Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Cirith Ungol

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Cirith Ungols über-mesterverk:

Frost and Fire
13
33%
King of the Dead
21
53%
One Foot in Hell
2
5%
Paradise Lost
4
10%
 
Total votes: 40
User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

ReignInØl wrote:Knall band. Men er berre kjent med "Frost and Fire" enn så lenge.
Meget bra, men kanskje den jeg synes er svakest av de. Her har du en låt til, We Know You're Out There, aldri utgitt andre steder enn her: http://myspace.com/cirithungol Låten er fra tiden før Frost and Fire, og med Neal Beattie på vokal om jeg ikke tar helt feil.

Høydepunktet er tittelsporet, I'm Alive og What Does It Take. Skulle likt å høre vokalversjonen av Maybe That's Why, teksten står i heftet.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »


Står jo re-release...jeg har originalen på Restless Records sjøl :D
Image

User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Hvorfrahvormye ?
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MikkelRev wrote:Hvorfrahvormye ?

Betalte den nette sum av 12 Deutsche Mark på Remedy Records i Hamburg i 2001. Eneste ex de hadde, og den stod bak disken :D
Image

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Selskapet som gir ut denne heter visst Noble Rot. Satser på at det ikke er en piratutgivelse.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Åja, den kan vel ikke være noe annet enn original - ilikhet med alle de eksemplarene som florerer på ebay. Vi satser på det da.

Tipper derimot at denne skulle være original.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Den utgivelsen på Noble Rot tviler jeg sterkt på om er lovlig, neppe i den forstand at den støttes av bandmedlemmene i alle fall.

Originalen var på Restless Records, men den finnes det massevis av ulovlige kopier av. Dvs at det står "Restless records" på den og den ligner for det meste på originalen, men den har dårligere lyd og det er noen små feil i kortet. Jeg har hørt hvordan man kjenner igjen en original, men husker ikke hvor eller hva det gikk ut på. Kanskje Affen vet?
"Even s***n wears leather"

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

knuthulhu wrote:Originalen var på Restless Records, men den finnes det massevis av ulovlige kopier av. Dvs at det står "Restless records" på den og den ligner for det meste på originalen, men den har dårligere lyd og det er noen små feil i kortet. Jeg har hørt hvordan man kjenner igjen en original, men husker ikke hvor eller hva det gikk ut på. Kanskje Affen vet?

Husker ikke i farta, men både han på Remedy, som var stor fan, og Sascha på Hellion studerte den og bekrefta at det var originalen. Men du ser fort forskjell på selve cd-plata om den er original fra den tida eller en kopi...
Image

User avatar

Stig Rune
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 04 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stig Rune »

Affen wrote:
knuthulhu wrote:Originalen var på Restless Records, men den finnes det massevis av ulovlige kopier av. Dvs at det står "Restless records" på den og den ligner for det meste på originalen, men den har dårligere lyd og det er noen små feil i kortet. Jeg har hørt hvordan man kjenner igjen en original, men husker ikke hvor eller hva det gikk ut på. Kanskje Affen vet?

Husker ikke i farta, men både han på Remedy, som var stor fan, og Sascha på Hellion studerte den og bekrefta at det var originalen. Men du ser fort forskjell på selve cd-plata om den er original fra den tida eller en kopi...

Som regel står det band/ tittel innerst på cd'n hvis det er en bootleg.
Det gjelder ihvertfall de jeg har.
"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker å p**e og sove og le."

"Bang that head that doesn't bang"

Image

User avatar

Buttmunch
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buttmunch »

Überkult band! Frost And Fire tror jeg

User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Å kjenne igjen en bootleg: http://screammagazine.com/modules.php?n ... 63#1741363

Det er spådd en reutgivelse av Paradise Lost på Noble Rot, 29.01.2008. Noen som kjenner til labelen?

Visste heller ikke før nå at kassettversjonen har en ekstra låt, Death Metal :!:
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

Harvest
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 08 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Harvest »

Har hørt mye snakk om bandet de siste åra, men aldri fått sjekka de ut før i romjula. Da var jeg på en fest, og digga en skive som ble spilt. Kunne ikke huske å ha hørt den før, og spurte hvilket band det var. Bandet var Cirith Ungol og plata var "King of the Dead". Trenger vel ikke si at jeg ba om at den fikk gå flere runder utover kvelden. Den skal skaffes!
Image


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Harvest wrote:Har hørt mye snakk om bandet de siste åra, men aldri fått sjekka de ut før i romjula. Da var jeg på en fest, og digga en skive som ble spilt. Kunne ikke huske å ha hørt den før, og spurte hvilket band det var. Bandet var Cirith Ungol og plata var "King of the Dead". Trenger vel ikke si at jeg ba om at den fikk gå flere runder utover kvelden. Den skal skaffes!

Du bør kjøpe alt!

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

j****g bra intervju med Robert Garven (masse flotte bilder og):

http://www.sleazegrinder.com/int_CirithUngol.htm
Image

User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Affen wrote:j****g bra intervju med Robert Garven (masse flotte bilder og):

http://www.sleazegrinder.com/int_CirithUngol.htm
Jepp interessant, lest det før. Ligger og et par andre intervjuer med både Rob og Greg ute på nettet et sted.

Her er forresten den nye reissuen av Paradise Lost:
http://www.ccmusic.com/item.cfm?itemid=NOT50142
Sendte en mail til Bart Gabriel som holder Cirith Ungols offisielle nettside. Han mente ikke overraskende nok at det var bare en annen bootleg. Og Knut: det står IKKE Restless Records på den nye reutgivelsen som jeg kan se, utenom at det er nevnt i linernoten. Det er en digipack med klistremerke på som sier "Their Final Album, Finally Back in Print!". Uansett synd ikke Death Metal er tatt med på den. Noen her som har hørt den låten?
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MikkelRev wrote:Sendte en mail til Bart Gabriel som holder Cirith Ungols offisielle nettside. Han mente ikke overraskende nok at det var bare en annen bootleg.

No s**t:

100% don't recommend this

"Paradise Lost?"
Robert W. Garven Jr. - Ventura, CA

I was the drummer and one of the founding members of Cirith Ungol. I am amazed to see this, as the original record company that released it has refused to let anyone re-release it since its original release 1991! I am curious what company it is on. I do not care about copyright or royalties as the band was pretty much screwed on this deal with the record company owning the rights to the CD forever. I hated this CD even though many liked it! It was recorded very badly with absolutely no band control at all. Fans should search out "Servants of Chaos" which was released by Metal Blade Records in Germany (only!) which has a glimpse on it what this CD should have sounded like if we had had any artistic control!
Image

User avatar

MikkelMus
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2006, 00:00
Location: come 2 me!
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelMus »

Vet ikke om det trenger å være en sammenheng, Affen. Robert ser ikke ut til å ha noen idé om det er en bootleg eller ikke, dessuten sier han jo at han ikke bryr seg om copyright eller royalties.

Den 100% not-recommending har nok heller med det faktum at bandet selv var misfornøyd med produksjonen siden det var Restless Records som hadde styringen istedetfor dem selv.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

Etter å ha lest dette i denne tråden har jeg blitt litt nyskjerrig på dette bandet som jeg aldri nærmet meg på 80 tallet (merkelig, da sverd på covret betød innkjøp uten å mukke, med unntak av hvis det også sto Mausoleum på det). Lastet ned en låt (atom smasher) og fikk "king of the dead" fra cdon i dag. 2 runder i cd spilleren kan jeg bare si at denne er rocker fælt. Rett og slett beintøft!

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Fant dette her på youtube, rimelig fett!

Cirith Ungol - King of the Dead - LIVE!!!
Image

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Affen wrote:Fant dette her på youtube, rimelig fett!

Cirith Ungol - King of the Dead - LIVE!!!
Hadde vore passe tøfft å fått sett Cirith Ungol live...

Locked Previous topicNext topic