Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Beste Manilla Road album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Manilla Road studio-album?

Invasion (1981)
2
4%
Metal (1982)
3
6%
Crystal Logic (1983)
28
52%
Open The Gates (1985)
12
22%
The Deluge (1986)
2
4%
Mystification (1987)
3
6%
Out Of The Abyss (1988)
0
No votes
The Courts Of Chaos (1990)
1
2%
Circus Maximus (1992)
0
No votes
Atlantis Rising (2001)
0
No votes
Spiral Castle (2002)
0
No votes
Mark Of The Beast (2003)
0
No votes
Gates Of Fire (2005)
3
6%
 
Total votes: 54

sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Sitter Ä hÞrer pÄ skiva nuh. Er pÄ (Vlad) The Impaler nÄ, sÄ fÄr hÞrt The Prophecy etterpÄ. Veldig fornÞyd til nÄ, og fÞrsteinntrykket er at den er pÄ nivÄ med Mystification. SÄ blir det Atlantis Rising og Voyager litt seinere.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Gled deg til Voyager!


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

sumostig wrote:

Sitter Ä hÞrer pÄ skiva nuh. Er pÄ (Vlad) The Impaler nÄ, sÄ fÄr hÞrt The Prophecy etterpÄ. Veldig fornÞyd til nÄ, og fÞrsteinntrykket er at den er pÄ nivÄ med Mystification. SÄ blir det Atlantis Rising og Voyager litt seinere.

Atlantis Rising og Voyager er blant dei dÄrligaste. Gates of Fire er den beste av dei nyare. SÄ er du advart.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Har lest mye negativt om disse, samt The Circus Maximus, sÄ jeg har null forventninger til noen av de. Men jeg mÄ nesten sjekke de ut nÄr jeg fÞrst er sÄ godt i gang.
SĂ„ tenker jeg at jeg spiller igjennom de to fĂžrste og Out of the Abyss i morgen.


User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

PsychoDad wrote:

Atlantis Rising og Voyager er blant dei dÄrligaste. Gates of Fire er den beste av dei nyare. SÄ er du advart.

NÄ er du litt pÄ jordet, kjÊre Georg. Atlantis Rising er en bandets beste utgivelser i min bok

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Goatfog wrote:
PsychoDad wrote:

Atlantis Rising og Voyager er blant dei dÄrligaste. Gates of Fire er den beste av dei nyare. SÄ er du advart.

NÄ er du litt pÄ jordet, kjÊre Georg. Atlantis Rising er en bandets beste utgivelser i min bok

Er det den boka som har Strikelight og Dexter Ward pÄ coveret?
Sidan Lordian Guard sannsynligvis er representert med eit par kapittel skal Atlantis Rising fÄ eit par ekstrasjansar. Plukkar som regel fram dei albuma eg likar best nÄr eg skal nyte Manilla Road sÄ Atlantis er nok den eg har hÞyrt minst pÄ.


User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

PsychoDad wrote:
Goatfog wrote:
PsychoDad wrote:

Atlantis Rising og Voyager er blant dei dÄrligaste. Gates of Fire er den beste av dei nyare. SÄ er du advart.

NÄ er du litt pÄ jordet, kjÊre Georg. Atlantis Rising er en bandets beste utgivelser i min bok

Er det den boka som har Strikelight og Dexter Ward pÄ coveret?
Sidan Lordian Guard sannsynligvis er representert med eit par kapittel skal Atlantis Rising fÄ eit par ekstrasjansar. Plukkar som regel fram dei albuma eg likar best nÄr eg skal nyte Manilla Road sÄ Atlantis er nok den eg har hÞyrt minst pÄ.

Flotte greier! Det er forresten en collage som pryder coveret pÄ den boka, der de to superbanda du nevner er representert, sammen med Lordian Guard, Alphaville og Trond Erics. Er nok den beste boka som er skrevet.

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

sumostig wrote:

Da har jeg endelig begynt Ă„ sjekke ut bandet litt nĂŠrmere. Mye fett her, gett!

Og etter fÞrsteinntrykket Ä dÞmme vil jeg rangere skivene sÄnn:

  1. Crystal Logic (Suveren)
  2. Gates of Fire (Suveren)
  3. The Deluge / Open the Gates (j****g bra)
  4. Mystification (Veldig bra)
  5. The Courts of Chaos (Ganske bra)
  6. Mark of the Beast (MiddelmÄdig)

SÄ skal jeg spille igjennom The Courts of Chaos litt seinere i dag. Veldig overrasket over Gates of Fire. f**n sÄ bra!
Men skal ikke se bort ifra at visse skiver vokser etter at jeg har fÄtt hÞrt de inn ordentlig. Det er kun Crystal Logic jeg er kjent med fra fÞr, men Gates of Fire var ikke mye dÄrligere. Snuser pÄ fÞrsteplassen.

Du mÄ sjekke ut Invasion, Metal og Out Of The Abyss! The Courts Of Chaos er den siste skikkelig gode MR-skiva i mine Þrer (har dog ikke hÞrt skikkelig pÄ Gates of Fire, se jeg mÄ hÞre mer pÄ den).

Image

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Cage Of Mirrors alene er nok til Ă„ gjĂžre Metal essensiell.

ROCK!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

The Deluge faller ned i postkassa snart. Usikker pÄ nÄr i og med at jeg bestilte den fra Amazon.com. Fra fÞr har jeg Crystal Logic som er en 9/10-plate.

Ta tÄrnet, Ebralidze!


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Affen wrote:

Du mÄ sjekke ut Invasion, Metal og Out Of The Abyss! The Courts Of Chaos er den siste skikkelig gode MR-skiva i mine Þrer (har dog ikke hÞrt skikkelig pÄ Gates of Fire, se jeg mÄ hÞre mer pÄ den).

Skal gjÞre det i lÞpet av morgen dagen, som sagt tidligere. Da har jeg fÄtt hÞrt igjennom ti Manilla Road-skiver i dag. Mye bra, noe middelmÄdig. Synes Atlantis Rising virka ganske bra og.

SÄ da stÄr det sÄnn:

  1. Crystal Logic (Suveren)
  2. Gates of Fire (Suveren)
  3. The Deluge / Open the Gates (j****g bra)
  4. Mystification (Veldig bra)
  5. The Courts of Chaos / Atlantis Rising / Spiral Castle (Ganske bra)
  6. Mark of the Beast / Voyager / Out of the Abyss (MiddelmÄdig)

Gleder meg veldig til jeg fÄr hÞrt mer pÄ alle skivene, men spesielt Gates of Fire, The Deluge og Open the Gates. FÞrstenevnte virker mildt sagt latterlig bra.


User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

PÄ The Courts of Chaos er det kun The Prophecy og tittelkuttet som er hÞrbare. Resten av plata er svak, tidvis direkte elendig. Plata er rett og slett et dÄrlig forsÞk pÄ et mer thrash-inspirert sound. Og at bandet var i splittelse under innspilling er kanskje mulig Ä hÞre.
Kjip, crispy gitarlyd og programmerte trommer er heller ikke noe pluss.

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Eon wrote:

PÄ The Courts of Chaos er det kun The Prophecy og tittelkuttet som er hÞrbare. Resten av plata er svak, tidvis direkte elendig. Plata er rett og slett et dÄrlig forsÞk pÄ et mer thrash-inspirert sound. Og at bandet var i splittelse under innspilling er kanskje mulig Ä hÞre.
Kjip, crispy gitarlyd og programmerte trommer er heller ikke noe pluss.

Det er visst ikkje programmerte trommer pĂ„ skiva, sjĂžlv om det kan hĂžyres sĂ„nn ut. Dei er jo sjĂžlvsagt trigga, men det skal visstnok vere Foxe som spelar. Han spelte forĂžvrig synth samtidig som han spelte trommer pĂ„ den tida her. Synge og spele gitar kunne han ĂČg, sĂ„ det var ein allsidig kar.


User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

PsychoDad wrote:
Eon wrote:

PÄ The Courts of Chaos er det kun The Prophecy og tittelkuttet som er hÞrbare. Resten av plata er svak, tidvis direkte elendig. Plata er rett og slett et dÄrlig forsÞk pÄ et mer thrash-inspirert sound. Og at bandet var i splittelse under innspilling er kanskje mulig Ä hÞre.
Kjip, crispy gitarlyd og programmerte trommer er heller ikke noe pluss.

Det er visst ikkje programmerte trommer pĂ„ skiva, sjĂžlv om det kan hĂžyres sĂ„nn ut. Dei er jo sjĂžlvsagt trigga, men det skal visstnok vere Foxe som spelar. Han spelte forĂžvrig synth samtidig som han spelte trommer pĂ„ den tida her. Synge og spele gitar kunne han ĂČg, sĂ„ det var ein allsidig kar.

Ikke? d***n, lurte meg ihvertfall. Trodde trommene var programmerte pÄ alt untatt The Book of Skelos, som vistnok skal vÊre innspilt samtidig som Out of The Abyss. Den lÄta har jo en helt annen trommelyd ogsÄ. Selv om Foxe er var en kanontrommis, sÄ var han jo ikke supertight. Synes det er litt mistenkelig at han plutselig blir det. Intens Þvingsperiode i 1989 kanskje?

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Kan jo kopiere det her ogsÄ;

"Unfortunately Cory is also having some personal issues in his life right now that are keeping him from being able to tour also so we are only doing one show this year and that is the Epic Night at the Hammer of Doom festival in Germany the last part of October 2011. Andreas Neuderth of the bands Viron and Roxxcalibur will be drumming for us at that show and we will be primarily doing older Manilla Road songs from Crystal Logic to Mystification and maybe a song from Courts of Chaos thrown in as well as a couple of songs off the new album. But most of the show will be from Crystal, Open the Gates, Deluge and Mystification. I think maybe we are doing a song from the Metal album also."


User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Stian wrote:

But most of the show will be from Crystal, Open the Gates, Deluge and Mystification."

Yay :!:

"I loved you in Bloodsport"

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Joakim wrote:
Stian wrote:

But most of the show will be from Crystal, Open the Gates, Deluge and Mystification."

Yay :!:

Ikke mange band som har gitt ut fire sÄ bra skiver rett etter hverandre. Kommer faktisk ikke pÄ noen...

"Even s***n wears leather"

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Sabbath hadde seks fulltreffere pÄ rappen, men ja, fin rekke selv om jeg sÄ langt ikke har falt for Mystification.

ROCK!

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Og vi mÄ ei heller glemme de 6 fÞrste Bathory-platene.

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Og vi mÄ ei heller glemme de 6 fÞrste Bathory-platene.

333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

Locked Previous topicNext topic