Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Iced Earth- Plagues of Babylon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Iced Earth- Plagues of Babylon

Post by Udunpute »

Aiai, dette var maksimalt skuffende greier.

Jeg syns Dystopia hadde seks-sju veldig gode lÄter, sÄ jeg hadde trua pÄ at Schaffer hadde gravd seg ut av den sÞla som var de to foregÄende skivene.
Men her er det utrolig mye kjedelig riffing, masse midtempo, fÄ eller ingen melodier som fester seg og rett og slett en oppvisning i tamhet.

Resistance mÄ vel vÊre den dÄrligste lÄta bandet har gitt ut?

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Et band som for lengst har havna pÄ lista for det totalt uinteressante. Har skivene fram til og med "Something Wicked..." og klarer meg j****g godt med de.


User avatar

Topic author
Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Jeg likte Horror Show, og syns The Glorious Burden ville vÊrt et knallsterkt album om Hollow Man, When The Eagle Cries og Valley Forge var fjerna. De to pÄfÞlgende var veldig svake, mens jeg som sagt syns Dystopia representerte en opptur.
Etter tre runder lurer jeg pÄ om denne nye er den svakeste skiva de har gitt ut.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Sjekka denne pÄ sjÞlveste Spotify for et par dager siden, og mÄ si meg fullstendig enig med Udun her. Skiva er forhÄndsbestilt, men fikk nesten lyst til Ä avbestille den. Det er dessverre ikke mye krutt igjen i Schaffer nÄ, sÄ man fÄr vel trÞste seg med Ashes of Ares tenker jeg.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Knallskive!

Image


lbe
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 23 Nov 2013, 19:21
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by lbe »

Definitivt noe av de beste de har gjort pÄ 2000-tallet. The Culling er jo knallfet! Synes Stu har begynt Ä kjÞrt seg inn, og leverer bedre enn det Barlow gjorde pÄ sine eldre dager. Faktisk ikke et eneste dÄrlig kutt pÄ denne - knuser Dystopia!


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Tror jeg har gjespa siden Horror show. Hvis jeg fĂžlger med bandet lengre enn det her er jeg redd kjeven kommer til Ă„ sprekke.

SÄ bra de var pÄ 90-tallet.


User avatar

Topic author
Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Artig at folk har sÄpass forskjellig oppfatning av skiva. Affen er programforplikta til Ä elske den, sÄ den var forventa. Jeg revurderer forÞvrig utsagnet om at Resistance er den dÄrligste lÄta de har gitt ut, for Peacemaker er faktisk verre. Huttetu!

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Udunpute wrote:

Artig at folk har sÄpass forskjellig oppfatning av skiva. Affen er programforplikta til Ä elske den, sÄ den var forventa. Jeg revurderer forÞvrig utsagnet om at Resistance er den dÄrligste lÄta de har gitt ut, for Peacemaker er faktisk verre. Huttetu!

Har ikke fÄtt hÞrt skiva enda, men Peacemaker spilte de nÄr de var i Oslo nÄ nylig, og til tross for den dÄrlige lyden var inntrykket at dette var ei kul lÄt.
Skal ikke hoppe for mye inn i diskusjonene fÄr jeg har hÞrt hele skiva, men har stÄltrua. Har fÄtt ordentlig go-fot for bandet igjen etter Dystopia og Live In Ancient Kourion.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Spilte Dystopia igjen veldig nylig, og det er fortsatt ei veldig god plate. Kjempeopptur etter et par meget middlemÄdige skiver. Den nye dukker nok snart opp.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Udunpute wrote:

Artig at folk har sÄpass forskjellig oppfatning av skiva. Affen er programforplikta til Ä elske den, sÄ den var forventa. Jeg revurderer forÞvrig utsagnet om at Resistance er den dÄrligste lÄta de har gitt ut, for Peacemaker er faktisk verre. Huttetu!

Peacemaker er jo helt konge! En av mine favoritter pÄ skiva, faktisk.

Image

User avatar

Topic author
Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Of course it is.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Tre runder...ForelÞpig er dette en ganske sÄ stor nedtur etter oppturen Dystopia. RÊva er det selvsagt ikke, men fanken sÄ lei jeg er disse klamme, smÄpompÞse refrengene med harmonigitarer i bakgrunnen. Dette har Iced Earth gjort hundrevis av ganger fÞr. Enkelte av sangene har noe for seg i versene, som f.eks. The End? og Cthulhu, men vips sÄ kommer det et cheesy og kjedelig refreng. f**n.
Denne plata hadde hatt veldig godt av noen lÄter som Boiling Point eller Days Of Rage, noe som spriter opp litt. Synes det hele lÄter tamt og lite inspirert. Mulig den smÄslappe produksjonen er noe av Ärsaken.

Ellers irriterende at den godeste Stu Block blir tvunget (tar det som en selvfÞlge at Scaffer bestemmer) til Ä synge 95% som Barlow og 5% som Ripper. Andre veien hadde vÊrt greit, men enda bedre ville det vÊrt om han brukte sin normale stemme, altsÄ den han brukte i Into Eternity.

Higwayman er en katastrofe (originalen har jeg ikke hÞrt), og det er heller ikke positivt at Schaffer utgir ei knapt nok middelmÄdig Sons Of Liberty-lÄt pÄ nytt (Spirit Of the Times).

Positivt sett sÄ har Iced Earth nÄ gjort noe sÄ uvanlig, til dem Ä vÊre, Ä utgi en bra halvballade. If I Could See You er platas hÞydepunkt, sammen med Democide.

Kanskje kan den komme seg litt, men forelĂžpig ligger Plagues Of Babylon i sumpa sammen med Horror Show, The Crucible Of Man og Framing Armageddon.


User avatar

Topic author
Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Enig med Marken i det meste her, bortsett fra at jeg liker Horror Show.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Skiva har fÄtt endel runder. Er enig i at denne ikke er helt pÄ nivÄ med den fabelaktige Dystopia, men mye av kritikken her er jeg helt uforstÄende til. BÄde riffene og melodiene er sterke og Stu gjÞr som forventet en knallgod jobb. At han ligger nÊrt Barlow er uvesentlig.
AngÄende de "cheesy" refrengene som Marken er inne pÄ, sÄ er det noe som jeg synes kler bandet. F.eks sÄ er Anthem og V favorittene fra forrige skive.
Democide sprinter vel opp Marken?

ForelĂžpig ligger denne plata og vipper mellom 4 og 5 hos meg og er en bedre plate en debuten, Horror Show, The Glourious Burden, Framing Armageddon og Crusible Of Man.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

stramvaier wrote:

Democide sprinter vel opp Marken?

Jepp, den er som nevnt platas beste sammen med halvballaden.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

stramvaier wrote:

ForelĂžpig ligger denne plata og vipper mellom 4 og 5 hos meg og er en bedre plate en debuten, Horror Show, The Glourious Burden, Framing Armageddon og Crusible Of Man.

At den er bedre enn debuten og The Glorious Burden tviler jeg meget sterkt pÄ, selvom jeg kun har hÞrt skiva to ganger. Det skal innrÞmmes at jeg har mista trua pÄ IE nÄ. Sier meg ogsÄ enig med Marken angÄende refrengene. Det har gjennomgÄende vÊrt det store problemet siden tida rundt Something Wicked-skiva.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

KjĂžper'n uhĂžrt til dobbel pris om den er bedre enn debuten.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

At Kringen synes den er bedre en debuten er vel like sannsynelig som at jeg vinner i Lotto, og jeg har ikke levert inn kupong.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Invictus wrote:
stramvaier wrote:

ForelĂžpig ligger denne plata og vipper mellom 4 og 5 hos meg og er en bedre plate en debuten, Horror Show, The Glourious Burden, Framing Armageddon og Crusible Of Man.

At den er bedre enn debuten og The Glorious Burden tviler jeg meget sterkt pÄ, selvom jeg kun har hÞrt skiva to ganger. Det skal innrÞmmes at jeg har mista trua pÄ IE nÄ. Sier meg ogsÄ enig med Marken angÄende refrengene. Det har gjennomgÄende vÊrt det store problemet siden tida rundt Something Wicked-skiva.

The Glourious Burden er bra, men fatter ikke statusen den virker Ä ha her pÄ forumet. Den er langt ifra Ä vÊre blandt bandets beste.


Locked Previous topicNext topic