Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Black Sabbath - beste album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Would you like to see the pope on the end of the vote?

Black Sabbath
16
11%
Paranoid
9
6%
Master of Reality
35
25%
Volume 4
19
14%
Sabbath Bloody Sabbath
14
10%
Sabotage
7
5%
Technical Ecstasy
1
1%
Never Say Die!
1
1%
Heaven and Hell
16
11%
Mob Rules
3
2%
Live Evil
0
No votes
Born Again
2
1%
Seventh Star
1
1%
The Eternal Idol
2
1%
Headless Cross
10
7%
Tyr
2
1%
Dehumanizer
1
1%
Cross Purposes
1
1%
Forbidden
0
No votes
Reunion
0
No votes
Past Lives
0
No votes
13
0
No votes
 
Total votes: 140
User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Black Sabbath - beste album

Post by Tomas »

M-77 wrote:

SĂ„ blir det nok en plate. Etter "13" er det vel grunn til Ă„ vĂŠre lett optimistisk?
http://metalhammer.teamrock.com/news/20 ... -new-album

Hvorfor det? 13 viser oss bare et band som gjentar seg selv. Og akkurat dét gjÞr Motörhead tusen ganger bedre.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Er jo lov Ä hÄpe den blir litt bedre da. Helt sikkert noen riff og enkeltlÄter jeg syns er Älreite om ikke helheten holder. Det var tilfellet med 13 for det meste.

Lurer pÄ om de hyrer inn sessiontrommis igjen eller bare bruker Clufetos nÄ. De har jo spilt sÄ mye live med han etter hvert at man skulle tro det var litt kjemi til stede. Fikk ikke akkurat inntrykk av at Brad Wilk tilfÞrte sÄ veldig mye pÄ den forrige som ikke en hvilken som helst habil trommis kunne gjort, og nÄr han heller ikke spilte live med dem noensinne virket det hele litt poenglÞst.

Edit: virker som om dette er basert pÄ uttalelser fra Ozzy som snart er et Är gamle, sÄ tror man skal ta det med ei klype salt forelÞpig

ROCK!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hm...
Image

Image

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Dette er vel noe japanske greier. Aldri hĂžrt.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

M-77 wrote:

Dette er vel noe japanske greier. Aldri hĂžrt.

Ja, live in Tokyo 1982. Bootleg.

Image

User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

Doomination wrote:

Er jo lov Ä hÄpe den blir litt bedre da. Helt sikkert noen riff og enkeltlÄter jeg syns er Älreite om ikke helheten holder. Det var tilfellet med 13 for det meste.

Lurer pÄ om de hyrer inn sessiontrommis igjen eller bare bruker Clufetos nÄ. De har jo spilt sÄ mye live med han etter hvert at man skulle tro det var litt kjemi til stede. Fikk ikke akkurat inntrykk av at Brad Wilk tilfÞrte sÄ veldig mye pÄ den forrige som ikke en hvilken som helst habil trommis kunne gjort, og nÄr han heller ikke spilte live med dem noensinne virket det hele litt poenglÞst.

Edit: virker som om dette er basert pÄ uttalelser fra Ozzy som snart er et Är gamle, sÄ tror man skal ta det med ei klype salt forelÞpig

BÄde Brad Wilk og Cleftosk er bÊsj. MÄ fÄ inn nokon som kan swinge.

Signatur

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Jeg foreslÄr Bill Ward.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Ja, Bill Ward mÄ da for pokker klare Ä spille sangene pÄ kommende plata i studio. Live er noe annet.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

GullbrĂžd wrote:

BÄde Brad Wilk og Cleftosk er bÊsj. MÄ fÄ inn nokon som kan swinge.

Saklig.
Wilk spiller ikke veldig spennende pÄ plata (der det vel er Rubin som regjerer/regisserer hva han skulle gjÞre), men er da en bra trommis?

Clufetos gjorde sakene sine veldig bra pÄ turneen, synes jeg. (SÄ dem live 2 ganger, i tillegg til Bluray (Gathered in their Masses) og div youtube-opptak).

SkjÞnner virkelig ikke hva du mener, pÄ noen som helst mÄte. (Bortsett fra Ä Þnske at Bill Ward var pÄ plass. Det gjÞr vi alle.)


User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

Thunderbear wrote:
GullbrĂžd wrote:

BÄde Brad Wilk og Cleftosk er bÊsj. MÄ fÄ inn nokon som kan swinge.

Saklig.
Wilk spiller ikke veldig spennende pÄ plata (der det vel er Rubin som regjerer/regisserer hva han skulle gjÞre), men er da en bra trommis?

Clufetos gjorde sakene sine veldig bra pÄ turneen, synes jeg. (SÄ dem live 2 ganger, i tillegg til Bluray (Gathered in their Masses) og div youtube-opptak).

SkjÞnner virkelig ikke hva du mener, pÄ noen som helst mÄte. (Bortsett fra Ä Þnske at Bill Ward var pÄ plass. Det gjÞr vi alle.)

Dei er sikkert flinke trommisar begge to. Men Brad Wilk spelte som du seier ikkje sÄ veldig spennande pÄ plata, og det eg har hÞyrt av Clufetos i andre samanhengar er ikkje akkurat det eg Þnsker meg pÄ ei Sabbath-plate. SÄg ikkje turneen, sÄ mogleg han er aldeles strÄlande for alt eg veit.

Poenget mitt var vel at eg helst hadde sett nokon som likna meir pÄ Bill Ward i trommestolen enn Wilk og Clufetos.

Signatur

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

GullbrĂžd wrote:
Thunderbear wrote:
GullbrĂžd wrote:

BÄde Brad Wilk og Cleftosk er bÊsj. MÄ fÄ inn nokon som kan swinge.

Saklig.
Wilk spiller ikke veldig spennende pÄ plata (der det vel er Rubin som regjerer/regisserer hva han skulle gjÞre), men er da en bra trommis?

Clufetos gjorde sakene sine veldig bra pÄ turneen, synes jeg. (SÄ dem live 2 ganger, i tillegg til Bluray (Gathered in their Masses) og div youtube-opptak).

SkjÞnner virkelig ikke hva du mener, pÄ noen som helst mÄte. (Bortsett fra Ä Þnske at Bill Ward var pÄ plass. Det gjÞr vi alle.)

Dei er sikkert flinke trommisar begge to. Men Brad Wilk spelte som du seier ikkje sÄ veldig spennande pÄ plata, og det eg har hÞyrt av Clufetos i andre samanhengar er ikkje akkurat det eg Þnsker meg pÄ ei Sabbath-plate. SÄg ikkje turneen, sÄ mogleg han er aldeles strÄlande for alt eg veit.

Poenget mitt var vel at eg helst hadde sett nokon som likna meir pÄ Bill Ward i trommestolen enn Wilk og Clufetos.

OK. Men jeg mener Clufetos funka j****g bra med Sabbath live. (Det kan man ikke akkurat si om Ozzy, for Ä si det pent...)Ser jo nesten ut som Bill Ward anno 1978 ogsÄ.


User avatar

Dave
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dave »

Enig med Thunderbear her. Clufetos var stĂždig og spilte meget godt under konserten i Telenor Arena. Jeg kan ikke se for meg at Bill Ward hadde klart Ă„ gjennomfĂžre en turnĂš med en like god innsats og energi som Clufetos.


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Det smerter Ä si, men Clufetos er antageligvis det beste alternativet for Sabbath nÄ.


User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Er helt enig i at Clufetos holder mÄl. Spiller tÞft og legger seg sÄnn tÄlelig opp mot Ward. For klassisk Sabbath tror jeg ikke de har hatt noen andre trommeslager som fungerer sÄ bra mht til lÄtene fra 1970-78 (bortsett fra Ward selv).

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Det som var sÄ hinsides fett med spillinga til Ward, var jo den jazza tilnÊrmingen, det hÞres ut som det er jevnt over mye improvisasjon og spontanitet innafor lÄtenes rammer (The Wizard er et strÄlende eksempel pÄ dette, her varierer han spillet i et sett). Det synes jeg mangler hos mange moderne rocke- og metaltrommiser. Det har vel litt med hvilken epoke vi snakker om. Mange av 60-tallsgutta vokste vel opp med mye blues, R&B og jazz, i motsetning til nÄ hvor mange kanskje utelukkende har hÞrt pÄ rock/metal der det virker som om det er en etablert sannhet at hvert lÄtparti mÄ ha en fast rytmefigur/groove (det finnes selvfÞlgelig mange avvik). Dette blir bare spekulasjon fra min side, har ikke peiling pÄ musikksmaken til de nevnte trommisene i trÄden.


User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Det er klart at ingen kan erstatte Ward. Stilen hans er helt f******a unik, men sÄ lenge Ward ikke er med sÄ mener jeg at Clufetos er et godt alternativ.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.


Emalaith
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2014, 23:35
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by Emalaith »

dauinghorn wrote:

Det som var sÄ hinsides fett med spillinga til Ward, var jo den jazza tilnÊrmingen, det hÞres ut som det er jevnt over mye improvisasjon og spontanitet innafor lÄtenes rammer (The Wizard er et strÄlende eksempel pÄ dette, her varierer han spillet i et sett). Det synes jeg mangler hos mange moderne rocke- og metaltrommiser. Det har vel litt med hvilken epoke vi snakker om. Mange av 60-tallsgutta vokste vel opp med mye blues, R&B og jazz, i motsetning til nÄ hvor mange kanskje utelukkende har hÞrt pÄ rock/metal der det virker som om det er en etablert sannhet at hvert lÄtparti mÄ ha en fast rytmefigur/groove (det finnes selvfÞlgelig mange avvik). Dette blir bare spekulasjon fra min side, har ikke peiling pÄ musikksmaken til de nevnte trommisene i trÄden.

Jeg mener du trygt kan generalisere poenget ditt til andre instrumenter ogsÄ. Alt skal vÊre sÄ veldig metal, aldeles uten kreative avstikkere. Som du sier finnes det naturligvis unntak, men de fleste heavy metal-gitarister og -vokalister gÄr det tretten av pÄ dusinet.

(Beklager digresjonen.)


User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Ikke sĂŠrlig opplĂžftende lesning.

http://loudwire.com/black-sabbath-tony- ... -one-year/
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Triste greier.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Er vel bare Ä forbrede seg pÄ at ganske mange av rockeheltene fra 60 og 70-tallet vil falle fra de neste 5-10 Ärene. Mange Är med tidvis usunn livsstil og hÞy alder er dessverre forbundet med dÞd.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

Locked Previous topicNext topic