Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Alternativbransjen,åndemaning og generell kvakksalveri

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Alternativbransjen,åndemaning og generell kvakksalveri

Post by Runar »

De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Runar wrote:De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.

Det er sant, men for meg handler det ikke om at de viser hvor dumt noe er, det er helt fint. Amerikansk "fair and balanced"-journalistikk er jo rimelig på trynet, så det er helt fint at noen setter skapet på plass. Det er mer at stilen blir for vulgær.
Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Tja, det er jo et underholdningsprogram og det skal være litt vulgært. Det skal rett og slett være morsomt å se på. I tillegg kjenner jo mange til Penn & Teller fra før og vet hva man har i vente. Synes en del av episodene er dritkule. Selv om det også er en del mindre interessante episoder. Men når det engang er bra, så er det også veldig bra. Lo j****g godt av blant annet den flaskevann-episoden.

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Vannepisoden er herleg, særleg når dei testar ut springvann på flaske med heimelaga etikettar.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Runar wrote:De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.
Uenig. Jeg synes det er betydelig mer effektivt å knuse alternative jestere med harde fakta og vitenskap i stede for å bruke samme tone bare på den andre side av skala, ved å mobbe dem med... luft og pre-konstruerte liksom-argumenter. At de har "rett" hjelper lite.
Når i tillegg skuespillet til den lille ekle fyren er krisemongoloid og hårreisende lite morsomt blir det hele bare kleint.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Penn & Teller diskuterer Penn & Teller
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Tenebres wrote:
Runar wrote:De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.
Uenig. Jeg synes det er betydelig mer effektivt å knuse alternative jestere med harde fakta og vitenskap i stede for å bruke samme tone bare på den andre side av skala, ved å mobbe dem med... luft og pre-konstruerte liksom-argumenter. At de har "rett" hjelper lite.
Når i tillegg skuespillet til den lille ekle fyren er krisemongoloid og hårreisende lite morsomt blir det hele bare kleint.
Hadde blitt et gørrkjedelig program. Funker flott slik det er nå.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Runar wrote:
Tenebres wrote:
Runar wrote:De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.
Uenig. Jeg synes det er betydelig mer effektivt å knuse alternative jestere med harde fakta og vitenskap i stede for å bruke samme tone bare på den andre side av skala, ved å mobbe dem med... luft og pre-konstruerte liksom-argumenter. At de har "rett" hjelper lite.
Når i tillegg skuespillet til den lille ekle fyren er krisemongoloid og hårreisende lite morsomt blir det hele bare kleint.
Hadde blitt et gørrkjedelig program. Funker flott slik det er nå.
På ingen måte, bare se på Mythbusters. De pleier som regel å prøve å stille seg nøytralt til mytene de skal teste og samtidig forblir underholdende i prosessen.
Fakta og testing => interessant.
Liksom-komisk synsing, egen agenda og høyst personlige meninger => janeitakk.

Og om alternativet til gørrkjedelig er drittirriterende så foretrekker jeg glatt gørrkjedelig.

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Presidenten i Liberia vil løse ebolakrisen med massebønn. That'll work.

http://nrk.no/verden/_-be_-sier-preside ... 1.11866405
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


umulius
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 07 Mar 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by umulius »

Runar wrote:De fleste temaene Penn & Teller tar tak i er jo retarde og poenget er jo å vise hvor idiotisk det kan være. Derfor vil det bare være teit å vinkle det fra en nøytral siden. Da faller jo hele vitsen med showet bort. Det er jo selvsagt ting og tang der også de kan være på tynn is og man har lyst til å diskutere med de og se det fra den andre siden. Men stort sett så har de helt rett og motparten fortjener all tyn de kan få.

Det har ingen hensikt å grundig tilbakevise synspunkt jeg syns er åndssvake. Bortsett fra når de jeg er i enige med selv er ute å kjøre. Stort sett har de allikevel helt rett, dette vet jeg basert på deres rettferdige og balanserte fremstilling.

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Tenebres wrote:Det store problemet med Penn & Teller er at de allerede på forhånd har bestemt seg for hva som er sannheten og gjør alt utrolig subjektivt og usaklig. Ikke at jeg er uenig med dem, men måten de utfører sin "demonstrasjon" på er som regel ganske patetisk. Jeg har mer respekt for folk som faktisk legger fra seg egne meninger og forblir saklige når de går inn for å bevise at slike ting er lureri.

For meg er Penn & Teller like saklige som den gjengen der og ligger på samme nivå, bare på den andre siden av skalaen:
https://www.youtube.com/watch?v=YfucpGCm5hY


Du kan gjerne komme med eksempler på tema de burde presentert mer nyansert.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

År siden jeg har sett, men de har jo drit seg flere ganger. Røyking bla.a.
Etterhvert ble og flere og flere episoder bare libertarianpropaganda servert av en sykt irriterende fyr.

Leste en sjølbio av Penn og, ble nesten irritert.

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

brodie wrote:År siden jeg har sett, men de har jo drit seg flere ganger. Røyking bla.a.
Røyking- og Peta-episoden er to som falt dårlig i smak her. Men formatet er kult likevel, selv om det kan være irriterende når man ikke er enig.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

BlueGrot wrote:Du kan gjerne komme med eksempler på tema de burde presentert mer nyansert.
Det er ikke temaene som er problemet, det er fremstillingsmåten som til tider virker like "propagandisk" som tullingene de angriper. Selv om jeg er i utgangspunktet enig med det meste av deres konklusjoner sliter jeg noe j****g med å ta dem seriøst og mener de gir de åndelige tullingene gode argumenter når de selv feiler fullstendig med sakligheten.
Hadde jeg gått i en debatt mot åndelige og/eller religiøse åndsinger hadde jeg i alle fall ikke valgt dem som støttespillere med mindre jeg ville bombe mitt eget slott.

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Husker jeg feil eller drev han og bannet hele tiden? Mener det var sånn at han bannet i stedet for å sette punktum.
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

\m/ edgy \m/

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Haha. Han er faktisk j****g Edgelord Megazord.

Lenge siden jeg har sett på showet, men mener vel å huske at det er riktig at det av og til blir for dustete og bråkjekt til tross for at en selv i grunn er enig. Det både de dumme og smarte intervjuobjektene lirer av seg hadde vel vært interessant nok i seg selv om en hadde klippet bort sekvensene med Penn & Teller.

Problemet til sånne påståelige men ofte gløgge folk som Penn eller Maddox etc. er at de tiltrekker seg fedoratards og edgeberme som filtrerer satiren/argumentene deres på samme måte som FRP-rånere eller de som tar Fox News bokstavlig.

Gjennom betafilteret blir f.eks http://maddox.xmission.com/ imitert og så destillert om til http://sexpert.blogg.no/. Nytter ikke det vett.
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

Locked Previous topicNext topic