Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nyheter og anbefalinger.

Post by Invictus »

Har over lengre tid fundert på å opprette en tråd som samler nyheter om f eks kommende utgivelser og anbefalinger av gamle og nye skiver. Om det er liv laga for en sånn tråd vil jo tiden vise. Og for å slippe å lage nye tråder for alt som slippes, kan det være en praktisk løsning.

Noen skiver som slippes i en ikke altfor fjern framtid:

Image

Ser frem til denne. Et band som ikke akkurat har for vane å strø rundt seg med fullengdere, så trua er der.

http://www.youtube.com/watch?v=Ix4RAv9Kc3I

Image

Unbreakable var slettes ikke gæern, så man skal ikke se bort ifra at bandet leverer nok en gang.

http://www.youtube.com/watch?v=qv3WvK6Amg4

Image

Den gamle logoen er igjen på plass, og man leser at bandet har gått mer tilbake til røttene denne gang. Nesten så man blir optimistisk...

Image

Vanishing Point er et australsk band med progressive tendenser man er spent på hvilken retning har tatt siden forrige skive som kom ut for hele 7 år siden. Kan fort vise seg å bli knall.

Image

The Landing var bra, så jeg blir ikke direkte overraska om denne innfrir.

Image

Ny Brainstormskive knyttes det en viss spenning til. Bandet har vært litt på nedadgående de siste åra, man jeg har ikke mista håpet om ei knallskive fra den kanten enda.

Nylig sluppet:

Image

Har ikke blitt blodfan av dette bandet, men de har til nå levert helt kurant materiale, så man kan jo håpe at det smeller med denne skiva.

Image

Majesty presterte å gi ut to studioalbum i fjor. Denne kom på tampen av året og jeg har ennå ikke hørt den, men en ting er sikkert, og det er at man vet hva man får.

Image

Utgitt i desember, og kom akkurat i hus. Kan vel allerede anbefale denne til Blind Guardian-fansen.

http://www.youtube.com/watch?v=7t3C8EN85DI

Image

Lovende finsk band med sin andre fullengder som akkurat er sluppet.

http://www.youtube.com/watch?v=t5pMxcsX3sk


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Invictus wrote:

Image

Har ikke blitt blodfan av dette bandet, men de har til nå levert helt kurant materiale, så man kan jo håpe at det smeller med denne skiva.

Det gjør det. Rimelig heftig plate med diger trommelyd.
Blir fett å se de live med Enforcer i Oslo, februar.
[youtube][/youtube]


User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

TheUnborn wrote:
Invictus wrote:

Image

Har ikke blitt blodfan av dette bandet, men de har til nå levert helt kurant materiale, så man kan jo håpe at det smeller med denne skiva.

Det gjør det. Rimelig heftig plate med diger trommelyd.
Blir fett å se de live med Enforcer i Oslo, februar.
[youtube][/youtube]

Kult! Skiva skal handles.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Bra tråd!
Tenkte å lage noe lignende selv her om dagen, men gadd ikke. Slough Feg slippes også i februar, og den skal handles. Metal Inquisitor og Brainstorm er bankers. Ny Grand Magus slippes 31. januar, tror jeg det er. Den er forhåndsbestilt.
ADX slipper ny skive rundt 20. februar. Håper på ei kjempeskive. Mener det var noen andre interessante slipp i februar også, men kommer ikke på dem i farta. Denne tråden er uansett fin for slike ting.

Skull Fist har aldri imponert meg. Sjekka tre låter fra den nye her om dagen, men det ble ikke handling denne gangen heller.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Ai, den Skull Fist-låta Unborn posta var bra, så jeg slenger inn ei bestilling.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Coming together to celebrate their love of hard drinking, hard partying and hard rocking - CC Company are a new punked-up, heavy metal trio from Stockholm who deliver a high-energy rock 'n' roll firestorm!

Featuring three already prolific musicians from the Swedish underground death and traditional metal scenes – Joseph Tholl on vocals and guitar (also of Enforcer / Black Trip), Tobias Lindqvist on bass (also of Enforcer / Dead Lord) and Jonkka Andersson on drums (Tribulation / Stench) – CC Company are fast and filthy, paying tribute to the gods Lemmy and Lynott and playing heavy metal the old way, no frills, no gimmicks, no trends... just desperate rock 'n' roll from the bottom of your soul.

http://cc-company.bad-omen-records.com/

j****g kult låt. Hadde kanskje passet bedre på rock, men det driter jeg i. Tøft som bare pokker.


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Hadde vært artig med et bra Sonata Arctica-album igjen. Ti år siden sist.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Marken wrote:

Bra tråd!
Tenkte å lage noe lignende selv her om dagen, men gadd ikke. Slough Feg slippes også i februar, og den skal handles. Metal Inquisitor og Brainstorm er bankers. Ny Grand Magus slippes 31. januar, tror jeg det er. Den er forhåndsbestilt.
ADX slipper ny skive rundt 20. februar. Håper på ei kjempeskive. Mener det var noen andre interessante slipp i februar også, men kommer ikke på dem i farta. Denne tråden er uansett fin for slike ting.

Skull Fist har aldri imponert meg. Sjekka tre låter fra den nye her om dagen, men det ble ikke handling denne gangen heller.

Takker!

De du nevner der skal nok i hus her også. I tillegg må nok en gang nye Dark Forest nevnes. Og Falconer, som forhåpentligvis får ut fingeren seinere i år.

Og så har The Lamp of Thoth begynt å røre på seg igjen. Demoen virker j****g kul:

http://thelampofthoth.bandcamp.com/


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

CC Company var bra! Sier seg selv så lenge Tholl synger. Den aller tøffeste, nye vokalisten der ute, selvsagt sammen med Mazza (Asgard).


User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Noen som har sjekka ut denne da?
Kjørt igjennom første runde nå, og må si førsteinntrykket lover bra. Conklin er jo sjefen som vanlig, selvfølgelig.

Image

http://www.youtube.com/watch?v=mpoO_g9K-8w


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Ikke sjekka den der ettersom den forrige gikk fort i glemmeboka.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Glimrende Cobra fra Peru slipper ny plate 22.februar. Den kan høres her:

Ellers er Eldritch et sikkert kjøp her i heimen. Ny plate slippes i februar.


User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Har Lethal Strike og den var grom den, så To Hell skal i hus! Barsk gjeng.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Marken wrote:

Glimrende Cobra fra Peru slipper ny plate 22.februar

"Glimrende Cobra"? Er det to "Cobra" fra Peru? First strike var fin den, men ikke noe mer.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

knuthulhu wrote:
Marken wrote:

Glimrende Cobra fra Peru slipper ny plate 22.februar

"Glimrende Cobra"? Er det to "Cobra" fra Peru? First strike var fin den, men ikke noe mer.

Lethal Strike, tenker jeg du mener. Ok, "glimrende" var kanskje en ørliten overdrivelse. Korrigerer til "meget bra".


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Marken wrote:
knuthulhu wrote:
Marken wrote:

Glimrende Cobra fra Peru slipper ny plate 22.februar

"Glimrende Cobra"? Er det to "Cobra" fra Peru? First strike var fin den, men ikke noe mer.

Lethal Strike, tenker jeg du mener. Ok, "glimrende" var kanskje en ørliten overdrivelse. Korrigerer til "meget bra".

:lol: "First strike" er skiva til Jimi Jamisons hardrockband "Cobra" fra tida før han var med i Survivor.

Og jeg stryker "meget" og holder meg til "bra"

"Even s***n wears leather"

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Invictus wrote:

Noen som har sjekka ut denne da?
Kjørt igjennom første runde nå, og må si førsteinntrykket lover bra. Conklin er jo sjefen som vanlig, selvfølgelig.

Image

http://www.youtube.com/watch?v=mpoO_g9K-8w

Så det er dette Conklin driver med nå. Tøfft var det!


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Persuader - The Fiction Maze. Ble utgitt 17. januar.

Ei låt fra skiva:

Image

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Persuader-plata er bra. Kanskje bandets beste.

Nå er jeg ingen voldsomt stor Primal Fear-fan, men den nye skiva er brukbar. Klar andreplass i PF-diskografien, slått av den meget gode Seven Seals.


User avatar

aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by aeldagrim »

Marken wrote:

Persuader-plata er bra. Kanskje bandets beste.

Nå er jeg ingen voldsomt stor Primal Fear-fan, men den nye skiva er brukbar. Klar andreplass i PF-diskografien, slått av den meget gode Seven Seals.

Har hørt rykter om at Ralfern blir enda mer interessant med det han gjør i Tomorrow's Outlook. :wink:

Nye Primal Fear er bra ja, og det er selvsagt vokalprestasjonen og til dels også den svært gode produksjonen som trekker mest opp.

Marken/Kringen: Noen av dere som har fått fatt i August skiva som kom på Arkeyn Steel nylig? Husker at dere diskuterte bandet på boardet for mange år siden. Selv har jeg kun hørt demoen og den mangler visst 3 spor. The Blind, No gold og Something True.


Locked Previous topicNext topic