Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva stemmer dere da?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ka dokker sir?

AP
13
18%
H
7
10%
SP
4
6%
FrP
6
8%
V
8
11%
Krf
0
No votes
SV
3
4%
Rødt
14
20%
MDG
13
18%
"Andre"
3
4%
 
Total votes: 71
User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hva stemmer dere da?

Post by DJGADD »

Går all inn på de tre aktuelle partiene.

SV i bydelen
MDG i byen, med slenger til Bjørnar siden han er feteste fyren siden Folkvord. Lurer på hvordan Oslo hadde blitt hvis Rødt og MDG hadde får flertall sammen, slik de nesten har her.
:moon:

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Durloth wrote:Bare fordi kapitalistsvinet Dikke Dahr har hatt flaks å bli født inn i en rik familie eller har tusket til seg nok penger på annet vis til å kjøpe seg båt og utstyr, har jo ikke hun større rett til resursene i havet enn de andre. Særlig når hun ikke engang gidder å gjøre jobben selv.

Hvis Dikke ikke skulle hatt mest, var det jo hun som misbrukte makten ved å eie utstyret. Demokratiske avgjørelser og lik fordeling er jo det omvendte av maktmisbruk og i alles interesse, siden Lise nok uansett ikke hadde kunne spise all fisken selv.
Man har ikke rett på andres eiendeler uansett hvordan man vrir og vender på det. Hvor mye bruker du pengene dine? Hvis du bruker dem på ting jeg ikke ville brukt dem på er det jo likevel ikke sånn at jeg på noen måte har rett på dem.

Det er maktmisbruk, illustreres veldig greit i det gamle eksempelet at demokrati er en ulveflokk og en sau som stemmer over hva som skal være til middag.

Det vil jo øke konfliktnivået noe j****g om man fjerner noe så fundamentalt som retten til å eie noe. Da blir det jo flokk vs flokk og å kapre så mye man vil ha. Det er jo nemlig ikke sånn at man har rett i hva som er riktig ressursbruk selv om man bruker pengene til noe man ser på som "best for alle". Si vi sitter på 100 millioner kroner, og jeg vil bruke det til å kjøpe en ny MRI scanner til sykehuset, og få kortere behandlingstid for kreftpasienter, mens noen andre ville bruke det til å bygge en vindmølle i havet av det de ser på som miljøgrunner - klart folk vil være uenige om hva som er best her. Men om vindmøllepersonen eier pengene blir det vindmølle, og jeg kommer ikke til å blande meg - og hvis jeg har pengene blir det scanner. Blander vi kortene der blir det et ekstra nivå med konflikt som aldri i verden ender fredelig.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ulvir wrote:Det mest oppsiktsvekkende med denne pollen er hvor mange stemmer FrP har fått.
Å d***n, hele fem stemmer. Sjukt ass.

Jeg tok en valgomat og fikk omtrent 50% på samtlige partier, så jeg aner virkelig ikke. Har ikke så veldig sterke meninger om kampsakene her i byen uansett. Blir nok blankt.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Screamer wrote: Man har ikke rett på andres eiendeler uansett hvordan man vrir og vender på det.
Da var heller ikke båten og utstyret Dikkes.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Prøvde en valgomat i Haugesunds avis. Enda på Partiet de kristne med pensjonistpartiet på annen plass 8O Tror jeg avstår fra å stemme i år jeg...

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

brodie wrote:
Screamer wrote: Man har ikke rett på andres eiendeler uansett hvordan man vrir og vender på det.
Da var heller ikke båten og utstyret Dikkes.
Eh... Jo: "Dikke Dahr gadd ikke fiske, men hun eide båten og alt utstyret som hun arvet av sin mor."

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Du både vrir og vender. Det var morens båt. Hun er død.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Mye bedre at Staten overtar eieransvaret for båten og fiskeutstyret så slipper dere å krangle slik.

https://www.youtube.com/watch?v=zGSVd1A_zao
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Durloth
Belieber
Belieber
Posts: 57
Joined: 23 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Durloth »

Screamer wrote:
Durloth wrote:Bare fordi kapitalistsvinet Dikke Dahr har hatt flaks å bli født inn i en rik familie eller har tusket til seg nok penger på annet vis til å kjøpe seg båt og utstyr, har jo ikke hun større rett til resursene i havet enn de andre. Særlig når hun ikke engang gidder å gjøre jobben selv.

Hvis Dikke ikke skulle hatt mest, var det jo hun som misbrukte makten ved å eie utstyret. Demokratiske avgjørelser og lik fordeling er jo det omvendte av maktmisbruk og i alles interesse, siden Lise nok uansett ikke hadde kunne spise all fisken selv.
Man har ikke rett på andres eiendeler uansett hvordan man vrir og vender på det. Hvor mye bruker du pengene dine? Hvis du bruker dem på ting jeg ikke ville brukt dem på er det jo likevel ikke sånn at jeg på noen måte har rett på dem.

Det er maktmisbruk, illustreres veldig greit i det gamle eksempelet at demokrati er en ulveflokk og en sau som stemmer over hva som skal være til middag.

Det vil jo øke konfliktnivået noe j****g om man fjerner noe så fundamentalt som retten til å eie noe. Da blir det jo flokk vs flokk og å kapre så mye man vil ha. Det er jo nemlig ikke sånn at man har rett i hva som er riktig ressursbruk selv om man bruker pengene til noe man ser på som "best for alle". Si vi sitter på 100 millioner kroner, og jeg vil bruke det til å kjøpe en ny MRI scanner til sykehuset, og få kortere behandlingstid for kreftpasienter, mens noen andre ville bruke det til å bygge en vindmølle i havet av det de ser på som miljøgrunner - klart folk vil være uenige om hva som er best her. Men om vindmøllepersonen eier pengene blir det vindmølle, og jeg kommer ikke til å blande meg - og hvis jeg har pengene blir det scanner. Blander vi kortene der blir det et ekstra nivå med konflikt som aldri i verden ender fredelig.
Ingen snakker vel om å ta båten fra Dikke? Men det at hun tilfeldigvis eier den fiskebåten og utstyret, gir ikke henne mer rett på den felles ressursen fisk, enn de andre i båten. Særlig når hun ikke fisker selv. Hun står selvfølgelig fritt til å tjene penger på annet vis ved hjelp av denne båten, men helst på måter der hun ikke beriker seg ytterligere ved å forsyne seg av vår felles fisk.
Knivlaus mann e` livlaus mann!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Som medlem av Miljøpartiet de Grønne ville jeg lagd tangpark til fisken, tiltalt Dikke Dahr for besittelse av drapsvåpen og resten av hurven for planlegging av drap. Så kan de spise smaksnøytral soyapudding i fengsel til de lakterer av anger.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Prøvde på ny. Image

Dette er jo kriseImage


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Durloth wrote: Ingen snakker vel om å ta båten fra Dikke? Men det at hun tilfeldigvis eier den fiskebåten og utstyret, gir ikke henne mer rett på den felles ressursen fisk, enn de andre i båten. Særlig når hun ikke fisker selv. Hun står selvfølgelig fritt til å tjene penger på annet vis ved hjelp av denne båten, men helst på måter der hun ikke beriker seg ytterligere ved å forsyne seg av vår felles fisk.
Joda, rødt gjør jo akkurat det. Leste du ikke teksten?

Her:
For at alle skal kjenne et ansvar for å fiske, ta vare på fiskeutstyret og for å ha reelt folkestyre over ressursene, burde det avgjøres demokratisk hvem som skal eie fiskeutstyret.
Jeg kan se at man kanskje kan argumentere for fordeling av selve fisken til en viss grad (avhengig av stedet man fisker på og rettigheter der og slikt), men det var ikke oppgitt noe sted at det var verken et felles område eller privat område i teksten, så man kan jo skape begge de scenarioene og lage to forskjellige utgangspunkt for argumentasjonen. Om det er en felles ressurs har selvfølgelig likevel de som leier ut utstyr og de som fisker mest å si for hvordan det skal fordeles, siden det er ingen som har rettigheter til å diktere noen om det i sannhet er fellesområde (om man ikke ser på eliten som har ansvar for å holde det felles som de egentlige sjefene.). Å leve på andres arbeid er selvsagt behagelig, og om fiskere og utleier tillater det, fint. Men det er jo ikke en rettighet.



brodie wrote:Du både vrir og vender. Det var morens båt. Hun er død.
Jeg vrir og vender ikke på noe her nei. Her arvet hun båten fra moren sto det, og er dermed eier av båten og utstyret, nå. Eller er det noe som du ikke forteller som forkludrer diskusjonen her? At du ser på arv som en ugyldig måte å komme i eie av noe?

User avatar

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Posts: 311
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Location: Skævven
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

Jaja. Jeg stemte på Venstre.

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Glemte å forhåndsstemme. Hadde stemt venstre.

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Har et vagt håp om at mdg sine resultater i Bergen kan føre til utskyving av KrF.
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Glad jeg ikke stemte MDG:

http://www.alternativ.no/art/?id=809

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Det er da ingen oppegåande menneske som stemmer MDG. Partiet er verre enn SV og Frp til saman.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Böh! wrote:Det er da ingen oppegåande menneske som stemmer MDG. Partiet er verre enn SV og Frp til saman.
Det er nok veldig mange som har stemt MDG kun på grunn av miljøprofilen uten og egentlig studere det latterlige partiprogrammet. Tulleparti som sannsynligvis kommer til å få mye motstand om de klarer å få gjennomslag for sine forslag i OSLO

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Bare å se på den svenske versionen av MPG
..*grøss*
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

*dobbelpost, j***a mobil'
THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic