Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Gamma Ray

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Heading For Tomorrow
5
22%
Sigh No More
0
No votes
Insanity And Genius
2
9%
Land Of The Free
4
17%
Somewhere Out In Space
3
13%
Power Plant
6
26%
No World Order
3
13%
Majestic
0
No votes
Land Of The Free II
0
No votes
To The Metal!
0
No votes
 
Total votes: 23
User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gamma Ray

Post by Marken »

Udunpute wrote:

Har gitt den nye skiva en runde, og vil ikke uttale meg om lÄtmaterialet ennÄ. Derimot er det gledelig Ä hÞre at produksjonen er pÄ topp igjen, langt bedre enn de to siste.

KjÞpte den i dag, mest pga handlingsabstinenser. Skal spilles bare jeg fÄr manna meg opp.


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Etter to gjennomhÞringer er jeg mest imponert av at Kai har brukt copy/paste pÄ hovedriffene i Master of Confusion og Seven. NÞyaktig samme Äpningsriff gitt.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Han gikk jo tom for idéer for maaaaange Är siden, men fÞrsteinntrykket av den nye plata var slettes ikke verst. Ikke noe nytt, men det virker dugandes dette. Skal sies at plata ble spilt pÄ lavt volum, sÄ vi fÄr se hva det blir til etterhvert.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Marken wrote:

Skal sies at plata ble spilt pÄ lavt volum, sÄ vi fÄr se hva det blir til etterhvert.

Brev fra borettslaget?


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

De to fÞrste lÄtene virka veldig spreke. Deretter virka det Ä bli litt kjedelig. Men fet March of Time-Äpning i sistelÄta.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

LeifK wrote:
Marken wrote:

Skal sies at plata ble spilt pÄ lavt volum, sÄ vi fÄr se hva det blir til etterhvert.

Brev fra borettslaget?

LOL! ROFL!


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

For min del kan dette godt vÊre den beste Gamma Ray-skiva siden Land Of the Free. HÞres ut som en trivelig firer sÄ langt. Jeg trives brukbart med det meste her, kun Master Of Confusion er direkte sÞppel.
Avalon, Hellbent, tittellÄta og I Will Return er best. HÄper de selv er klar over at refrenget i Time For Deliverance mer eller mindre er plagiat av We Are the Champions.

Har aldri handla de to fÞrste pÄ cd, hadde dem pÄ lp i gamledager, men ellers er det slettes ikke umulig at jeg har de resterende pÄ cd. FÄr ta en titt til uka. Skal spille gjennom en del av dem for Ä hÞre om de er noe tess, lenge siden sist.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Spiller plata pÄ anlegget nÄ. Lego-metal, fÄr jeg hÞre at det er.


User avatar

_Antarath_
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 21 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by _Antarath_ »

Udunpute wrote:

Etter to gjennomhÞringer er jeg mest imponert av at Kai har brukt copy/paste pÄ hovedriffene i Master of Confusion og Seven. NÞyaktig samme Äpningsriff gitt.

Hehe ja, og pÄ noen av de forrige skivene ogsÄ. Virka mistenkelig kjent liksom.
Alt i alt sÄ liker jeg godt plata. Du hÞrer hvem som spiller for Ä si det sÄnn.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Raska med meg LP-en fra Platekompaniet i gÄr, sammen med en Brannmann Sam-DVD. Tror ikke jeg har hÞrt et album i sin helhet siden "Power Plant".


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

LeifK wrote:

Raska med meg LP-en fra Platekompaniet i gÄr, sammen med en Brannmann Sam-DVD. Tror ikke jeg har hÞrt et album i sin helhet siden "Power Plant".

Innbiller meg at Brannmann Sam kommer til Ă„ bli spilt oftere...

Image

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Bare det ikke er den nye data-animerte serien.

PS. Har ikke hÞrt skiva enda og det blir nok ikke sÄ mange muligheter til det fÞr om to uker.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Det her mÄ da vÊre beste slippet fra den kanten pÄ temmelig mange Är? Hadde ikke veldig trua pÄ denne etter den enormt slappe forrigeplata men her snakker vi opptur av en dimensjon ukjent. Blir nok spilt mye fremover her i huset

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Kjellvete wrote:

Det her mÄ da vÊre beste slippet fra den kanten pÄ temmelig mange Är? Hadde ikke veldig trua pÄ denne etter den enormt slappe forrigeplata men her snakker vi opptur av en dimensjon ukjent. Blir nok spilt mye fremover her i huset

Enig her. Har spilt denne noen ganger, og mÄ si bandet leverer meget bra denne gangen. Finner egentlig ingen direkte dÄrlige lÄter. Born to Fly mÄ vel forresten vÊre det nÊrmeste man kommer den erketypiske Gamma Ray-lÄta?


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Invictus wrote:
Kjellvete wrote:

Det her mÄ da vÊre beste slippet fra den kanten pÄ temmelig mange Är? Hadde ikke veldig trua pÄ denne etter den enormt slappe forrigeplata men her snakker vi opptur av en dimensjon ukjent. Blir nok spilt mye fremover her i huset

Enig her. Har spilt denne noen ganger, og mÄ si bandet leverer meget bra denne gangen. Finner egentlig ingen direkte dÄrlige lÄter. Born to Fly mÄ vel forresten vÊre det nÊrmeste man kommer den erketypiske Gamma Ray-lÄta?

Enig med dere. Skiva har fÄtt en god del runder nÄ og synes kvaliteten er jevnt over bra hele veien. Uten tvil beste siden No World Order. Muligens beste siden Power Plant!


User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Gorgar wrote:

Bare det ikke er den nye data-animerte serien.

Det har de vĂŠrt siden No World Order.

Image


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Marken wrote:

For min del kan dette godt vÊre den beste Gamma Ray-skiva siden Land Of the Free. HÞres ut som en trivelig firer sÄ langt. Jeg trives brukbart med det meste her, kun Master Of Confusion er direkte sÞppel.
Avalon, Hellbent, tittellÄta og I Will Return er best. HÄper de selv er klar over at refrenget i Time For Deliverance mer eller mindre er plagiat av We Are the Champions.

Har aldri handla de to fÞrste pÄ cd, hadde dem pÄ lp i gamledager, men ellers er det slettes ikke umulig at jeg har de resterende pÄ cd. FÄr ta en titt til uka. Skal spille gjennom en del av dem for Ä hÞre om de er noe tess, lenge siden sist.

Marken, vi er overraskende nok ganske enige. Jeg liker den nye skiva godt. En trivelig firer understÞttes! Ja, refrenget i TFD er uten tvil We Are The Champions 2, og som vanlig er det jo en Judas pRiest-lÄt her, denne gangen da Hellbent. PÄ forrige skiva var jo tittellÄta egentlig Metal Gods, men det var vel sÄ Äpenbart at det knapt behÞver nevnes.

Uansett, jevnt over mange kule lĂ„ter her og gode melodier. Åpningssporet er min favoritt sĂ„ langt, men som nevnt mye snacks.


User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Siden jeg anser meg selv som forumets stÞrste Gamma Ray-fan var det bare naturlig at jeg hÞrte skiva sist. Etter ei runde synes jeg det hÞres lovende ut. Ikke noe nytt mesterverk, men absolutt ei bra skive med mange gode lÄter. Likte spesielt den fÞrste og siste lÄta. Eneste jeg ikke likte noe sÊrlig var Pale Rider som framstÄr noe... blek.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Blir ikke helt venn med den nye skiva. De to fÞrste lÄtene er knall, Born To Fly er veldig bra og I Will Return er glimrende.
De resterende seks er sjeldent eller aldri bedre enn helt ok. Balladen er helt krise, og Master of Consuion har vi hÞrt i sÄ mange andre utgaver at det regelrett er trist.
Kan ikke gi mer enn en svak firer denne gangen, dvs pÄ linje med To The Metal og Majestic.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

En ting som skuffer litt er soloene i Avalon. Resten av lÄta er helt knall, men det kunne gjort seg med litt mer episke soloer allah Rebellion In Dreamland.

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Locked Previous topicNext topic