Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste Manilla Road album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Manilla Road studio-album?

Invasion (1981)
2
4%
Metal (1982)
3
6%
Crystal Logic (1983)
28
52%
Open The Gates (1985)
12
22%
The Deluge (1986)
2
4%
Mystification (1987)
3
6%
Out Of The Abyss (1988)
0
No votes
The Courts Of Chaos (1990)
1
2%
Circus Maximus (1992)
0
No votes
Atlantis Rising (2001)
0
No votes
Spiral Castle (2002)
0
No votes
Mark Of The Beast (2003)
0
No votes
Gates Of Fire (2005)
3
6%
 
Total votes: 54
User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Og Morgana Lefay som har verdensrekorden med 9 på rappen.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

4 album av Manilla Road er vel 20% av platene. Av XINR or Cirith Ungol-platene er 100% bra.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Hvis du snakker prosent er det mange som har 100%. Sabbath skal jeg være med på. Bathory var også bra, men alle de seks første holder ikke nivået til Manilla Roads firersuite. Ingen av de skivene gjør faktisk det.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

For meg personlig blir det Saint Vitus som vinner på jevnhetsskalaen. Kun COD som ikke er i toppsjiktet og selv den er ganske fet.

ROCK!

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Fikk Mark Of The Beast her forleden og den syns jeg er riktig bra til tider! Mye 70-tallsfeeling her. Første delen av skiva er ganske rolig og proggete, deretter kommer noen heavy låter der Black Lotus er f******a tøff. Men best blir det når disse retningene kombineres på Venusian Sea og Triumvirate, to meget bra låter.

Da er det bare Mystification jeg mangler fra den klassiske perioden, får håpe det dukker opp en reutgivelse snart.

ROCK!


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Hail to all ye Brethren of the Hammer,

There is one thing that remains constant in the universe and that is that change is inevitable. Well this law of life is no different for Manilla Road either for change is in the wind again for the band. It saddens me to inform you all that Cory Christner and the other members of Manilla Road have come to an impasse on a few topics which has led to a changing of the guard in the percussion department of the band. We had a good eight years with Hardcore playing incredible drums for the Road and we will miss his expertise. But the time has come to make a change and so we in Camp Manilla have endeavored to make what we think is the best choice for the drummer slot in Manilla Road.

I am proud to announce that as of now the new drummer for Manilla Road is the one and only Andreas Neuderth (Neudi) who has become renowned for his drummer skills with bands like Viron, Roxxcalibur, Savage Grace and Griffin. He is also the host and producer of the metal show STRIKE! on Streetclip TV in Germany. I have known Neudi for many years and we became good friends a long time ago. Recently we spent a lot of time with Neudi in Germany and he played with us at the Hammer of Doom Festival this last October. If you saw the show then you can immediately understand why Neudi was the obvious and best choice of drummers for Manilla Road. He totally kicked ass at the HOD and earned his wings with the Road. Change is always awkward and sometimes difficult for the band and for our supporters as well but in this case I think that, with your support, the addition of Neudi to Manilla Road will have a very positive and glorious result. So please welcome Neudi into the realm of Manilla Road with the arms opened wide. There is much to come in the future from MR. We are working on new music for a new Manilla album and there will be touring (for sure) in 2012. We are in the process of confirming dates in Finland and Sweden right now and we will also be making a trip back to the south of Europe to do shows in Greece and Italy among others. So keep an eye out on the tour dates section of manillaroad.net for all the relevant news about our upcoming tour dates. It is an honor to have such a great individual and musician as Neudi joining our ranks.

Up The Hammers & Down The Nails

Mark The Shark Shelton / Manilla Road

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

VIRON!


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Lurer på kva Naudi synes om trommelyden på dei par siste MR-albuma. Får håpe han kan medvirke til at det forandrar seg til neste album. Då manglar vi berre at vokalen til Shelton kjem seg, ein par-tre gode sangar, og god gitarlyd så er vi på rett veg att.

"We are in the process of confirming dates in Finland and Sweden right now " - hadde vore kanon om nokon tok ansvar og prøvde å få til ein konsert her til lands når dei først er i nærområdet.


User avatar

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Posts: 102
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Terrorsatan »

Synes da jammen nye skiva er veldig bra,men hører den har fått blandet kritikk?

Sheltons vokal på Hammer Of Domm var dessverre like flau som Mustaine i Gøteborg.


User avatar

Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morten. »

Har nå sjekka ut endel skiver, og Crystal Logic er jo bare suveren. Der snakker vi låtskrivertalent. Av de nyere skivene har jeg kun hørt Gates of Fire, den rangerer jeg som nummer 2. Videre har jeg sjekka ut The Deluge, som jeg ikke helt har falt for.

Open the Gates og playground of the damned blir neste jeg sjekker ut, har kjøpt de allerede.


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Open the Gates er reint gull.


User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Har ikke hørt noen av skivene i pollen, men har Voyager. Fytte... for noe f******a ræl. Introen er jo langt som et vondt år før Butchers Of The Sea voldtar høytalera mine.
Og jeg tror jeg hadde vært svært så betenkt med å gi ut dette som en demo, og de gir det ut som en vanlig skive....?
Låtene varer jo altfor lenge, og det går nesten ikke an å finne den "beste" låta, for alt er bare ufattelig svakt.
Jeg har en promo på Playground Of The Damned liggende her et sted også, men den tror jeg fanken ikke jeg gidder å bruke noe tid på.
FYSJOM!!!

Image

User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

Voyager er generelt en uegnet skive å stifte bekjentskap med bandet på. Sjekk heller ut Crystal Logic, Open the Gates eller Mark of the Beast. Eller gjør som meg og begynn med Atlantis Rising og bli frelst.

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Lance hører sikkert ikke forskjell. For han er alt før 2000 demolyd.

Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

Hehe, vi får sjå! Playground of the damned var iallfall litt trivelig, så bandet har iallfall hentet seg opp igjen skivemessig sett.

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Er den? Hørt mye skralt om Playground, så jeg har ikke sjekket den ut ennå. Voyager er helt grei, da.

Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

Playground likte jeg bedre enn Voyager, men du får sjekke den ut sjøl og høre om den egner seg til en frekk cabaret eller to.

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Det jeg har hørt fra Playground var mye bedre enn det jeg har hørt fra Voyager.

Hva Lance kan like av MR aner jeg ikke, men ville nå prøvelyttet en av klassikerne før jeg avskrev bandet helt.

ROCK!

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Synes Voyager og Playground er omtrent like dårlige.

Stevie Wonder derimot.


User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Dundrix wrote:

Lance hører sikkert ikke forskjell. For han er alt før 2000 demolyd.

Haha, neida. Så ille er det ikke da men... :grin:

Image

Locked Previous topicNext topic