Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Manowar

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hail,Kill And ?

Battle Hymns
3
6%
Into Glory Ride
10
19%
Hail To England
8
15%
Sign Of The Hammer
7
13%
Fighting The world
3
6%
Kings Of Metal
17
33%
Triumph Of Steel
1
2%
Louder Than Hell
1
2%
Warriors Of The World
0
No votes
Gods Of War
1
2%
Battle Hymns MMXI
0
No votes
The Lord Of Steel
1
2%
 
Total votes: 52
User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Manowar

Post by Bija »

Bija wrote:j****g fett og utrolig interessant.

La oss bare høre på SECRET OF STEEL i stedet.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S45HZTlxP08[/youtube]

Føler denne posten er like relevant med tanke på hva som ble skrevet herover.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Into Glory Ride. Secret of Steel. Musikkhistoriens apex.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Aldri hørt Secret Of Steel før, så tok en lytt nå. Den var jo dritkjedelig. Nei, skal det være skikkelig gammel Manowar, er nok Edge Of Sanity sin versjon av Blood Of My Enemies det beste valget.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Haha! Glemt å logge deg av hos Affen, eller?
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Into Glory Ride og Hail to England! Faaaaen for noen drøyt gode album. 6/6 til begge.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Bija wrote:Haha! Glemt å logge deg av hos Affen, eller?

Nei tenk, jeg har ikke det :-D Den var jo bare stusselig. Ikke at jeg har hørt så mye fra de første skivene, men jeg føler meg ganske sikker på at Manowar først ble rimelig solide på Sign Of the Hammer.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Vanskelig å argumentere mot det, for SotH er en jevngod skive. Men hva episke Manowar-låter angår så ser topp 5 slik ut:

1. SECRET OF STEEL
2. BRIDGE OF DEATH
3. GATES OF VALHALLA
4. BATTLE HYMN
5. GUYANA

Du må sette deg ned og gi den et par lytt til. Eller så blir du pent nødt til å vente til jeg og drar låta fram på fest og t-trøyene flyr av.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

sumostig wrote:Into Glory Ride og Hail to England! Faaaaen for noen drøyt gode album. 6/6 til begge.

Enig og enig! Manowars to beste. Så godt som perfekte skiver. Det lille som trekker ned er litt skral lyd på Into Glory Ride, og Black Arrows på Hail to England.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Bija wrote:Vanskelig å argumentere mot det, for SotH er en jevngod skive. Men hva episke Manowar-låter angår så ser topp 5 slik ut:

1. SECRET OF STEEL
2. BRIDGE OF DEATH
3. GATES OF VALHALLA
4. BATTLE HYMN
5. GUYANA

Du må sette deg ned og gi den et par lytt til. Eller så blir du pent nødt til jeg og drar låta fram på fest og t-trøyene flyr av.

Den sjekkes ikke igjen. Har sett dere i bar overkropp tidligere, og det vil jeg GJERNE ha med meg igjen.

User avatar

Herremelk
Belieber
Belieber
Posts: 187
Joined: 10 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Herremelk »

Manowar er muligens det mest jalla bandet i universet, men Bridge of Death er dritekul.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Hail to England, Sign of the Hammer, Into Glory Ride --- jeg gir 6/6 til alle tre. Er noe småplukk som ikke er i orden på alle tre, men de er blant mine aller beste venner for det
"Even s***n wears leather"

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Bija wrote:

Vanskelig å argumentere mot det, for SotH er en jevngod skive. Men hva episke Manowar-låter angår så ser topp 5 slik ut:

  1. SECRET OF STEEL
  2. BRIDGE OF DEATH
  3. GATES OF VALHALLA
  4. BATTLE HYMN
  5. GUYANA

Du må sette deg ned og gi den et par lytt til. Eller så blir du pent nødt til å vente til jeg og drar låta fram på fest og t-trøyene flyr av.

Med noen omrokkeringer og muligens Masters of Revenge framfor Battle Hymn, er jeg meget enig i din topp 5! Også må vi for all del ikke glemme Mountains! Eller Dark Avenger!


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

dauinghorn wrote:
Bija wrote:

Vanskelig å argumentere mot det, for SotH er en jevngod skive. Men hva episke Manowar-låter angår så ser topp 5 slik ut:

  1. SECRET OF STEEL
  2. BRIDGE OF DEATH
  3. GATES OF VALHALLA
  4. BATTLE HYMN
  5. GUYANA

Du må sette deg ned og gi den et par lytt til. Eller så blir du pent nødt til å vente til jeg og drar låta fram på fest og t-trøyene flyr av.

Med noen omrokkeringer og muligens Masters of Revenge framfor Battle Hymn, er jeg meget enig i din topp 5! Også må vi for all del ikke glemme Mountains! Eller Dark Avenger!

Du mener sikkert March for Revenge, ikke Master of Revenge. March for Revenge er blant mine absolutte favorittlåter av Manowar også. Elsker det rolige midtpartiet med den etterfølgende soloen. Gåsehud mange ganger der, ja.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Invictus wrote:
dauinghorn wrote:
Bija wrote:

Vanskelig å argumentere mot det, for SotH er en jevngod skive. Men hva episke Manowar-låter angår så ser topp 5 slik ut:

  1. SECRET OF STEEL
  2. BRIDGE OF DEATH
  3. GATES OF VALHALLA
  4. BATTLE HYMN
  5. GUYANA

Du må sette deg ned og gi den et par lytt til. Eller så blir du pent nødt til å vente til jeg og drar låta fram på fest og t-trøyene flyr av.

Med noen omrokkeringer og muligens Masters of Revenge framfor Battle Hymn, er jeg meget enig i din topp 5! Også må vi for all del ikke glemme Mountains! Eller Dark Avenger!

Du mener sikkert March for Revenge, ikke Master of Revenge. March for Revenge er blant mine absolutte favorittlåter av Manowar også. Elsker det rolige midtpartiet med den etterfølgende soloen. Gåsehud mange ganger der, ja.

Helt riktig! Master of Revenge er vel den litt smådølle støylåta på Kings of Metal...


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Den er på Fighting The World.

Har du Hell On Stage skiva?

Må jo være den ultimate Manowarskiva for folket som forguder disse episke låtene.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

stramvaier wrote:

Den er på Fighting The World.

Har du Hell On Stage skiva?

Må jo være den ultimate Manowarskiva for folket som forguder disse episke låtene.

Usikker, har vel omtrent alt av Manowar på cd i en kasse på mitt gamle gutterom. Hell on Wheels har jeg hvertfall. Men husker at Hell on Stage har vanvittig bra versjoner av de låtene, ja!


User avatar

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Affen wrote:
Nudua wrote:
Affen wrote:
Nudua wrote:

Skulle det absolutt vært gjort noe, så måtte det vært et remaster av "Into glory ride" og "Sign of the Hammer". Forstå meg rett: lyden og tematikken gjør platene episke, men når man fyrer de opp på et moderne anlegg, så hadde jeg ønsket at det var litt mer saft i bånn.

Enten det, eller gitt ut hele Magic Circle Festival II-framføringa på cd/dvd, og ikke bare utdrag.

Into Gloty Ride ble remastra samtidig som Battle Hymns og Hail To England, og alle de tre låter fett nå. Sign Of The Hammer var vel verre med, da Virgin har rettighetene til den.

Dette er de utgavene som har logo i sølv, og koster 40-50€ per stykk?

Ja. Jeg kjøpte de til rundt 100-lappen pr stk når de kom.

f**n som jeg hater folk som lister opp de utgavene på ebay og så viser det seg at plata de egentlig selger er en av crapversjonene. Gjerne classic rock.
Det har hendt meg to ganger nå. E X E C U T E !

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Kjøpte disse da de kom i 2001. Låter suverent, alle 3:
Image
Image

Image

User avatar

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

MANOWAR have announced their return into the studio to begin working on their next studio album.
In order to concentrate on the yet unnamed new studio album, MANOWAR will postpone their U.S. tour dates in November due to scheduling conflicts. Tickets will remain valid and updates regarding new dates will be announced as soon as possible. Those who cannot attend the re-scheduled concerts will be able to get a full refund.

Smått spesielt å plutselig finne på å gå i studio på bekostning av konserter der billettene allerede er solgt.

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Kjellvete wrote:

MANOWAR have announced their return into the studio to begin working on their next studio album.
In order to concentrate on the yet unnamed new studio album, MANOWAR will postpone their U.S. tour dates in November due to scheduling conflicts. Tickets will remain valid and updates regarding new dates will be announced as soon as possible. Those who cannot attend the re-scheduled concerts will be able to get a full refund.

Smått spesielt å plutselig finne på å gå i studio på bekostning av konserter der billettene allerede er solgt.

A sudden boost of inspiration. We need to head to the studio, you guys!


Locked Previous topicNext topic