Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste Manilla Road album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Manilla Road studio-album?

Invasion (1981)
2
4%
Metal (1982)
3
6%
Crystal Logic (1983)
28
52%
Open The Gates (1985)
12
22%
The Deluge (1986)
2
4%
Mystification (1987)
3
6%
Out Of The Abyss (1988)
0
No votes
The Courts Of Chaos (1990)
1
2%
Circus Maximus (1992)
0
No votes
Atlantis Rising (2001)
0
No votes
Spiral Castle (2002)
0
No votes
Mark Of The Beast (2003)
0
No votes
Gates Of Fire (2005)
3
6%
 
Total votes: 54
User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Shadow Kingdom-reutgivelsen av "The Deluge" er forresten ute.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Det overraskende er at jeg er mest enig med Nørsterud. Denne skiva er absolutt ikke så kjedelig, monoton eller idefattig som enkelte hevder. Jeg finner mye å glede meg over her og kommer til å sette på denne skiva flere ganger framover. Som MR-skive er den nok av de svakeste, men jeg er fanboy og liker den likevel.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Noen låter fra nyskiva...

Art of War:

Brethren of the Hammer:

Grindhouse:

Nå liker ikke jeg mye Manilla Road, men Mystification har en del bra. De tre låtene over er ikke bra. Rett og slett bedritent.
Flott trommelyd. Lang nese.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Morten. wrote:

Hvilken skive ligner mest på gates of fire? Dette er favoritten min så langt. Hørt de to første,men ikke noe for meg.

Jeg ville sagt Spiral Castle. Ganske nærmt Gates of Fire både kvalitetsmessig og stilmessig. Selv om Crystal Logic av mange regnes som magnus opuset, synes jeg den er mer forskjellig. Atlantis Rising og de to siste har jeg ikke hørt.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

h*****e, for en trommelyd det er på nyskiva. Hvordan kan band finne på å si seg fornøyd med noe som låter sånn? Er jo helt idiotisk!


User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:

Noen låter fra nyskiva...

Hoho, jeg er glad jeg ikke må komplettere dette bandet :lol:

Har Invasion, Metal, Crystal Logic, Open the Gates, Mystification, Out of the Abyss, Roadkill, og Atlantis Rising. Skal i tillegg skaffe meg The Deluge og The Courts of Chaos, samt muligens Mark of the Beast.

The Circus Maximus suger. Spiral Castle og Voyager hadde jeg, men har kvitta meg med. Gates of Fire har jeg hørt 2 ganger uten at det fenga nevneverdig, men jeg har vel ikke gitt den helt opp enda. Nyskiva skal jeg ikke ha.

Image

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Affen wrote:

The Circus Maximus suger. Spiral Castle og Voyager hadde jeg, men har kvitta meg med.

Tull og tøys. Både Circus og Castle er veldig gode skiver. Forbauser meg en smule at ikke nettopp du liker førstnevnte.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

MikkelRev wrote:
Affen wrote:

The Circus Maximus suger. Spiral Castle og Voyager hadde jeg, men har kvitta meg med.

Tull og tøys. Både Circus og Castle er veldig gode skiver. Forbauser meg en smule at ikke nettopp du liker førstnevnte.

Heller mot at Affen har rett mht CM, men Spiral Castle er faktisk veldig bra. Voyager er utrolig drøy og til tider veldig kjedelig. Den nye skiva er slett ikke verst og et par av låtene fungerer som bare det.

Men Affen, jeg tror nok du skal ha Mark of the Beast. Den har flere suverene låter, og alt er stort sett av god kvalitet på den. Det eneste problemet er egentlig at rekkefølgen på låtene er litt feil og gir en følelsen av at skiva som helhet er stillestående. Den fungerer bedre om man hører på vinylversjonen.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MikkelRev wrote:
Affen wrote:

The Circus Maximus suger. Spiral Castle og Voyager hadde jeg, men har kvitta meg med.

Tull og tøys. Både Circus og Castle er veldig gode skiver. Forbauser meg en smule at ikke nettopp du liker førstnevnte.

Haha, hvorfor i HULESTE skulle jeg like det makkverket!? Fordi det rent stilmessig ligger nærmere hardrock enn metal? Hjelper fint lite når låtene er beyond ræva og vokalen suger svette eselballer!

Image


BUB
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 18 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BUB »

Marken wrote:

Noen låter fra nyskiva...

Art of War:

Brethren of the Hammer:

Grindhouse:

Nå liker ikke jeg mye Manilla Road, men Mystification har en del bra. De tre låtene over er ikke bra. Rett og slett bedritent.
Flott trommelyd. Lang nese.

Dette låt da mye bedre enn forventa, spesielt låt 1 og 3. Lyden var ræva, men satser på at litt skyldes youtube.

Her blir det handel :beer:

Image

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Affen wrote:
MikkelRev wrote:
Affen wrote:

The Circus Maximus suger. Spiral Castle og Voyager hadde jeg, men har kvitta meg med.

Tull og tøys. Både Circus og Castle er veldig gode skiver. Forbauser meg en smule at ikke nettopp du liker førstnevnte.

Haha, hvorfor i HULESTE skulle jeg like det makkverket!? Fordi det rent stilmessig ligger nærmere hardrock enn metal? Hjelper fint lite når låtene er beyond ræva og vokalen suger svette eselballer!

Ja, for det første ligger den nærmere hard rock og for det andre har du en tendens til å like det sorte får-album i diskografier, som feks Cold Lake og Strange and Beautiful. Men så feil kan man ta.

Metal-Archives ser ikke helt ut til å være enig med Screamerne: Voyager fikk 95%.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Hmrpfhh!! Plata har ikke release før 25. oktober på cd! Verden har blitt sjuk når cd-en utgis så lenge etter lp-en. Må også slenge på her at Voyager er bedre enn det den gjengse Screamer skal ha det til. Synes Voyager er en trivelig skive og på høyden med de andre utgivelsene etter comebacket.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Haha, det hjalp å klage! Rett etter dette innlegget fant man ut at cd-en var tilgjengelig hos Shadow Kingdom. Nei, så gæli...


User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Image

Image

User avatar

norseman
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by norseman »

Sannelig ikke dårlig denne plata her. Det var nok med to langdryge episke MR-skiver kjenner jeg. Digger Gates of Fire, men fant aldri tid til å sette meg skikkelig inn i Voyager. Det fristet ikke så mye siden det hørtes ut som en litt blek utgave av GoF. På egenhånd en bra plate, men sett i forhold til Manilla Roads store og ærerike diskografi ble den litt overflødig. Jeg er derfor glad for at det er en kortere mer rett på sak og thrasha utgave av gjengen som møter meg på denne plata. Lyden er ræv som mange har sagt. Men dette er Manilla Road, det er bare å innse det, de har alltid vært ubehjelpelige i studio. Det er noe av sjarmen, for hver plate er det alltid en eller annen guffen produksjonsfeil som ørene må venne seg til.

Men om man kan se forbi produksjonen og heller bedømme ut fra låtene og riffene finner man mange høydepunkter. 3.30 minutter inn i Jackhammer f.eks. Suverent riff med j****g tøft samspill mellom bass og gitar. Trommene og soloen over det partiet er også knall. Sluttpartiet i Maelstrom var og j****g stilig. Åpningen på Abattoir de la Mort derimot. Haha, hva skjer egentlig der?!?

Vi snakker likevel ikke om noen ny Manilla Road klassiker, men førsteinntrykket mitt var overraskende bra. Mye heftig riffing og trommespill, samt veldig gode vokallinjer. Havner et sted mellom sterk 4'er og svak 5'er tenker jeg.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

3 år etter det verste MR-kicket, har rangeringa endra seg litt. Syns fortsatt 80-talls-skivene jevnt over er gode, men de seinere skivene var ikke veldig holdbare. Ser jeg var rimelig entusiastisk sommer'n 2008, så prøver meg på ei ny rangering nå som skivene har fått tid å vokse på plass, og det ikke lengre er helt nytt for meg.

1.Open The Gates (5+)
2.Crystal Logic (5)
3.Mystification (5)
4.The Deluge (5-)
5.Out Of The Abyss (4+)
6.Metal (4)
7.Invasion (4-)
8.The Courts Of Chaos (4-)
9.Atlantis Rising (3)
10.Spiral Castle (3-)
11.Voyager (2+)
12.Circus Maximus (1)

Gates Of Fire har jeg bare hørt en gang i 2008, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Image


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Ny side oppe og går:

http://www.manillaroad.net/

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Stille_vann
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stille_vann »

Har de fleste albumene og Crystal Logic vinner. Ellers synes jeg Spiral Castle er overraskende frisk

Er det mulig?


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Da har jeg endelig begynt å sjekke ut bandet litt nærmere. Mye fett her, gett!

Og etter førsteinntrykket å dømme vil jeg rangere skivene sånn:

  1. Crystal Logic (Suveren)
  2. Gates of Fire (Suveren)
  3. The Deluge / Open the Gates (j****g bra)
  4. Mystification (Veldig bra)
  5. The Courts of Chaos / Atlantis Rising / Spiral Castle (Ganske bra)
  6. Mark of the Beast / Voyager (Middelmådig)

Så skal jeg spille igjennom The Courts of Chaos litt seinere i dag. Veldig overrasket over Gates of Fire. f**n så bra!
Men skal ikke se bort ifra at visse skiver vokser etter at jeg har fått hørt de inn ordentlig. Det er kun Crystal Logic jeg er kjent med fra før, men Gates of Fire var ikke mye dårligere. Snuser på førsteplassen.


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Dei fleste albuma deira blir bedre og bedre for kvar gjennomhøyring så her er det berre å køyre på.
På The Courts of Chaos har du bl.a. den fantastiske The Prophecy: .


Locked Previous topicNext topic