enn de dummeste gjennom overvÄkingen blir jeg mektig imponert. NÄ skal vel uansett DLD testes i rettssystemet i flere land i EU fremover, sÄ det er jo bare Ä hÄpe at nok land finner det problematisk nok til at det blir stoppet sÄnn.

Livet er kort til Ă„ bli surt

User avatar

Lothar Schramm
Poser
Poser
Posts: 405
Joined: 01 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lothar Schramm »

Heikki HolmÄs foreslÄr kjÞttfri dag pÄ Stortinget:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 77154.html

- Ærlig talt. Hva er det med den mannen? Tordner Per Sandberg.

:-D

http://www.noposersplease.com
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo

"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

BlÄblÄmandag, blÄblÄveis, blÄblÄtoner, i det blÄblÄ, blÄblÄtt blod, blÄblÄ i ansiktet, blÄblÄkors, blÄblott til lyst, blÄblotter, bluesblues, handelsblÄblokkade.

The lime of the ancient marinade.

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

Terror_mit_uns wrote:

Loler over de veike lakeikomentarene Erna har hatt om overvÄkingen og Snowden.

Tack FRA for nordens sÀkerhet!

NSA har ikke behov for storstilte overvÄkningsaksjoner i Norge fordi USA fÄr utlevert 80 prosent av norsk digital trafikk gratis, fra Sverige.

Det er svenske Försvarets radioanstalt (FRA), lokalisert i Bromma utenfor Stockholm, som er amerikanernes brohode for avlytting og overvÄkning i Skandinavia. 20 prosent av danskenes nett- og telefontrafikk gÄr gjennom Sverige, over halvparten av den finske og baltiske trafikken, og hele 80 prosent av den norske trafikken. Selv store deler av norsk innenlandstrafikk rutes over Sverige.

All denne trafikken fanges opp, registreres og overvÄkes av svenske FRA, som i lovs form har i oppdrag Ä gjÞre dette. Det er spesielt den utenlandske, altsÄ ogsÄ norske, digitale trafikken som overvÄkes.

[...]

PÄ tross av kjennskapen til denne svÊrt omfattende svenske overvÄkningen av norsk kommunikasjon, samt kunnskap om at de samme dataene gis ufiltrert videre til amerikanske NSA og britiske GCHQ, har det ikke blitt gjort eller annonsert noen konkrete tiltak for Ä beskytte nordmenn mot datasnokingen som FRA-loven i Sverige Äpner for.

http://www.kureren.no/artikler/41090

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Det som suger mest fra denne regjeringa er uten tvil reservasjonsretten de skal innfÞre. Utrolig kjipt Ä hestehandle med saker som omhandler synet til et fundamentalistisk mindretall. Hvis du ikke vil henvise sÄ kan du jobbe med noe annet.

Kan de ikke heller hestehandle med kulturpenger, lokale prosjekter i kristenbygder og annet.

Rimelig trygg pÄ at flere fundamentalistiske kristne, muslimer og katolikker og andre drittfolk vil sÞrge for at deres dÞtre fÄr disse egoistiske legene som fastleger.

Drittfolk fra ende til annen!

:moon:

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

DJGADD wrote:

Det som suger mest fra denne regjeringa er uten tvil reservasjonsretten de skal innfÞre. Utrolig kjipt Ä hestehandle med saker som omhandler synet til et fundamentalistisk mindretall. Hvis du ikke vil henvise sÄ kan du jobbe med noe annet.

Oppstyret rundt reservasjonsretten skjÞnner jeg meg virkelig ikke pÄ. Man kan begjÊre abort direkte fra sykehuset, sÄ man trenger strengt tatt ingen henvisning fra fastlege.

Det er jo ikke som om du mÄ rettferdiggjÞre deg for en nemd bestÄende av medlemmer fra Livets Ord, for deretter Ä bli tvunget til gÄ i sÞrgemarsj forbi en utbusset barnehage som synger MAMMA IKKE DREP MEG fÞr du fÄr lov til Ä ta en abort..

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Du skjĂžnner deg ikke pĂ„ det fordi du ikke er kvinne. Å fĂ„ et slikt slag i trynet nĂ„r man er i en sĂ„ sĂ„rbar situasjon skal ikke vĂŠre et alternativ. - I alle fall ikke nĂ„r man det ikke har vĂŠrt et alternativ fĂžr.

Poenget med oppstyret er at man ikke skal ta rettigheter fra svake og gi dem til den sterkere parten i forholdet.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

evilbanana wrote:

Du skjĂžnner deg ikke pĂ„ det fordi du ikke er kvinne. Å fĂ„ et slikt slag i trynet nĂ„r man er i en sĂ„ sĂ„rbar situasjon skal ikke vĂŠre et alternativ. - I alle fall ikke nĂ„r man det ikke har vĂŠrt et alternativ fĂžr.

Poenget med oppstyret er at man ikke skal ta rettigheter fra svake og gi dem til den sterkere parten i forholdet.

(Typisk CISiscm Ä nekte meg retten til Ä vÊre kvinne. Check ur privilege. KjÞnn er bare en sosial konstruksjon man indoktrineres i. I gÄr var jeg mann. I dag er jeg kvinne. I morgen er jeg en enhjÞrning)

Men uansett: kvinnen mister ikke retten til selvbestemt abort. Det er ingen rettigheter som fratas kvinnen. Hvis du vil foreta en abort, sÄ trenger du heller ingen henvisning fra fastlegen.

Dessuten: siden 1979 har leger hatt reservasjonsrett i Norge. Det var ikke fÞr i 2011 at Helsedepartementet gjennom et rundskriv omgjorde praksisen. GjeninnfÞringen av reservasjonsretten er altsÄ bare en gjeninnfÞring av en ordning som har fungert i 30 Är.

Hva er slaget i trynet? At legen ber en annen lege skrive henvisningen? At legen mener at abort er feil?

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Reservasjonsretten har bare vÊrt for Ä utfÞre inngrepet frem til nÄ. Det synes jeg ogsÄ er helt greit at man skal fÄ lov til. Det jeg prater om er den svake stillingen en kvinne er i nÄr hun er i en situasjon der abort er et alternativ, den autoriteten en lege har over henne i den situasjonen og det Ä ta bort rettigheter man har hatt fÞr. Jeg kan dra inn plenty tilfeller der det ikke er bare Ä reise pÄ sykehuset, gÄ til en annen lege eller stÄ pÄ krava.

Du skal ogsÄ fÄ lov Ä ha hvilket kjÞnn du vil, men akkurat dette ser jeg ikke helt at du skal kunne uttale deg om dersom du ikke har muligheten til Ä bli gravid. Jeg uttaler meg ikke om testikkelkreft.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

evilbanana wrote:

Reservasjonsretten har bare vÊrt for Ä utfÞre inngrepet frem til nÄ. Det synes jeg ogsÄ er helt greit at man skal fÄ lov til. Det jeg prater om er den svake stillingen en kvinne er i nÄr hun er i en situasjon der abort er et alternativ, den autoriteten en lege har over henne i den situasjonen og det Ä ta bort rettigheter man har hatt fÞr. Jeg kan dra inn plenty tilfeller der det ikke er bare Ä reise pÄ sykehuset, gÄ til en annen lege eller stÄ pÄ krava.

Reservasjonsretten fra 1979 gjaldt i praksis ogsÄ henvisning til abort. MÄten dette i praksis ble lÞst pÄ, var at de legene som ikke ville henvise til abort gjorde avtaler om henvisning med kommunen og andre leger. Fram til 2011 ble dette praktisert uten vesentlige problemer.

NÄr reservasjonsretten nÄ gjeninnfÞres, sÄ er det i grunnen en tydliggjÞring av en ordning som har vÊrt praktisert i 30 Är, med den forskjell at pasienter nÄ i tillegg skal ha lett tilgjengelig informasjon om akkurat hvilke leger som reserverer seg.

Retten til selvbestemt abort er altsÄ pÄ ingen mÄte truet. Kvinnen har ikke mistet noen rettigheter.

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Jeg fÞler vel at symbolverdien i Ä hente tilbake reservasjonsretten er langt verre enn de praktiske konsekvensene den fÄr.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Det er klart det er som Udun sier her. Folk vil fortsatt kunne ta abort. Men det er en ganske durkdreven hersketeknikk Ä lÞfte legen, gjerne fastlegen, til en slags dommer over pasienten. At Nox ikke ser dette, tror jeg ikke noe pÄ, men han er glad i Ä diskutere litt.

ForÞvrig en merkedag i dag, nÄr FrP stemmer for bompengefinansiering i regjering. Morna Jens!


User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Ond banan har selvsagt rett i alt.

Og det er kanskje ikke nÞdvendigvis mange som fÄr store praktiske konsekvenser av dette, men for de som fÄr det er det kjipt. Det handler ogsÄ om Ä Äpne dÞrer. Hva blir det neste. At katolske helsesÞstre kan reservere seg mot Ä informere om dong og sÄnn? Hvis du er sÄ j***a hjernevaska at du ikke klarer Ä gjÞre jobben din kan du slutte!

Gamle sure kristne, muslimske, jÞdiske og katolske fedre kommer til Ä sikre at deres dÞtre fÄr disse legene. NÄr du er ung er det ikke umulig at legen din er en av fÄ personer du Þnsker Ä ha en samtale om dette med. Det er ogsÄ ganske sannsynlig at du ikke vet om at legen din er gÊÊrn fÞr du sitter der med nybakt bolle av potensielt mange kjiipe grunner.

Jeg har hÞrt mange historier om jenter som har fÄtt utrolig kjipe svar fra legen sin om graviditet, abort, kjÞnnsykdommer og lignende, og disse reglene vil gjÞre dette vÊrre, med unntaket av at oss foreldre med vettet i behold kan velge de bort. Men hva vet vel jeg, "du vet jo hva slags liv du lever".

Det enkle lÞsningen pÄ dette er selvsagt Ä nekte alle legene som stÄr pÄ denne snart lagde lista Ä ha kvinnelige pasienter mellom 10 og 70, og etterhvert sÞrge for at de mister jobben.

:moon:

Locked Previous topicNext topic