Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Ravensire "We March Forward"

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ravensire "We March Forward"

Post by LeifK »

Nytt board, ny Ravensire-tråd. Sier seg jo sjøl...Skiva slippes vel også i dag, og jeg kan melde om enda ett høydepunkt i det herrens år 2013. For fans av Ironsword og Doomsword, skulle jeg mene.

Åpningssporet, men etter min mening ikke blant de aller beste låtene:

Det første dybdeintervjuet om den nye skiva:

http://metalsquadron.com/2013/11/25/rav ... e-and-raw/


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Denne skiva har jeg store forventninger til. Dette er den eneste låta jeg har hørt til nå, men synes vokalen sitter veldig godt til stilen.

"Even s***n wears leather"


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Denne ser jeg veldig frem til. "Iron Will" har blitt spilt mye. Litt skuffende cover, men når man kjører på med noe så fett som de gjorde på "Iron Will" er jo det å forvente.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Likte godt den låten der.


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

sumostig wrote:

Denne ser jeg veldig frem til. "Iron Will" har blitt spilt mye. Litt skuffende cover, men når man kjører på med noe så fett som de gjorde på "Iron Will" er jo det å forvente.

Coveret er jo helt sjef!


User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

Coveret er helfreskt ja. Har forhåndsbestilt og håper at denne dukker ned i postkassa til uka. Spilte ep-en mye da den kom, men gikk plutselig lei. Etter å ha hørt låta over trur jeg på en langt lenger holdbarhet.

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Bestilt her også. Har trua på dette bandet. Savner Ironsword, så det er bra noen tar over.


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Image


User avatar

Goatfog
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 29 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatfog »

Image

"It's still real to me, damn it!"

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Knalltøft! Den skiva skal kjøpes!


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Forsøk på en omtale, finnes her:

http://metalsquadron.com/latest-reviews/


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Etter førsterunden i går var det tett ved krise. Særdeles labert førsteinntrykk. Tre runder i dag har i hvert fall hjulpet på litt. Oppe på middelmådig nå. Synes det minner veldig om en svakere utgave av Cult Of the Fox, både når det gjelder musikken og vokalen. Foreløpig er det spesielt vokalen jeg sliter med. Kan tidvis minne om en smårøten utgave av Piet Sielck også. Ellers er det litt for labre melodier og litt for slapp trommelyd/tromming.

MEN...jeg har uansett lyst til å spille skiva igjen, så det er noe der...


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Kanonskive! Uten at jeg har noe peil på det bandet, må da dette være en god del mer heavy enn COTF? Ble nesten litt satt ut av tyngden første gangen jeg spilte "We March Forward" på anlegget. Husker jeg rett, er det en låt uti der hvor vokalen og melodien minner litt om Lake Of Tears, uten at jeg skal dra den sammenligningen noe videre. Synes det er tøft med denne type vokal til denne type musikk. Funker her, funker i Ironsword. For eksempel.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Jo, litt mer heavy enn CotF er det, uten at jeg synes Ravensire er voldsomt heavy heller. Har spilt den både på anlegget og i bilen.

Nå liker jeg ikke vokalen i Ironsword heller, så det er sikkert der det ligger. Mener å huske vokalen der var enda svakere enn i Ravensire. Litt sånn Chris Boltendahl-style er ikke helt min greie.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Tipper skiva ligger i postkassa når jeg tar juleferie på Lørdag. Er jævli spent! Linken i førsteinlegget er suverent bra!


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Kult! Synes ikke den er blant de beste på skiva.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Jeg også syntes ikke at skiva var all verden i starten, men må si den sakte men sikkert har kommet seg for hver runde. Så den er nok ikke akkurat umiddelbar, nei. Vokalen synes jeg funker svært så bra, og matcher musikken på en bra måte.
Har blitt forholdsvis stor fan av epic heavy metal med åra, og det er godt å se at det dukker opp nye, bra band innen sjangeren. Tror både denne, Borrowed Time, Atlantean Kodex og Battle Ram er blant årets 15-20 beste.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Invictus wrote:

Har blitt forholdsvis stor fan av epic heavy metal med åra, og det er godt å se at det dukker opp nye, bra band innen sjangeren. Tror både denne, Borrowed Time, Atlantean Kodex og Battle Ram er blant årets 15-20 beste.

Går Borrowed Time for å være epic heavy metal? I mine ører er de mer eller mindre melodiøs heavy metal med noen twists and turns, ikke helt ulikt gammel Twisted Tower Dire. Men nå er ikke jeg akkurat noen ekspert på episk heavy metal heller. Battle Ram ville jeg nok også kalt rimelig standard heavy metal, men pytt-pytt.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Nei, i følge Metal Archives er ikke Borrowed Time epic, selv om jeg ser på det bandet som det. Vet nesten ikke hvorfor. Noe med feelingen å gjøre... Battle Ram har vel alltid gått under epic heavy metal så vidt jeg vet. Vanskelig å kategorisere noen band, det er i hvertfall sikkert.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Og ja, Kringen, jeg tenker også Lake Of Tears her og der, spesielt i Beyond the Portcullis-låta.


Locked Previous topicNext topic