Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Haakon og Mette-Marit skilles?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

sebek
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 01 Nov 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Haakon og Mette-Marit skilles?

Post by sebek »

M-77 wrote:

Begynner Ä miste troen nÄ i og med at det er sÄ stille i media. Hadde det vÊrt noe hadde VG eller Dagbladet annonsert at noe var pÄ gang. Samtidig er det litt rart at de ikke skriver om at det er en "ryktestorm pÄ sosiale medier" heller.

Ser ut som det foregÄr en massiv sletting og moderering av diverse forum og kommentarfelt i nettaviser o.l. for Þyeblikket. SpÞrs om noen blir tvunget til Ä komme pÄ banen snart, om det nÄ er for Ä kverke ryktet eller ymte noe den andre veien.

Grei hinting i ingressen her (kan jo ogsÄ vÊre harselering med hele rykteopplegget)

EDIT: lurt Ä sjekke om det har kommet nye poster i trÄden fÞr man klikker submit kanskje


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Haha, kongelige konspirasjonsteorier. Disse ryktene hadde stÞrre effekt enn jeg hadde ventet de skulle ha da jeg fÞrst leste det. Tror "alle" har fÄtt det med seg nÄ ogsÄ.

Livet er kort til Ă„ bli surt

User avatar

sebek
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 01 Nov 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sebek »

Enig med BG at man ikke kan ta slettingen som noe tegn pÄ at det ene eller andre er tilfelle. Ganske komisk om det nÄ er bullshit, og noen faktisk mÄ ut og dementere det offentlig, bare pÄ grunn av omfanget hele greia har fÄtt.


User avatar

Topic author
BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Ser ut til Ă„ ha vĂŠrt lĂžgn og fanteri?


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Eg undrar stadig pÄ kvar rykta kjem i frÄ. HÞyrer stadig folk seie at dei kjenner nokon som veit om ein sin bror som jobbar i eit advokatfirma som med sikkerthet held pÄ Ä utarbeide det formelle, og liknande historiar. Reine chinese whispers (kviskreleiken?).


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Liker ikke at folk bruker anglifiserte uttrykk i norske setninger, Rintrah.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

fantomas wrote:

Liker ikke at folk bruker anglifiserte uttrykk i norske setninger, Rintrah.

Det er jo toppen av ironi at pedanten fantomas kommenterer dette.

Det er ikkje ein anglisisme, det er eit uttrykk pÄ engelsk, som gjerne kan oversetjast som «kviskreleiken», men som kanskje dÄ mistar ein del konnotasjonar? Eller kva er ditt syn pÄ saka?


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Det er jo en ironisk kommentar, jfr. din nylige kommentar i CS-trÄden. Trodde du tok den med selvironisk humring. Jeg bruker engelske ord ekstensivt pÄ nett og delvis i tale. Avhengig av hva som dukker opp i hodet mitt fÞrst. Ingen problem med det.

Edit: Har for Þvrig inntrykk av at det stort sett er nynorsk/sidemÄlsbrukere som er i mot den utviklinga. Hva tenker du om dét?

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

fantomas wrote:

Det er jo en ironisk kommentar, jfr. din nylige kommentar i CS-trÄden. Trodde du tok den med selvkritisk humring. Jeg bruker engelske ord ekstensivt pÄ nett og delvis i tale. Avhengig av hva som dukker opp i hodet mitt fÞrst. Ingen problem med det.

Edit: Har for Þvrig inntrykk av at det stort sett er nynorsk/sidemÄlsbrukere som er i mot den utviklinga. Hva tenker du om dét?

ABBC3_OFFTOPIC

I dag klarer eg ikkje mykje sjÞlvkritisk humring nÄr det gjeld saker som opptek meg. Ser ikkje humoren i Ä tiltre debatten frÄ sidelinja slik.

Eg trur det stemmer, at folk som nyttar nynorsk og andre sprĂ„kformer som er mindre utbreidd enn andre i eit samfunn, er meir sprĂ„kmedvitne, og bryr seg meir om den sprĂ„klege utviklinga. Det er eit enormt paradoks for meg sjĂžlv ĂČg, for reint logisk sĂ„ er det tullete Ă„ halde pĂ„ to ulike skriftmĂ„l innanfor ein relativt homogen nasjonalstat. Og at det i framtida uansett kjem til Ă„ verte sĂ„ marginalisert at kun Ă©i form vil regjere, det er det liten tvil om. Og det treng ikkje vere bokmĂ„l, det kan like gjerne vere engelsk. Folk nyttar det sprĂ„ket som er lettast tilgjengeleg og mest Ăžkonomisk, dette er ei heilt naturleg utvikling. Difor snakkar eg gjerne om gigs, pĂ„ venues som har ein backstage, eit band som skal ha seg sin soundcheck med amp'ane sine. Det er eit eige, etablert stammesprĂ„k, som eg nyttar utan problem, i bĂ„de tale og uformelle skriftlege situasjonar. Samstundes er nynorsk det skriftmĂ„let eg har blitt skjenka, sĂ„ det fĂžles unaturleg Ă„ skifte i dag.


User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

fantomas wrote:

sidemÄlsbrukere

:-D

Image

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Conroy Bumpus wrote:
fantomas wrote:

sidemÄlsbrukere

:-D

Haha! Det gjelder vel alle ja. Touché (fransk innslag ogsÄ nÄ?)!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Rintrah wrote:
fantomas wrote:

Det er jo en ironisk kommentar, jfr. din nylige kommentar i CS-trÄden. Trodde du tok den med selvkritisk humring. Jeg bruker engelske ord ekstensivt pÄ nett og delvis i tale. Avhengig av hva som dukker opp i hodet mitt fÞrst. Ingen problem med det.

Edit: Har for Þvrig inntrykk av at det stort sett er nynorsk/sidemÄlsbrukere som er i mot den utviklinga. Hva tenker du om dét?

ABBC3_OFFTOPIC

I dag klarer eg ikkje mykje sjÞlvkritisk humring nÄr det gjeld saker som opptek meg. Ser ikkje humoren i Ä tiltre debatten frÄ sidelinja slik.

Eg trur det stemmer, at folk som nyttar nynorsk og andre sprĂ„kformer som er mindre utbreidd enn andre i eit samfunn, er meir sprĂ„kmedvitne, og bryr seg meir om den sprĂ„klege utviklinga. Det er eit enormt paradoks for meg sjĂžlv ĂČg, for reint logisk sĂ„ er det tullete Ă„ halde pĂ„ to ulike skriftmĂ„l innanfor ein relativt homogen nasjonalstat. Og at det i framtida uansett kjem til Ă„ verte sĂ„ marginalisert at kun Ă©i form vil regjere, det er det liten tvil om. Og det treng ikkje vere bokmĂ„l, det kan like gjerne vere engelsk. Folk nyttar det sprĂ„ket som er lettast tilgjengeleg og mest Ăžkonomisk, dette er ei heilt naturleg utvikling. Difor snakkar eg gjerne om gigs, pĂ„ venues som har ein backstage, eit band som skal ha seg sin soundcheck med amp'ane sine. Det er eit eige, etablert stammesprĂ„k, som eg nyttar utan problem, i bĂ„de tale og uformelle skriftlege situasjonar. Samstundes er nynorsk det skriftmĂ„let eg har blitt skjenka, sĂ„ det fĂžles unaturleg Ă„ skifte i dag.

Jeg skjÞnner det der, men forstÄr ikke hvorfor du skulle sette aeldagrim pÄ plass i hans trÄd pÄ disse punktene, nÄr du likevel trÄkker i den engelske salaten med viten og vilje selv hele tida? Derfor min ironiske kommentar (jeg vil egentlig her skrive "Hence, min osv."). Fryktelig utenfortema, men ingen bryr seg vel om det falske ryktet om kongehuset lengre uansett, sÄ gjÞr ikke noe Ä mutere trÄden litt.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Skal si det var preik om dette forumet for tiden. Syns ikke det er noe problem at Rintrah kommenterte det, men samtidig sitter jeg ikke med inntrykket av at Ă†ĂŸelgrim skiller seg sĂŠrlig ut i det store bildet her. Dessuten er det jo i og for seg blitt en naturlig del av sosiolektene (om dette derav er positivt gidder jeg ikke diskutere nĂ„). Det finnes en hel del andre som ogsĂ„ skiller seg ut med utstrakt bruk av unĂždige anglisismer, Fantomas f. eks. OgsĂ„ var det vel en annen med et lignende navn jeg nylig tildelte et sleivspark for akkurat det samme, uten at jeg har brydd meg om Ă„ analysere ordforrĂ„det hans pĂ„ forumet.
Da jeg var ung fortalte de meg at banning var et tegn pÄ dÄrlig ordforrÄd. Det har jeg aldri vÊrt helt enig i, fordi ved Ä ikke banne begrenser man jo akkurat det samme utvalget. Jeg er litt mer av den oppfatning av at man tyr til engelske ord av en slags Ändsdvergaktig kompetanse innenfor mangfoldet i sitt eget sprÄk. Ikke at jeg er sÄ j****g prektig, da.

Image

User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

I klassisk internett-diskurs-stil har dette eskalert til det latterlege. Eg skulle ikkje sette aeldagrim pÄ plass. Eg skulle i klassisk internett-diskurs-stil komme med ein sleivete kommentar til sprÄkbruken hans. DÄ han reagarte sÄ indignert, og forsÞkte Ä fornÊrme meg, skjÞnte eg at han hadde blitt fornÊrma av min kommentar. DÄ fÞlte eg det var rimeleg Ä forklare. SÄ kjem du ramlande inn bÄde her og der, med dine stikk. Og sÄ er vi her, dÄ.

Vidare synest eg at det er stor forskjell mellom det Ä snakke om Ä ha recorda noko, og Ä seie at vi stikker backstage, ettersom det fÞrstnemnde berre er eit engelsk ord for noko som er godt etablert pÄ norsk (Ä ta opp noko), medan det siste ikkje har noko fullgodt norsk enkeltord (kanskje «vi stikker bak»?). Men sÄ er eg ikkje del av noko gaming-kultur (o hoi!), sÄ det hÞyrest sikkert like latterleg ut for meg Ä hÞyre snakk om mapsa dei speler pÄ, som det er for folk som ikkje er interessert i musikklivet Ä hÞyre om amp'en eg sÄg. Etablerte stammesprÄk, osv.

Takk for meeeejjjj



User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Kommentarene mine var riktig nok ikke pekt mot deg, og det var heller ikke meningen Ä insinuere at det var det du ville. ForÞvrig syns jeg din posisjon i den saken var helt grei. Det er jo ikke ditt problem om fyren begynner Ä sutre, og du forklarte deg nÄ greit nok etter min mening. Det jeg gjorde var Ä prÞve Ä fÞre den kosmiske avsporingen som flere her har bidratt til inn i en bredere diskusjon. Ikke at jeg nÞdvendigvis fÞler det er en viktig debatt.

Image

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Rintrah wrote:

(kanskje «vi stikker bak»?)

Oh hell, NO!

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Og min var en like sleivete kommentar, med sikkert tilsvarende mengde glimt i auget som du tiltenkte DIN sleivete kommentar, og ble tydeligvis mÞtt med like stor grad av velvillig selvironi. At du ikke ser det poenget er jo ironisk nok i seg selv. Kanskje det er noe iboende i temaet at man blir hÄrsÄr. Eller kanskje det er dagsformen. Uansett, friske tak er alltid velkomne.

For Þvrig er jeg enig i Presticides vurdering av banning som et klart bevis pÄ stÞrre ordforrÄd, iallefall rent kvantitativt. Det kan imidlertid hende at folk tenderer til Ä banne i overkant mye der man godt kunne brukt mindre vulgÊrt sprÄk. Jeg banner nok i overkant mye.

edit: Du har veldig rett i at vi er nÄ her da.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Internett :D

Livet er kort til Ă„ bli surt

User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

HÞr pÄ Siddharta, da.

Image

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Kan folk holde seg til totalt ubegrunnede rykter?

Image

Locked Previous topicNext topic