Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Riot V

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Riot V

Post by Bija »

Nesten sÄ jeg ringer deg og ber deg spille skiva pr. telefon.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Til Bija: "Raise your fist up to our brother man, Johnny lead us to your promised land"


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

NÄ fikk jeg skikkelig trua. Sett den pÄ veldig hÞyt, sÄ kanskje jeg hÞrer den herfra.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

NÄ har jeg bestilt skiva fra SÞr-Korea pÄ eBay, sÄ fÄr vi se nÄr den dukker opp.

I mellomtiden har jeg hÞrt gjennom Tony Moore-trilogien, og det er selvsagt fortsatt bra skiver. Killer stÄr fortsatt som eneste svake lÄt. Vanskelig Ä si hvilken som er best, men det stÄr mellom Thundersteel, Riot, Black Leather And Glittering Steel, Johnny's Back og Dance Of Death. Vil ogsÄ slÄ et slag for de fantastiske balladene Runaway og Bloodstreets. Er det noen ballader pÄ den nye skiva?

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Gorgar wrote:

NÄ har jeg bestilt skiva fra SÞr-Korea pÄ eBay, sÄ fÄr vi se nÄr den dukker opp.

I mellomtiden har jeg hÞrt gjennom Tony Moore-trilogien, og det er selvsagt fortsatt bra skiver. Killer stÄr fortsatt som eneste svake lÄt. Vanskelig Ä si hvilken som er best, men det stÄr mellom Thundersteel, Riot, Black Leather And Glittering Steel, Johnny's Back og Dance Of Death. Vil ogsÄ slÄ et slag for de fantastiske balladene Runaway og Bloodstreets. Er det noen ballader pÄ den nye skiva?

Kringen bestilte den ogsÄ derifra pÄ ebay, og han har fÄtt plata, sÄ det gikk nok ganske kjapt, ja.

LĂ„tene du nevner er alle helt suverene, og Killer er bedriten.

Det er to halvrolige lÄter pÄ den nye, Immortal og Until We Meet Again, og de er begge dritbra! Litt hymneaktige. De siste minutta av sistnevnte er gÄsehudfremkallende, og den lÄta bÞr avslutte enhver Riot-konsert.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Killer er jo en sjefslÄt! En av mine favoritter fra Moore-eraen. Digger duetten mellom Tony Moore og Joe Lynn Turner.

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Terningkast 2 til Killer-lÄta, terningkast 6 til Unleash the Fire-plata.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Da ligger det ei lÄt pÄ youtube. En av tolv fantastiske lÄter, denne er i hardrock-gata:


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:

Da ligger det ei lÄt pÄ youtube. En av tolv fantastiske lÄter, denne er i hardrock-gata:

Temmelig standard lĂ„t, og jeg sliter veldig med vokalen. Å kalle dette Riot, er bĂ„de respekt- og historielĂžst. Ingen av disse gutta spiller pĂ„ noen av bandets 5 fĂžrste og mest klassiske album. Dette er grei hardrock/metal, men det er ikke Riot. Milevis unna klassisk Riot-kvalitet. Syns selv Thundersteel og de svakeste av DiMeo-skivene er bedre enn det her.

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

De kaller det Riot V, dipshit.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Bija wrote:

De kaller det Riot V, dipshit.

Joda. Men det er litt som om Tony Martin, Neil Murray, Bobby Rondinelli, og en eller annen gitarist skulle kalt seg Black Sabbath. Eller Black Sabbath V.

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Du e rar, Affen. Jeg synes alle band i hele verden burde kalt seg Riot, eventuelt Riot V.

Det at Mark Reale er borte betyr null og niks i Riot-sammenheng, for min del (Ok, det var Ä ta i litt). Det er Don Van Stavern som er Riot for meg, og Mike Flyntz pÄ gitar gjÞr at det fortsatt lÄter veldig Mark Reale. Reale skrev og spilte minimalt pÄ Immortal Soul-plata ogsÄ, og den er ogsÄ pur klasse.
Tony Moore var den klart nest viktigste Riot-faktoren, og jeg er veldig overrasket over at jeg ikke savner stemmen hans i det hele tatt.

PÄ den nye plata stÄr Van Stavern for musikken pÄ Ätte av lÄtene, mens Flyntz har mekka de resterende fire (én sammenmed Gilchriest). Hall har bidratt med tekster. Mark Reale har ogsÄ uttalt at det var Van Stavern som sto for det meste av musikken pÄ Thundersteel, sÄ ja, den mannen er GUD.

Som Keep It True-bossen skriver nÄ: "Honestly, since I got the album last week...I listened to it at least 50 or 60 times....there are hardly any words to describe this album."

Det stemmer.

PÄ det tyske Sacred Metal-boardet tar folk helt av pÄ den nye plata. Artig!


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Marken taler den edruelige sannhet. Folk som lar ting som historie, tradisjon og besetning komme fÞr selve musikken mÄ fÄ headset og hÞyttalere inndratt.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

MÄ nesten poste denne strÄlende lÄta av Jack Starr's Burning Starr, med den godeste Todd Michael Hall pÄ vokal:

Grei den, Bija?


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Men nÄ syns altsÄ ikke jeg at musikken er det helt store heller. Hverken her eller pÄ Immortal Soul. Og jeg vet at dere forguder Thundersteel, men for min del er det ikke mer enn ei ok skive, og allerede dee hadde de bevegde seg langt bort fra det klassiske Riot.

Men om den neste solo-skiva til Tony Martin hadde vÊrt utgitt som Black Sabbath, uten Iommi eller noen av de andre, sÄ tipper jeg en del hadde protestert.

Image

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Marken wrote:

Da ligger det ei lÄt pÄ youtube. En av tolv fantastiske lÄter, denne er i hardrock-gata:

FY f**n sier jeg bare! FOR EI LÅT! SĂ„ inn i helvette sĂ„ de melodiene traff meg! Og vokalisten er jo et funn! Blir spennende Ă„ hĂžre "metallĂ„tene".

Hvis resten av lÄtene er i denne kvaliteten, sÄ snakker vi uten tvil om Ärets plate her!


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

stramvaier wrote:
Marken wrote:

Da ligger det ei lÄt pÄ youtube. En av tolv fantastiske lÄter, denne er i hardrock-gata:

FY f**n sier jeg bare! FOR EI LÅT! SĂ„ inn i helvette sĂ„ de melodiene traff meg! Og vokalisten er jo et funn! Blir spennende Ă„ hĂžre "metallĂ„tene".

Hvis resten av lÄtene er i denne kvaliteten, sÄ snakker vi uten tvil om Ärets plate her!

Det ER uten tvil Ă„rets plate. Ingenting kommer i nĂŠrheten engang.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Hvor bĂžr jeg handle skiva? Helst vinyl. Og har noen hĂžrt begge versjonene? Hvilken anbefales?

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Ja d***n, Take Me Back var bra! Gleder meg til skiva ankommer heimen fra sin lange ferd fra Korea nÄ!


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Skiva ble selvfÞlgelig bestilt med en gang. Setter meg dog pÄ pinebenken og venter pÄ europeisk release. GÄr egentlig greit. Sliter med Ä fÄ tid til Ä hÞre ordentlig gjennom alt nytt som ligger her nÄ.


Locked Previous topicNext topic