Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sabaton

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Primo Victoria
3
25%
Attero Dominatus
0
No votes
Metalizer
0
No votes
The Art Of War
1
8%
Coat Of Arms
1
8%
Carolus Rex
7
58%
 
Total votes: 12
User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Re: Sabaton - Nytt album i mai

Post by Gorgar »

Hva kan man si om den nye skiva? Låtene er gode, men den er ganske kort og simpel i forhold til den mer gjennomførte Carolus Rex. Som forventet ble det altså en nedtur, men det er fortsatt ei trivelig skive. 7/10 herfra.

Har forresten begynt å høre på Civil War-skiva, og den er ganske ålreit. Liker den bedre enn Heroes.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Bra skive, og bedre enn Art of War og Coat of Arms, men ikke i nærheten av Carolus Rex. Dette er likevel en trivlig skive og spor 1,2,5,7,8,9 og 10 er meget bra. Heldigvis er synthen tonet ned, men det burde vært mer guff i gitarene. 7-7,5/10

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Heroes er faktisk helt ok. Smålei etter fire runder, men den inneholder flere godkjente låter enn det jeg har hørt fra de fleste andre platene. Carolus Rex er vel den eneste jeg ikke har hørt.


User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ja, det er akkurat det. Dette er ei sånn skive som sitter etter tre runder og som man er lei etter fem. Hør Carolus Rex i stedet. Den holder seg mye bedre.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

KalleKlovn
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by KalleKlovn »

Gorgar wrote:

Hva kan man si om den nye skiva? Låtene er gode, men den er ganske kort og simpel i forhold til den mer gjennomførte Carolus Rex. Som forventet ble det altså en nedtur, men det er fortsatt ei trivelig skive. 7/10 herfra.

Har forresten begynt å høre på Civil War-skiva, og den er ganske ålreit. Liker den bedre enn Heroes.

Med unntak av at eg har hørt på Civil War siden den kom så er eg helt enig med deg.


User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Synes Sabatons siste fire skiver har hatt denne evnen; å ikke sitte helt med en gang, for så å vokse på deg etterhvert. Hørt Heroes 30-40 ganger siden jeg fikk filene og senere kjøpte skiva fysisk, og det er kun balladen som ikke sitter, det er ikke verst. Skjønte ikke hvorfor de trengte en ballade, og ikke en som er så lik Manowar :)

Men er nok Carolus som er best fortsatt, selv om jeg hadde denne samme tankegangen i forkant av Carolus, når Coat var den som var ferskest.

SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Som forventet en nedtur i forhold til Carolus Rex, men Heroes er alikevel ei god skive. Kan sikkert få pallplass i diskografien. Vil gi den mer tid før jeg konkluderer helt. Setter selvfølgelig umåtelig pris på Manowar hyllesten "Man Of War" :)
Coveren av "En Hjaltes Veg" fungerer også greit, men Opp mot Raubtier sin kommer de ikke.


User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Både den engelsk- og den svenskspråklige versjonen av Carolus Rex er så j***a bra at jeg ikke vil høre noe annet av Sabaton. Det blir bare nedtur uansett.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Den svenske er klart best. Balladen på Heroes er fæl.

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Når jeg tenker meg om så har det egentlig alltid gått opp og ned med Sabaton.

Primo Victoria - Bandets første utgivelse og deres hittil beste. Bare Carolus Rex er på nivå med denne.

Attero Dominatus - Mislykka forsøk på å lage Primo Victoria 2. Noen av låtene er veldig bra, men jevnt over er det ikke i nærheten engang. Nedtur.

Metalizer - Denne hopper vi over, siden den ble spilt inn i 2002 og dermed er bandets egentlige debutalbum. Ei bra skive, men ganske annerledes i forhold til det de gjorde senere både med tanke på stil og tekster. Om vi setter denne først, blir uansett Primo Victoria en opptur.

The Art Of War - Uten tvil en mer gjennomført skive enn Attero Dominatus. Den er litt ujevn, men totalt sett er den klart bedre enn forgjengeren. Opptur.

Coat Of Arms - Denne har jeg aldri fått helt taket på. Den er jevn nok og har gode låter, men kvalitetsnivået ligger ikke helt der det burde. Nedtur.

Carolus Rex - Hadde ikke kjempetrua, men bandet slo tilbake med en skikkelig gjennomført skive som ligger rett bak Primo Victoria på kvalitetstigen. Solid opptur.

Heroes - Bandets korteste, simpleste og svakeste sammen med Coat Of Arms. Solid nedtur.

Altså kan vi vente oss en bedre skive neste gang. Så sånn er det. Bare noe jeg kom på.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Gorgar wrote:

Når jeg tenker meg om så har det egentlig alltid gått opp og ned med Sabaton.

Primo Victoria - Bandets første utgivelse og deres hittil beste. Bare Carolus Rex er på nivå med denne.

Attero Dominatus - Mislykka forsøk på å lage Primo Victoria 2. Noen av låtene er veldig bra, men jevnt over er det ikke i nærheten engang. Nedtur.

Metalizer - Denne hopper vi over, siden den ble spilt inn i 2002 og dermed er bandets egentlige debutalbum. Ei bra skive, men ganske annerledes i forhold til det de gjorde senere både med tanke på stil og tekster. Om vi setter denne først, blir uansett Primo Victoria en opptur.

The Art Of War - Uten tvil en mer gjennomført skive enn Attero Dominatus. Den er litt ujevn, men totalt sett er den klart bedre enn forgjengeren. Opptur.

Coat Of Arms - Denne har jeg aldri fått helt taket på. Den er jevn nok og har gode låter, men kvalitetsnivået ligger ikke helt der det burde. Nedtur.

Carolus Rex - Hadde ikke kjempetrua, men bandet slo tilbake med en skikkelig gjennomført skive som ligger rett bak Primo Victoria på kvalitetstigen. Solid opptur.

Heroes - Bandets korteste, simpleste og svakeste sammen med Coat Of Arms. Solid nedtur.

Altså kan vi vente oss en bedre skive neste gang. Så sånn er det. Bare noe jeg kom på.

Enig i mye, men setter Carolus Rex høyest, så føler jeg meg sikker på at Heroes ikke kommer til å bli stående som svakeste plata i mi bok.
Tipper den blir å knive med The Art Of War om 3 plassen.


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

The art of war er for pompøs og cheesy. Den billige synthen faller helt igjennom. Heldigvis har de endelig tonet ned på dette.

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ja, det blir litt mye synth på den skiva, men det plager meg ikke.

I dag bør ihvertfall alle spille Primo Victoria på full styrke.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Gorgar wrote:

Ja, det blir litt mye synth på den skiva, men det plager meg ikke.

Enig. Far From The Fame og No Bullets Fly står foresten fram som de to beste på Heroes. Kanonlåter!


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

stramvaier wrote:
Gorgar wrote:

Ja, det blir litt mye synth på den skiva, men det plager meg ikke.

Enig. Far From The Fame og No Bullets Fly står foresten fram som de to beste på Heroes. Kanonlåter!

Der nevner du de to beste, ja.


User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Har hørt litt fra den nye skiva på radio, og må inrømme at dette fenger veldig. Likte det jeg hørte fra forrige skiva også, men fikk aldri rota meg til å kjøpe den. Fortsatt er vokalen bandets svakeste ledd, men jeg begynner å bli vant til den også. Heroes skal inn i cd-samlingen!

Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Vokalen er noe av det beste med bandet

Sent from my iPhone using Tapatalk


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Vorax wrote:

Vokalen er noe av det beste med bandet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Litt både og. Særpreg i massevis men jeg får litt gnagsår i øra etter en hel plate/konsert.

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »


User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Marken wrote:
stramvaier wrote:
Gorgar wrote:Ja, det blir litt mye synth på den skiva, men det plager meg ikke.

Enig. Far From The Fame og No Bullets Fly står foresten fram som de to beste på Heroes. Kanonlåter!

Der nevner du de to beste, ja.

Far From Fame er utrolig fet, helt klart favoritten...balladen, som det nevnes her, suger.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

Locked Previous topicNext topic