Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

JUDAS PRIEST!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Rocka Rolla
3
2%
Sad Wings of Destiny
22
13%
Sin After Sin
13
7%
Stained Class
18
10%
Killing Machine
7
4%
British Steel
19
11%
Point of Entry
1
1%
Screaming For Vengeance
17
10%
Defenders of the Faith
30
17%
Turbo
4
2%
Ram It Down
3
2%
Painkiller
28
16%
Jugulator
2
1%
Demolition
0
No votes
Angel of Retribution
2
1%
Nostradamus
4
2%
Redeemer of Souls
2
1%
 
Total votes: 175
User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: JUDAS PRIEST!

Post by Welhaven »

Fordelen med bonuslÄtene er at jeg fikk bytta ut lÄtene jeg ikke likte (March of the Damned, Metalizer og Crossfire) med Snakebite og Tears of Blood som jeg liker mye bedre. Voila; en skive som har vokst seg knall og nÄ gÄr pÄ repeat. Soundtrack to the beising av hus.
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

--Varda-- wrote:Jeg synes egentlig den nye skiva vokser, ettersom jeg har gitt den en del runder. Ikke en av de beste skivene deres, men jeg synes allikevel den ikke er verst. Minner meg egentlig litt om Angel of retribution pÄ enkelte vis. Alt i alt er Redemeer skiva en ok plate, og i en del sammenhenger har jeg opplevd at skiver som vokser etterhvert ender opp med, for meg, Ä kunne bli skiver jeg kommer tilbake til med jevne mellomrom - uansett om de ikke nÞdvendigvis er bandenes aller beste plater. Tror kanskje jeg ender opp med terningkast 4 pÄ denne skiva jeg ogsÄ, i likhet med enkelte andre. Tiden vil vise hvor denne skiva blir stÄende for meg i den store sammenhengen.

ForelĂžbig enig i dette!

User avatar

Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

Rett og slett et utrolig trivelig album!

User avatar

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by GullbrĂžd »

Heilt OK. Framleis stort sett slapt og uengasjerande. Sword of Damammadamdmadam og Battle Cry det beste her. Synd resten ikkje er like sprekt.
Signatur


BUB
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 18 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BUB »

Bra skive faktisk, bedre enn enn AoR og Nostradamus, det som trekker ned er lydenproduksjonen pluss noen av lÄtene midt i. Sterk terningkast 4.
Image

User avatar

Gorger
Belieber
Belieber
Posts: 128
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Gorger »

Er, som forventet, litt skuffet, da alle lÄtene er litt under det nivÄet de kunne lagt pÄ.
En trivelig skive, nÄr man har hÞrt den inn, men likevel mye Ä pirke pÄ. Litt svak 4/6 fra denne krabaten.
Image
La den som har forstand regne dyrets tall ut, for det er ett menneskes tall, og tallet er 3.1415926535897932384626...


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

BUB wrote:Bra skive faktisk, bedre enn enn AoR og Nostradamus, det som trekker ned er lydenproduksjonen pluss noen av lÄtene midt i. Sterk terningkast 4.

Etter nye gjennomhÞringer holder jeg meg ogsÄ pÄ terningkast 4, men fireren er ikke sterk for min del, for synes det jevnt over er litt lite punsj i riffene, det lÄter flere steder litt tamt. Synes helt klart det er en del kule lÄter her, men flere sanger lÄter ogsÄ veldig fattigmanns-Priest, litt som Maiden rundt Virtual XI. Kult nok for meg som blodfan, men allikevel begrenset kvalitet og langt unna det beste bandet har levert.
SÄ per nÄ er Redeemer Of Souls en helt ok firer, men heller ikke mer.

For Þvrig er jeg enig i at skiva er bedre enn Nostradamus, men synes ikke den er i nÊrheten av AOR, som for min del stÄr fjellstÞtt den dag i dag, og faktisk er en av mine favoritter med Priest. (Kan nok ogsÄ vÊre litt av sentimentale Ärsaker, da skiva kom ut pÄ den tiden jeg dro til Australia for Ä studere, og jeg har mange gode minner *fra utestedene og festene* derfra.)

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Tid for litt reklame:

Glenn Tipton ringte her i dag, sÄ vi fÄr vel gi ham litt spalteplass i Screams augustnummer.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

JĂžss
Verdens beste band er ute med nytt album og dette var jaggu mye bedre enn jeg hadde forventet. Faulkner viser seg faktisk til Ă„ vĂŠre en skikkelig vitamininnsprĂžyting og her tror jeg Priest leverer det beste albumet de har gjort siden 1990. Hadde nok ikke blitt noe nytt JP album uten han og jeg tror faktisk ikke det hadde blitt all verden om KK hadde blitt med videre (den kommentaren satt langt inne). Produksjonen er litt «slapp» og trekker litt ned og Halford har selvsagt ikke samme trĂžkk i vokalen, men d***n sĂ„ mye heftig gitarspill og ikke minst en hel del kremgode lĂ„ter. Godt man handlet Deluxe utgaven for Metalizer, Crossfire og Battle Cry kan glatt byttes ut med Snakebite, Tears of blood og Never forget.

1. DRAGONAUGHT. 4/6.
2. REDEEMER OF SOULS 5/6.
3. HALLS OF VALHALLA 5/6.
4. SWORD OF DAMOCLES. 5/6.
5. MARCH OF THE DAMNED 4/6.
6. DOWN IN FLAMES 5/6.
7 HELL & BACK. 4/6.
8. COLD BLOODED 4/6.
9. METALIZER 2/6.
10. CROSSFIRE 3/6.
11. SECRETS OF THE DEAD. 5/6.
12. BATTLE CRY. 3/6.
13. BEGINNING OF THE END. 5/6.
14. SNAKEBITE 5/6
15. TEARS OF BLOOD 4/6
16. CREATURES 2/6
17. BRING IT ON 3/6
18. NEVER FORGET 4/6
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

BUB wrote:Bra skive faktisk, bedre enn enn AoR og Nostradamus, det som trekker ned er lydenproduksjonen pluss noen av lÄtene midt i. Sterk terningkast 4.
Enig. Produksjonen tenker jeg knapt pÄ lengre, er som den er.
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Mens her blir produksjonen mer og mer irriterende, det samme gjelder vokalen til Halford. Skal sies at han synger veldig bra gjennom hele Cold Blooded, men ellers er det mye tvilsomt. De hÞye tonene han prÞver seg pÄ blir bare fryktelig pinlig.

Av bonuslÄtene funker Tears Of Blood og Creatures brukbart, de tre andre er svake, og spesielt Never Forget er helt krise.

Alt i alt ei helt grei skive som for min del nok blir fort glemt.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.
Image

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Painkiller er den jeg hÞrt mest pÄ oppigjennom hvertfall, sÄ j***a bra! Sad Wings er jeg ogsÄ veldig glad i. vettafan...
Image


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Klaff wrote:
Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.


Enig i fĂžrste avsnitt

Andre avsnitt derimot synes jeg blir for drÞyt. Jugulator har absolutt noe for seg. Tittelsporet, Death Row og Burn In Hell er er i tillegg til suverene Cathedral Spires, mer en godkjent. Skal ogsÄ fÞye til at Death Row og Burn In Hell gjÞr seg aller best pÄ 98 Live Meltdown, som i mine Þyne er den beste Priest utgivelsen med Rippern pÄ vokal.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

stramvaier wrote:
Klaff wrote:
Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.


Enig i fĂžrste avsnitt

Andre avsnitt derimot synes jeg blir for drÞyt. Jugulator har absolutt noe for seg. Tittelsporet, Death Row og Burn In Hell er er i tillegg til suverene Cathedral Spires, mer en godkjent. Skal ogsÄ fÞye til at Death Row og Burn In Hell gjÞr seg aller best pÄ 98 Live Meltdown, som i mine Þyne er den beste Priest utgivelsen med Rippern pÄ vokal.

Skal ta dine ord til meg, og gi skiva en sjanse til (selv om jeg har hÞrt den mange ganger opp gjennom Ärene allerede). Vil jo sÄ gjerne like den, har bare ikke vÊrt i nÊrheten av det sÄ langt (bortsett da fra Cathedral Spires).

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Klaff wrote:
Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.

Dette betyr altsÄ at du mener "Demolition" er bedre enn "Jugulator", og da bÞr nok du og Affen snart vÊre Ä finne pÄ samme lukkede avdeling...
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Klaff wrote:
stramvaier wrote:
Klaff wrote:
Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.


Enig i fĂžrste avsnitt

Andre avsnitt derimot synes jeg blir for drÞyt. Jugulator har absolutt noe for seg. Tittelsporet, Death Row og Burn In Hell er er i tillegg til suverene Cathedral Spires, mer en godkjent. Skal ogsÄ fÞye til at Death Row og Burn In Hell gjÞr seg aller best pÄ 98 Live Meltdown, som i mine Þyne er den beste Priest utgivelsen med Rippern pÄ vokal.

Skal ta dine ord til meg, og gi skiva en sjanse til (selv om jeg har hÞrt den mange ganger opp gjennom Ärene allerede). Vil jo sÄ gjerne like den, har bare ikke vÊrt i nÊrheten av det sÄ langt (bortsett da fra Cathedral Spires).

FÄr legge til at jeg pÄ ingen mÄte ser pÄ skiva som et mesterverk. LÄter som Bullets Train og Brain Dead er ikke det helt store.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

steinman wrote:
Klaff wrote:
Affen wrote:Tittelsporet og Snakebite er bra, men ellers er det mye forglemmelige saker her. Bedre enn Painkiller og Angel Of Retribution, men ikke like bra som det beste pÄ Demolition eller Nostradamus. Jugulator er uansett den soleklart beste Priest-skiva etter 1988.

Det er svÊrt fÄ skiver i denne verden som er bedre enn Painkiller.

Det finnes knapt en metalskiva som er dÄrligere enn Jugulator, bandets soleklart dÄrligste (og for sÄ vidt eneste dÄrlige) album. En syltynn toer reddes kun pga Cathedral Spires.

Dette betyr altsÄ at du mener "Demolition" er bedre enn "Jugulator", og da bÞr nok du og Affen snart vÊre Ä finne pÄ samme lukkede avdeling...

Da er det bare Ä lukke oss inne, Jan. "Demolition" er to hakk bedre enn "Jugulator". PÄ "Demiliton" finner man en helt annen klasse over vokalmelodiene, blant annet. Ikke dermed sagt at "Demolition" er noen klassiker, for den har sine svake Þyeblikk og enkelte lÄter kunne med fordel vÊrt droppet, men jevnt over finner jeg en del der jeg kan kose meg med, herunder "Subterfuge" eller det fantastiske refrenget i "Metal Messiah" (selv om lÄta i seg selv sporer litt av etter hvert).

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Demolition = undervurdert.
Koser meg med de fleste lÄtene der.

Digger bassingen til Ian Hill pÄ Close To You. Lost and Found er jo en nydelig ballade, topp klasse! Syngingen til Ripper pÄ Feed on Me er verdt Ä trekke frem. FlÞrtingen med industriell metall pÄ Subterfuge funker ogsÄ bra. +++

Nei, alt i alt er dette en meget koselig plate.

NP: Hell is Home
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

Locked Previous topicNext topic