Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

JAG PANZER - Early years

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

JAG PANZER - Early years

Post by Hege »

Kjører meg opp på Jag Panzer's første utgivelser, da de skal ha "special early days show" på KIT. Sykt knalle saker.

De kom med en boks i fjor, som inkluderte:

Tyrants
Ample Destruction
Shadow Thief
Chain of Command

Alt er fett. Kjenner vel kanskje best til Ample Destruction av disse. Pleier å bruke "Symphony of Terror" og "Harder Than Steel" som biffelåter før tunge løft. :3

Gleder meg til konsert!

np Shadow THIIIIIEEEEEEEEF


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Lite å utsette på Ample Destruction og Tyrants! De to låtene du nevner er to av de beste bandet har mekka til dags dato. Den boksen har gått meg hus forbi. Mangler jo fortsatt Chain Of Command...


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Jag Panzer er bra, men syns det er teit at folk bare fokuserer på de gamle skivene. Nyere album som The Fourth Judgement, The Age of Mastery m.fl er like bra. Og sisteskiva, The Scourge of Light!

Image

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Har siklet etter den boksen selv, men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for vinyl eller CD.

Vinylboksen er veldig flott og det følger med en hefte/bok. Men platene er dessverre på picture disc og boksen er ufint priset.
Vinylene finnes også som skikkelig vinyl i løsvekt, men da dessverre uten boksen og boken.
CD'ene kommer kun i løsvekt, dermed heller ingen bok, og booklettene er sparsomme har jeg hørt.


User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Affen wrote:

Jag Panzer er bra, men syns det er teit at folk bare fokuserer på de gamle skivene. Nyere album som The Fourth Judgement, The Age of Mastery m.fl er like bra. Og sisteskiva, The Scourge of Light!

Jeg trekker gjerne fram Mechanized Warfare. Men denne gangen ville jeg ha fokus på de eldre sakene! :-D


User avatar

Topic author
Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Image

Coverkunst som fortjener å trekkes frem.


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Håper å få gjenleve dette magiske halvminuttet(0:00-0:30):

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Gaylord Parduba! For en herlig type.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Hege wrote:
Affen wrote:

Jag Panzer er bra, men syns det er teit at folk bare fokuserer på de gamle skivene. Nyere album som The Fourth Judgement, The Age of Mastery m.fl er like bra. Og sisteskiva, The Scourge of Light!

Jeg trekker gjerne fram Mechanized Warfare. Men denne gangen ville jeg ha fokus på de eldre sakene! :-D

Og det er med rette, for det er ingenting JP har gjort som kommer helt opp på samme nivå som Ample Destruction. Det er en udødelig klassiker. Tyrants er ikke på samme nivå og får konkurranse fra flere andre av skivene deres om sølvplassen.

Boksen er fin den, boka har mange artige bilder, men essayet til Mathias Mader går ikke dypt nok i materien (bandets historie) på langt nær. Skivene er Pic, men lyden er likevel ikke så ille. Et luksuskjøp, men om man liker bandet generelt er det verdt det IMO.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

90-talls Panzer er best, men Ample Destruction er også bra. Sees på KIT hvis formen er kurant.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hege wrote:
Affen wrote:

Jag Panzer er bra, men syns det er teit at folk bare fokuserer på de gamle skivene. Nyere album som The Fourth Judgement, The Age of Mastery m.fl er like bra. Og sisteskiva, The Scourge of Light!

Jeg trekker gjerne fram Mechanized Warfare. Men denne gangen ville jeg ha fokus på de eldre sakene! :-D

Fair enuff! :)

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Marken wrote:

90-talls Panzer er best, men Ample Destruction er også bra. Sees på KIT hvis formen er kurant.

You'll be the shadow and I'll be the thief. We're going to be so cool and keep metal how it should be - HEAVVVVVYYYYYEH!

Bar overkropp.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Tror vi får dra en etterligning av den seansen om drøye to måneder.


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

knuthulhu wrote:

Boksen er fin den, boka har mange artige bilder, men essayet til Mathias Mader går ikke dypt nok i materien (bandets historie) på langt nær. Skivene er Pic, men lyden er likevel ikke så ille. Et luksuskjøp, men om man liker bandet generelt er det verdt det IMO.

Det høres jo positivt ut, men dårlig at ikke omslagene til albumene følger med, så covertarten er kun på selve platene. Og kommer vel på godt over 1000-lappen porto og gebyrer inklusivt, så går sikkert for de kjipe CD'ene.


User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

MikkelRev wrote:
knuthulhu wrote:

Boksen er fin den, boka har mange artige bilder, men essayet til Mathias Mader går ikke dypt nok i materien (bandets historie) på langt nær. Skivene er Pic, men lyden er likevel ikke så ille. Et luksuskjøp, men om man liker bandet generelt er det verdt det IMO.

Det høres jo positivt ut, men dårlig at ikke omslagene til albumene følger med, så covertarten er kun på selve platene. Og kommer vel på godt over 1000-lappen porto og gebyrer inklusivt, så går sikkert for de kjipe CD'ene.

Husker ikke hva jeg ga for den, men ser at prisene nå er på rundt €100. De må da være skrudd opp siden den kom ut? Det burde selvsagt ikke vært bildeplater, men skikkelige i svart vinyl med solid cover.

"Even s***n wears leather"

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ample Destruction er knallfet. Tyrants er ikke like bra, men ålreit den også. Har enda ikke hørt noe mer :oops:

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Skaffa meg cd-nyutgivelsene av Tyrants, Ample Destruction og Shadow Thief fra High Roller, og alle de er bra utgivelser med bonusspor som er verdt en investering ihvertfall. Stusselige greier at bandet ikke eksisterer lenger.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Invictus wrote:

Skaffa meg cd-nyutgivelsene av Tyrants, Ample Destruction og Shadow Thief fra High Roller, og alle de er bra utgivelser med bonusspor som er verdt en investering ihvertfall. Stusselige greier at bandet ikke eksisterer lenger.

Å, sikkert bare ei lita pause. Skal jo spille på KIT om et par måneder, da med Joey Tafolla tilbake som gitarist, og etter det er det sikkert fullt kjør igjen.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Marken wrote:
Invictus wrote:

Skaffa meg cd-nyutgivelsene av Tyrants, Ample Destruction og Shadow Thief fra High Roller, og alle de er bra utgivelser med bonusspor som er verdt en investering ihvertfall. Stusselige greier at bandet ikke eksisterer lenger.

Å, sikkert bare ei lita pause. Skal jo spille på KIT om et par måneder, da med Joey Tafolla tilbake som gitarist, og etter det er det sikkert fullt kjør igjen.

Håper du har rett! The Scourge of the Light var meget bra, så ei ny skive har jeg stor tru på. Ser joggu meg at status er satt til "active" på MA nå og.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Marken wrote:
Invictus wrote:

Skaffa meg cd-nyutgivelsene av Tyrants, Ample Destruction og Shadow Thief fra High Roller, og alle de er bra utgivelser med bonusspor som er verdt en investering ihvertfall. Stusselige greier at bandet ikke eksisterer lenger.

Å, sikkert bare ei lita pause. Skal jo spille på KIT om et par måneder, da med Joey Tafolla tilbake som gitarist, og etter det er det sikkert fullt kjør igjen.

Er ikke Conklin ute av bandet?


Locked Previous topicNext topic